האם טוויטר עומדת בפני מכירה?

הנהלת החברה מקיימת מגעים עם היזם והמשקיע מארק אנדרסון, שמחזיק בה מניות, ועם פירמת ההשקעות סילבר לייק, שהייתה מעורבת בעסקות גדולות רבות בשוק - כך על פי דיווח ● כתוצאה מכך, המנייה של טוויטר מזנקת

ציוצים מוליכי שולל בטוויטר?

חדשות מגזרת טוויטר (Twitter): הנהלת החברה מנהלת מגעים למכירתה ליזם והמשקיע מארק אנדרסון ולקרן ההשקעות הפרטית סילבר לייק (Silver Lake) – כך לפי דיווח ב-The Information. הדיווח הוביל לזינוק במנייה של הרשת החברתית בוול-סטריט.

ג'סיקה לסין, כתבת האתר, דיווחה הבוקר (ב') כי אנדרסון וסילבר לייק "שוקלים עסקה כלשהי, לפי מספר מקורות". היא מסרה כי השניים ניהלו אתמול צ'ט בסקייפ (Skype) וכי "אהבתו של אנדרסון לטוויטר היא דבר מובן מאליו". כמו כן, לסין ציינה שהוא אנג'ל בחברה ומחזיק במניות שלה. אנדרסון וסילבר לייק שיתפו פעולה מספר פעמים בעבר.

על פי הדיווח, לא ברור האם המגעים עדיין מתקיימים וייתכן שהם כשלו. דוברי כל הצדדים המעורבים סירבו להגיב. כך או כך, אחת ההערכות היא שהמשקיעים יבצעו עסקת PIPE – עסקה שבה קבוצה של משקיעים רוכשת יחדיו חלק ממניות החברה, כדרך להעביר כספים אליה.

סילבר לייק הייתה מעורבת בעבר בעסקות גדולות. בין היתר, היא תיווכה במיזוג בין EMC לדל (Dell) ועוד לפני כן סייעה לאחרונה להפוך לחברה פרטית. היא אף רכשה את סקייפ מידי eBay ומכרה אותה ב-2011, לאחר שנתיים בלבד, למיקרוסופט (Microsoft), בעסקה ממנה יצאה מורווחת מאוד.

כתוצאה מהדיווחים עלתה מניית טוויטר ב-6% לפני פתיחת המסחר בניו-יורק ועולה גם במהלכו, נכון לשעת פרסום הידיעה. אלא שבאופן כללי, מניית החברה ירדה ב-76% מאז הייתה בשיאה. בכל מקרה, השווי של הרשת החברתית מוערך ב-11.5-12 מיליארד דולר.

מדוע אנדרסון וסילבר לייק מעוניינים לקנות את טוויטר? אחת הסיבות המרכזיות לכך היא מספר המשתמשים, שאמנם קטן בהרבה מזה של המתחרה הגדולה, פייסבוק (Facebook), אבל עדיין, יותר מ-300 מיליון מצייצים מדי חודש זה לא דבר שהולך ברגל. בנוסף, ההערכות מדברות על כך שההכנסות של טוויטר צפויות לקפוץ ב-50% במונחים של שנה לשנה ולהגיע לכשלושה מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים