שחר אפעל, נס: "עם היציאה מהמיתון, מנמ"רים יערכו פרויקטים בצורה נקודתית – לא גרנדיוזית"

"ארגונים ישקיעו ב-IT באופן סלקטיבי בתחומים שייקבעו כמנועי צמיחה - ובכל מקרה המדובר ביוזמה מיחשובית אחת או שתיים", אמר אפעל, סגן נשיא נס העולמית, שפתח את כנס המנמ"רים הבכירים אילת-פטרה ● אריה רימיני, טלדור: "יותר תהליכי פיילוט מבשילים לכלל פרויקטים, אך למרות זאת, 2010 לא תהיה טובה כ-2007" ● מסתבר: רוב מהספקים מתחילים לחוש את ההתעוררות בשוק

"אנו רואים את סופו של המשבר הכלכלי, אולם בענף ה-IT ההתאוששות תהיה איטית יותר. כשהיא תגיע, בשנה הבאה, מנמ"רים יערכו פרויקטים נקודתיים ומהירים, עם החזר השקעה מוכח של חודשים ספורים, ולא פרויקטי IT גרנדיוזיים", אמר שחר אפעל, סגן נשיא לפיתוח עסקי גלובלי בנס טכנולוגיות (Ness).

אפעל, המשמש גם כנשיא NessPro – חטיבת המוצרים של החברה, היה דובר המפתח בכנס המנמ"רים הבכירים שנערך בשבוע שעבר באילת ובפטרה, בהפקת אנשים ומחשבים. ביום ד' הציגו הספקים בפני המנמ"רים את הפתרונות והשירותים שלהם, ואת התועלות הטמונות בעבודה המשותפת עימם. ביום ה' נסעו כולם לטיול בפטרה.

לדבריו, "ארגונים ישקיעו ב-IT באופן סלקטיבי בתחומים אותם הם יקבעו כמנועי הצמיחה שלהם, ובכל מקרה המדובר ביוזמה מיחשובית אחת או שתיים". בהיבט המגזרי, אמר אפעל, כי בנס לא הבחינו במיתון במגזר הציבורי, ואילו במגזר הפיננסי הייתה עצירת הפרויקטים ברמה הגבוהה ביותר. הוא סיים בציינו, כי מרבית המוצרים והשירותים של נס כיום, מבוססים על הוכחת יכולת כלכלית ולא טכנולוגית.

אריה רימיני, מנכ"ל טלדור, אמר כי החברה חשה בהתעוררות בשוק, בעיקר ברבעון הנוכחי, אולם לא במידה רבה. "יותר תהליכי פיילוט מבשילים לכלל פרויקטים", אמר רימיני, "המגמה מתחילה לתפוס תאוצה, ותגבר בשנה הבאה".

למרות זאת, סייג רימיני, 2010 לא תהיה טובה כ-2007. המשבר לדבריו, מספק הזדמנות לבחון את אופן העבודה של מחלקות המיחשוב, כמו גם של הספקים, "כולנו למדנו לעשות יותר טוב בפחות משאבים". הוא סיים בציינו, כי בטלדור במהלך המשבר לא הייתה ירידה בפעילות, אלא אף עליה במגזרי הממשלה והביטחון.

מתי צווייג, מנהלת שירותי תשתיות, GTS, יבמ (IBM), אמרה, כי בחברה חשים את סימני ההתאוששות והיציאה מהמיתון, בשל ריבוי הפעילות. "ההזדמנויות ממתינות", ציינה, "ועסקאות נחתמו ברבעון האחרון וזה שלפניו. לקוחות פונים אלינו יותר מאשר אנו אליהם". המסר שלה למנמ"רים היה: "לשוק המיחשוב יש כיום פתרונות רבים ושעה זו היא הזדמנות להשתמש בפתרונות אלו כמנוף  – יש מוצרים במחירים טובים ויש כוח אדם מיומן המשתוקק לעבוד". צווייג סיימה באומרה שליבמ יש מגוון פתרונות מקצה לקצה, עם ניסיון ויכולת התאמה דינמית לשוק המקומי.

אילן שפיגלמן, סמנכ"ל שיווק אורקל (Oracle) ישראל, אמר, כי פעם הם היו ממוקדים בלקוחות בעולם בסיסי הנתונים, לאחר מכן בלקוחות ERP, ואילו כיום, בעקבות 56 הרכישות של אורקל בשנים האחרונות – הם מתקדים בכלל לקוחות השוק. כך, אמר, הם מציעים להם מערכות IT מעל בסיסי הנתונים וה-ERP, לרבות מערכות CRM, יישומים ייעודיים מגזרית, מערכות BI, תכנון תקציב ועוד. "כל הרכישות, תמיד של חברות מובילות בתחומן, הביאו לכך שיש לנו מה להציע לכל לקוח", סיכם.

ינון וטשר, מנהל לקוחות אסטרטגיים, נט-אפ (NetApp) ישראל, אמר כי "אנו מתחילים לראות את היציאה מהמיתון, מנמ"רים מתחילים 'לפתוח מגירות' ולראות מה ניתן לעשות". הוא אמר, כי אנשי המיחשוב כיום מבינים את החשיבות והתועלת שבאחסון יעיל, "ואנו יודעים לספק ניצול של יותר מ-100% ממערך האחסון – בעוד הממוצע עומד על 50%". לדברי וטשר, "למנמ"ר הישראלי אין מנוס מלהעמיק טכנולוגית, כי ממעוף הציפור כל טכנולוגיות האחסון נראות זהות". הוא סיים בציינו, כי נט-אפ השכילה להתאים את מוצריה לצרכים המשתנים של המנמ"רים.

עדיאל הרמתי, סמנכ"ל מכירות, CA ישראל, אמר כי בחברה מרגישים באופן חזק את היציאה מהמיתון, לא רק בהיבט של "השלמת חוסרים", אלא אף ביוזמות של פרויקטים חדשים. "אנו ב-CA ישראל עומדים ביעדי המכירות שלנו בצורה טובה משחשבנו", אמר. לדבריו, החברה עובדת על מפת דרכים טכנולוגית שלוש שנים קדימה ובנתה בעת המיתון כלים רבים שיסייעו למנמ"רים להתמודד עם המצב. הרמתי הדגיש את הצורך של המנמ"רים בכלי ניהול, שיספקו להם נתונים עדכניים על ה-IT בכל רגע נתון. הוא סיים באומרו למנמ"רים "אל תפחדו להעיז ואל תפחדו לשמוע על דברים חדשים".

מוטי סדובסקי, מנהל שותפים עסקיים, סימנטק (Symantec) ישראל, אמר כי בחודשים שעברו הם חשו בירידה בפעילות, אולם כיום המצב השתפר וברבעון השלישי השנה, מובחנת עלייה נרחבת בפעילות החברה. הצפי ל-2010, אמר, הוא עליה בדרישות של לקוחות למוצרים ופרויקטים בתחום ההלימה לרגולציות, DRP, ומניעת זליגת מידע, לצד ניהול המידע. "שם המשחק הוא מידע ארגוני", אמר, "סימנטק היא היחידה היודעת לקחת את הנכס הארגוני החשוב מכל ולהגן עליו".

אמיר הראל, סמנכ"ל מכירות בג'ון ברייס הדרכה מקבוצת מטריקס, אמר כי ברבעון השלישי השנה מורגשת עלייה בפעילות. "השוק הישראלי משקיע יותר בהטמעה של מערכות מידע ומבין כי האתגר הוא לא רק טכנולוגי אלא גם אנושי", אמר הראל. "אנו מסייעים לארגונים עסקיים להפיק יותר בתקופה שסביב עליית הפרויקטים לאוויר ולאחריה. אנו מבינים עסקית את המגזרים השונים, ומעסיקים עובדים המגיעים מעולמות התוכן של הלקוחות".

שלומי קואטלר, מנכ"ל דל (Dell) ישראל, אמר שהם החלו לראות את האור בקצה המנהרה ברבעון השני השנה, וכי הם צופים שהרבעון השלישי ישוב לרמות של טרום המשבר הכלכלי. בכל מקרה, ציין קואטלר, המשבר הכלכלי הורגש בדל בצורה פחות חריפה, בין השאר בשל המיקוד העסקי של החברה, והובלתה במגזר העסקי ולא הצרכני.

עמית דובר, סמנכ"ל פתרונות תוכנה, יעל תוכנה ומערכות, אמר כי הם מבחינים בהתעוררות בשוק ה-IT ובהתעניינות של מנמ"רים בפתרונות, יותר מבעבר. "למרות שתהליכי מכירה חזרו לשולחן הדיונים", אמר דובר, "עדיין המנמ"רים לא הוציאו את הכסף מהכיסים". לדבריו, על המנמ"רים לחשוב על מירב הפתרונות במינימום פיתוחי תוכנה וקידוד. הוא הוסיף, כי המנמ"רים שהפיקו את התועלות המירביות השנה, היו אלה שבחרו שותף שסיפק את המענה המיטבי ולא בהכרח זה הזול ביותר. דובר סיים באומרו כי ליעל יש יכולת לעבור ממצב של אינטגרציה בין מערכות לאינטגרציה כוללת.

דני רוזנפלד, סמנכ"ל מיחשוב ואינטגרציה, גטר-טק, אמר כי הרבעון השלישי השנה הובחנה יציאה מהמיתון. המלצתו למנמ"רים, אמר, היא "לערוך חשבון נפש, ולבחון עבודה עם חברות המסוגלות לספק היצע פתרונות נרחב לצד יכולת הטמעה ובסיס ידע גדול. "חברות רבות התאדו במיתון, והותירו את הלקוחות בלא פתרון. לנו יש שילוב מנצח של ייצוג מיטב החברות בארץ עם בסיס ידע נרחב".

שי ליברטי, מנכ"ל הורייזן, בית התוכנה של א.מ.ת מיחשוב, אמר כי היציאה מהמיתון מורגשת מאז החגים, "אז החל גיוס עובדים לפרויקטים קצובים בזמן ובתכולה". זאת, אמר, על מנת לנצל את יתרת התקציבים של 2009 ולהתכונן ל-2010. "המנמ"ר כיום מבין שאם לא יקדם את מערכות ה-IT שלו כיום", ציין ליברטי, "הוא יישאר מאחור ביציאה מהמיתון". לדבריו, השוק כיום דורש מחברות מיקור חוץ גיוס של יועצים הממוקדים בטכנולוגיות ייחודיות, שיביאו ערך מוסף ללקוחות, וגם הם בהורייזן נתבקשו לגייס טכנולוגים בתחומי ג'אווה ומיקרוסופט (Microsoft) לניהול פרויקטים.

דן טולדנו, מנכ"ל סאן (Sun) ישראל, אמר כי הם עדיין לא מרגישים את היציאה מהמיתון, בשל עצירה של פרויקטים, למעט כמה נישות של פעילות בהם מובחנת התחלה של התעוררות. הוא הודה למנמ"רים-הלקוחות, "שליוו אותנו כחברה עצמאית", ואמר כי "תחת הכובע החדש של אורקל נעצים את היכולות שלנו". לדברי טולדנו, "אורקל הצהירה שתגדיל את השקעותיה בכל קווי המוצרים של סאן, ואני בטוח שמגוון הפתרונות שלנו יגדל עקב האינטגרציה בין מוצרי אורקל וסאן".

גלעד סביון, מנכ"ל נגהקום, אמר כי הם מתחילים להרגיש את היציאה מהמיתון, בשל פתיחות של ארגונים לחדש פרויקטים שהוקפאו. היציאה מהמשבר, להערכתו, תהיה ב-2011, שכן גם בשנה הבאה תקציבי ה-IT של ארגונים יהיו נמוכים משנים קודמות. החברה עוסקת בסיווג מידע לצורך ניהול וממשל המידע. סיווג זה, הסביר, מבוסס על ישויות עסקיות ומתממשק למערכות IT רבות. לדברי סביון, "בעת המיתון המשכנו לפתח מוצרים ואנו ערוכים ליציאה מהמשבר. אנו עוזרים לארגונים לעשות סדר מה'בלגן' של המידע ולהפיק ממנו תועלת  עסקית".

תיקון של מצב ההקפאה
צור אבנית
, מנכ"ל כלנית-כרמון, אמר הם אינם חשים את היציאה מהמיתון, אלא יותר "תיקון של המצצב ההקפאה שהיה בשנה וחצי האחרונות". לדבריו, המנמ"רים שמים דגש על וירטואליזציה ובינה עסקית, לצד הרצון להקטין עלויות בהיבט תחזוקת המערכות, "אני מקווה ש-2010 תחזיר אותנו לשגרה". לדבריו, כלנית-כרמון נערכה לקראת המשבר בעיקר בהתמקדות על שמירה של שביעות רצון הלקוחות, "הדאגה לטובת הלקוח – היא לטובתנו", אמר.

ארז פלג, מנכ"ל אופיסופט, אמר, כי החברה צמחה השנה ב-10%, שכן דווקא בעת משבר, תחום ה-BI הוא בעל יכולת לסייע לארגון להפיק ערך מה-IT. לדבריו, מנמ"רים הפנימו כי תפקיד המיחשוב הוא לסייע לביזנס של הארגון ולא להוות סעיף תקציבי. ככזה, אמר, עליו לספק פתרונות עסקיים ולעזור לארגון להיחלץ מהמיתון, תוך מתן החזר השקעה מהיר, של חודשים ספורים. בשנה האחרונה, סיים, השיקה אופיסופט קו פתרונות חדש למודיעין עסקי תחרותי, "ולפי כמות ההזמנות – המיתון מאחורינו".

איתן ארז, מנהל פריסייל טכני, צ'ק פוינט (Check Point), אמר כי "לא חשנו במיתון בעולם אבטחת המידע, אף שהיו פרויקטים שנדחו – כל הזמן עבדנו. הנתונים הרבעוניים שיקפו זאת נאמנה". היציאה מהמיתון, אמר ארז, מתאפיינת במימוש פרויקטים טכנולוגיים שבעבר ארגונים חששו להיכנס אליהם בשל המצב, או שלא ראו בבהירות מספיקה את הצורך בהם. הוא סיים באומרו כי צ'ק פוינט מספקת פתרונות אבטחה וניהול אבטחה, המביאים להחזר השקעה מהיר, עם עלות בעלות כוללת נמוכה.

רן ארהרד, מנכ"ל רנסיס, אמר כי המסר למנמ"רים הוא שעליהם להצטייד בצוות עובדים מקצועי מתחתיהם, על מנת שלא יעבדו מסביב לשעון, "כך תוכלו להשיט את האוניה ליעדה באופן בטוח". הוא ציין, כי מערכת המשובים שלהם, המיועדת לשיפור שביעות רצון הלקוחות והעובדים, מסייעת לייעל את תהליכי העבודה החיצוניים והפנימיים בארגון.

מארק גרנות, סגן מנהל חטיבת המוצרים, מטריקס, אמר כי למנמ"רים נדרשת יכולת למיכון תהליכי IT, כך שיתאפשר שיפור מתמיד באיכות השירות שה-IT מספק לעסק, תוך צמצום עלויות התפעול. לדבריו, חטיבת מוצרי התוכנה במטריקס מייצגת את BMC יותר מ-15 שנים, והיא שהגתה את תפיסת ה-BSM, ניהול שירותים עסקיים, המממשת צורך זה של המנמ"רים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים