סימנס רוכשת חברת תוכנה במיליארד דולר

הנרכשת היא CD-adapco, שמפתחת תוכנות להדמיית הפעילות הפנימית של המנוע ● נאס"א השתמשה בתוכנה שלה על מנת לסייע בפתרון בעיות שהובילו להתרסקות המעבורת צ'לנג'ר

רכישה במיליארד דולר. אילוסטרציה: אימג'בנק

סימנס (Siemens AG) הגרמנית, החברה הגדולה בעולם בתחום ההנדסה, רוכשת חברת תוכנה במיליארד דולר – כך על פי דיווחים בתקשורת הטכנולוגית בארצות הברית. הנרכשת היא CD-adapco, חברת תוכנת הנדסה אמריקנית, שנמצאת בבעלות פרטית.

העסקה צפויה להתפרסם באופן רשמי השבוע. אף לא אחת מהחברות הגיבה לפרסום.

יצוין כי סימנס היא תאגיד רב-לאומי, מהגדולים בעולם. החברה, שבסיסה בגרמניה, מתמחה בייצור פתרונות תחבורה, מוצרי חשמל ביתיים וציוד רפואי.

CD-adapco יושבת במלוויל שבניו-יורק. היא מפתחת תוכניות מחשב בהן עושים שימוש מהנדסים על מנת לבצע הדמיה של הפעילות הפנימית של מנוע. מוצריה ישלימו את אלה של היחידה העסקית של סימנס שמתמקדת בתוכנה לניהול מחזור חיי מוצר (PLM).

הנרכשת נוסדה ב-1980 ומצויה בשליטת מייסדיה. היא מונה 900 עובדים ב-50 משרדים. הכנסותיה השנתיות עמדו בשנה האחרונה על 200 מיליון דולר, והיא בעלת שיעור צמיחה שנתי של 15% בחמש השנים האחרונות.

בין לקוחותיה של CD-adapco נמנות נאס"א (NASA) ורנו (Renault). נאס"א שכרה אותה על מנת לסייע לה בהדמיות של בעיות הנדסיות שצצו בעקבות אסון המעבורת צ'לנג'ר ב-1986. המעצבים של רנו הסתייעו בתוכנה שלה כדי לדמות בעירת מנוע, קירור ופליטה לאחת המכוניות שלה שהשתתפה במרוץ פורמולה.

המהלך – מענה לתחרות מול חברות תוכנה

הרכישה הנוכחית הובלה על ידי מנכ"ל סימנס בשנתיים האחרונות, ג'ו קייזר, שלפני כן שימש סמנכ"ל הכספים של תאגיד הענק. עם כניסתו לתפקיד המנכ"ל הוא פתח בבחינה מחדש של אסטרטגיית החברה, בניסיון לשקם את אמון המשקיעים בה. כך, למרות זעמם של האיגודים המקצועיים, הוא הורה על פיטורי אלפי עובדים. בנוסף, הוא פועל להפיכת סימנס לרווחית יותר ולמכירה של יחידות שאינן בליבה העסקית של החברה.

אלא שסימנס נאלצת להתחרות יותר ויותר עם חברות תוכנה שיכולות לפתח טכנולוגיה מהר יותר ממנה – כי הן ממוקדות משימה. כך, רק 5% מ-350 אלף עובדי התאגיד הגרמני הם מהנדסי תוכנה.

בדצמבר האחרון הודיעה סימנס כי תגדיל את תקציב המחקר ופיתוח שלה, על מנת לשמור על יתרון בחדשנות טכנולוגית מול היריבה המיתולוגית, ג'נרל אלקטריק (GE).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים