IDC: משלוחי הסלולר עלו ברבעון השלישי של 2009 ב-5.6% לעומת הרבעון השני של השנה

מדו"ח שפרסמה החברה עולה, כי סך המשלוחים ברבעון המדווח הגיע ל-287.1 מיליון דולרים ● מדובר בירידה של 6% לעומת הרבעון השלישי של 2008 ● ראמון לאמאס, אנליסט בכיר ב-IDC: "מספר ערוצים קידמו מכשירים ישנים במחירים נמוכים משמעותית - מהלך שהיווה תמריץ עבור רבים והעלה את נפח המכירות"

שני מיליארד מכשירים ישנים בעולם

תעשיית הסלולר העולמית חוותה גידול עוקב מתון ברבעון השלישי של 2009 – כך עולה מדו"ח Mobile Phone Tracker, שפרסמה בסוף השבוע חברת המחקרים IDC. סך משלוחי המכשירים ברחבי העולם הסתכם ברבעון המדווח ב-287.1 מיליון דולרים, המהווים ירידה של 6% בהשוואה לרבעון השלישי של 2008. לעומת זאת, בהשוואה לרבעון השני של 2009, מגלמים המספרים עלייה של 5.6%.

"שוק הסלולר העולמי מראה ניצנים ראשונים של שיפור מאז פרץ המשבר הכלכלי העולמי", אמר ראמון לאמאס, אנליסט בכיר בצוות מגמות וטכנולוגיית מכשירים סלולריים ב-IDC. "במהלך הרבעון השלישי ראינו כמה ערוצים שקידמו מכשירים ישנים במחירים נמוכים משמעותית. המהלך הזה היווה תמריץ עבור רבים והעלה את נפח המכירות. כעת, כשאנחנו מצויים ברבעון הרביעי, ספקים מכינים את הקרקע למכירות נוספות, כשהם משיקים מכשירי דגל שעונים על הדרישה המוגברת בשווקים".

ממצאים נוספים שעלו מהדו"ח מראים שיפור בשוק האמריקני לעומת דשדוש בשוק הקנדי, באמריקה הלטינית ובאזור אסיה-פסיפיק. לפי IDC, השוק המערב אירופי הראה סימנים חזקים של התאוששות – כשהתוצאות מראות שיפור במכשירים חכמים ובמכשירים מסורתיים הן יחסית לרבעון הקודם והן יחסית לרבעון המקביל בשנה שעברה.

IDC אף דירגה את חמש היצרניות הסלולריות הגדולות: המפסידות הן נוקיה (Nokia), שירדה מ-38.6% ברבעון השלישי של 2008 לנתח שוק של 37.8% ברבעון המדווח. עם זאת, היצרנית הפינית עדיין ממוקמת במקום הראשון, בהפרש גדול מהמקום השני; מוטורולה (Motorola) במקום החמישי, עם נתח שוק של 4.7% (לעומת 8.3%); וסוני-אריקסון (Sony-Ericsson) במקום הרביעי, עם 4.9% (בהשוואה ל-8.4%). המרוויחות הן סמסונג (Samsung), השנייה בדירוג, שהשיגה נתח שוק של 21% (לעומת 17% ברבעון המקביל ב-2008) ו-LG, שדורגה שלישית, עם 11% (לעומת 7.5%). חמש היצרניות הגדולות מהוות כ-79.6% משוק הסלולר העולמי, ו-20.4% תופסות יצרניות אחרות, בהן RIM, אפל (Apple) ופאלם (Palm).

"אף על פי שכמה אזורים בעולם עדיין סובלים מבעיות הקשורות במשבר הכלכלי, הרבעון השלישי שימש לניקוי ערוצי השיווק וסיפק סימנים של יציבות, ההכרחית לשיפור נוסף ברבעון הרביעי", אמר וויל סטופגה, מנהל המחקר בצוות מגמות וטכנולוגיית מכשירים ב-IDC. לדבריו, "למרות תחזית של התאוששות כלכלית איטית יותר, אנחנו מאמינים שספקים צריכים להגדיל את הוצאות המו"פ שלהם, כמו גם לשקול את הרחבת מגוון המכשירים שהם מציעים במטרה להבטיח עמדת זינוק טובה יותר כשהשוק יתאושש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים