StoreSmarts: כל מה שצריך לדעת על מה שמתרחש בעסק

הכירו סטארט-אפ ישראלי שמציג דרך שונה שמאפשרת חיבור בין עולם האופליין לבין עולם האונליין העדכני ● הקמעונאים יכולים לקבל מידע על המתרחש בחנויות שלהם באמצעות הפתרון של החברה

StoreSmarts

בעולם המסחרי ברשת האונליין ניתן לעקוב לאחר כל פעילות שהקונה מבצע, על מה הסתכל, על איזה מוצר הוא התעכב, אילו מוצרים משכו את הקונים לאתר ומה הם קנו בסופו של דבר. ניתן גם לעקוב אחריהם בהמשך, כשהם יוצאים לאתרים אחרים, בעזרת כלים שיווקיים מגוונים. אך מה קורה בעולם "הרגיל" שלנו? איך בעלי החנויות מתמודדים עם משיכת קונים אל העסק שלהם ומבינים מה "עובד" בחנות ומה לא? מעבר לזה שלא ניתן לפנות שוב לקונה שביקר בחנות, כיוון שלא השאיר שום פרטים מזהים ובכך המאמץ להביאו היה חד פעמי. חשוב גם להבין איך סידור החנות יכול לשפר את המצב, ועוד מידע רב שיאפשר הפקת לקחים ובעזרתם להגביר את המכירות.

הפתרונות הקיימים היום הם בצורה של מומחים שניהלו חנויות דומות ומעניקים שירות ייעוץ על סמך אירועי עבר ומגישים הצעות לשינוי ויישום. פתרון זה לא זול וכן מסתמך על אירועי עבר בחנויות שונות.

StoreSmarts, סטארט-אפ ישראלי אשר הוקם על ידי אייל בן אליהו ואילי פלח, מציג דרך שונה שמאפשרת חיבור בין עולם האופליין לבין עולם האונליין העדכני ומכשירי טלפונים חכמים שיש לכולם. הפתרון של החברה מאפשר לקמעונאים לקבל מידע מה מתרחש בחנויות שלהם.

בשיחה עם שגיא כץ, מנהל פיתוח עסקי בחברה, הוא מרחיב ואומר כי "אנחנו מציעים לחנויות רגילות את ה-Google Analytics שיש לכל אתרי המסחר אונליין. החברה שהוקמה לפני כשנה מציעה לקמעונאים יכולות שלא היו לא קודם לכן, במחירים מאוד תחרותיים. הפלטפורמה שלנו מציעה למעשה ניטור של מכשירי טלפון חכמים ברחבי החנות. אנחנו יודעים לזהות מספר ייחודי של כל מכשיר, ויודעים את התנועות שלו בחנות. ניתן על פי זה לקבל דשבורד עם נתוני אמת שמהם אפשר להפיק לקחים רבים שמיועדים לשיפור אחוזי המכירה – שיפור אחוזי המרה, בדומה לתהליך שמבוצע בחנויות אונליין".

אייל בן אליהו ואילי פלח, מייסדי StoreSmarts. צילום: יח"צ

אייל בן אליהו ואילי פלח, מייסדי StoreSmarts. צילום: יח"צ

כץ מסביר כי "ההתקנה שלנו קלה מאוד, בניגוד לטכנולוגיות של Beacon שדורשת פעילות לוגיסטית מורכבת. אנחנו מאפשרים התקנה על הקופה עצמה או רכיב אינטרנט של הדברים שמחובר לחשמל בצמוד לקופה".

לסיכום הוא אומר כי,"אנחנו חלק מתוכנית האקסלרטור של Tyco ויש לנו השקעה מלב לבייב, ו-Maverick Ventures."

נקודת מבט

הפתרון של StoreSmarts קל ונגיש להתקנה ולא יקר ובכך הופך להיות מעניין עבור קמעונאים רבים.

העלייה המטאורית של חנויות האונליין לא נעצרת. היכולת של חברות להציע מוצרים ישירות לצרכנים, פוגעת באופן ישיר בחנויות פיזיות שיושבות בקניוני מכירות. שיעור הביקורים בחנויות אלו נמצא בירידה וגם כאשר נכנס לקוח הוא אינו קונה מיד. לפי סטטיסטיקות של מכירות ברשת ומחוץ לה, נדרשות לקונה בין ארבע לשבע התלבטויות לפני ביצוע הרכישה, ולכן החשיבות למיקום נכון וזמין למוצרים קריטית להצלחת המכירות.

הצוות שמתפעל את חנות המכירות אינו מבין טכנולוגיה, ומכאן כל תפעול של פתרון מורכב צפוי להכשל. החברה מציעה פתרון קל, והאתגר יהיה לחדור לכמה שיותר קמעונאים שיטמיעו אותו בחנויות שלהם, הפקת הלקחים הנדרשת במערכת והיכולת ליישם את מה שנלמד מהמערכת, קריטית להצלחתה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים