איציק מלאך, מנמ"ר בנק לאומי: ב-2010 נראה את האור שבקצה המנהרה

"המיחשוב בבנק נתפס כמאפשר עסקית", אמר מלאך - חבר הנהלת בנק לאומי, בפאנל שסיכם את כנס המנמ"רים הבכירים אילת-פטרה ● דורון פלח, מנמ"ר סלקום: "המיתון היה מצוין למנהלי ה-IT" ● עצמון מינס, מנמ"ר אגד תעבורה: "במשבר כלכלי לא עוצרים פרויקטים מנביטי צמיחה, המנמ"ר נדרש לנהל סיכונים באופן יצירתי ובעל מעוף"

"בנק לאומי עבר את המשבר בצורה סבירה, ולהערכתי ב-2010 נראה את האור שבקצה המנהרה", אמר איציק מלאך – חבר הנהלה וראש מערך תפעול ומנהלה בבנק לאומי. מלאך היה אחד מהדוברים בפאנל מנמ"רים שנעל את כנס המנמ"רים הבכירים שנערך בשבוע שעבר באילת ובפטרה, בהפקת אנשים ומחשבים.

לדבריו, "2008 הייתה קשה, עשרות בנקים בארה"ב ובאירופה התמוטטו, אולם לשמחתנו שום מוסד בנקאי לא התמוטט בארץ". הוא אמר, כי לאומי סיים את 2008 עם 0% תשואה ושחל שיפור השנה, כשהמחצית הראשונה שלה הסתיימה בבנק עם תשואה של 10%. "הצלחנו להגיע לתוצאות סבירות כתוצאה מהחלטות שהתקבלו בהנהלה, חלקן טכנולוגיות", אמר מלאך, "לשם כך, קיצצנו 30% בהוצאות התפעוליות, לרבות ב-IT, ליצירת הנזילות הנדרשת".

בהיבט המיחשוב, אמר מלאך, כי בעקבות מלחמת לבנון השנייה, הם החלו בהקמת אולם מחשב מוגן מפני טילים, בעלות של עשרות מיליוני דולרים, שיושק ב-2010. "בנינו מוצרים פיננסיים מבוססי IT, הגדלנו את השירותים הניתנים במערכות שירות לקוחות, בנינו מערכת תכנון פיננסי בשל רפורמת בכר", סיכם מלאך, "המיחשוב בבנק נתפס כמאפשר עסקית".

דורון פלח, מנמ"ר סלקום, אמר, כי "המיתון היה מצוין למנהלי ה-IT: כוח האדם האיכותי לא ברח לנו, הטובים נשארו, וכעת, משהמיתון הסתיים אנו מתחילים לחוש את העובדים זזים". בהיבט הפרויקטים, אמר פלח, כי הם נמשכו, אולם בעלות נמוכה מבעבר, "הספקים ירדו במחיריהם". לדבריו, מיתון יכול לסייע לארגונים, עם הופעתו מדי כמה שנים. צמצמנו את ההוצאות של הארגון באופן משמעותי על ידי הרחבת הפעילות בעולם האינטרנט, והגדלת הפעולות הנעשות בשירות עצמי, המורידות מהעומס במוקדי שירות לקוחות". הוא סיים באומרו, כי בעתיד הם ישקיעו במערכות שירות ויחליפו את מחסן הנתונים הארגוני, ה-DWH.

עצמון מינס, מנמ"ר אגד תעבורה, אמר כי מסקנתו העיקרית מהמשבר הכלכלי היא ש-"לא עוצרים פרויקטים מנביטי צמיחה, המנמ"ר נדרש לנהל סיכונים באופן יצירתי ובעל מעוף". באגד תעבורה, אמר מינס, הפנימו שהטכנולוגיה מאפשרת יתרון עסקי. כך, אמר, פרויקט הענק הנערך, של ניהול ציי הרכב בחברה לא נעצר, בשל ההבנה של היתרון התחרותי שיספק. בעתיד אמר, הם צפויים להטמיע מערכת חדשה לניהול קופות, מערכות ארגוניות ומערכת ERP, "נכניס הרבה חוכמה בטכנולוגיה".

אמיר זיו, מנמ"ר עיריית הרצליה, אמר כי פרויקטי IT אותם מימש, דוגמת מיחשוב ירוק בסביבה וירטואלית, הניבו חסכון בעליות וקידמו את מחלקת המיחשוב העירונית. לדברי זיו, תקציב ה-IT השנה קטן במעט, אולם בשל החיסכון שהגיע מפרויקטים אחרים, הם יכלו להמשיך ולקדם פרויקטים. הוא סיים בציינו כמה פרויקטים עתידיים שייושמו בעירייה, "העירייה מבינה כי ה-IT הוא משאב חשוב".

שרה צפריר, מנמ"רית בית החולים רמב"ם בחיפה, אמרה כי תקציב ה-IT שלה קוצץ משמעותית השנה, הן בשל הקיצוץ הממשלתי והן בשל פרויקט בינוי ענק, שרוב תקציב בית החולים מופנה אליו. "להפתעתי", אמרה, "עשינו השנה יותר מאשר בשנים קודמות, ומסתבר שלא הכל קשור לגודל התקציב, אלא גם לייעול ולעשייה של יותר בפחות". כך, ציינה כמה פרויקטים, ביניהם פרויקט BI, הקמת תשתיות מבוססות מיקרוסופט (Microsoft), ארכוב מסמכים מבוסס HP, פיתוח עצמי של תיק רפואי והטמעת מערכת נמ"ר בתצורה לא מלאה. בעתיד, סיימה צפריר, הם יטמיעו פורטל ארגוני ומערכת לניהול ידע.

מאיר מושקה, מנמ"ר אורמת, אמר כי החברה עוסקת באנרגיה חלופית, "ולמזלנו לא נפגענו מהמיתון כלל, אלא צמחנו ב-30% השנה, בשל צמיחת התחום בעולם". הוא סיפר למנמ"רים, כי הם העלו מערכת ERP פרי פיתוח עצמי ולא מוצר מדף, וכן מערכת לניהול מידע הנדסי. לדברי מושקה, ה-IT באורמת מצוי בשלבי סיום של החלטה בדבר פרויקט וירטואליזציה, ובשנה הבאה הם צפויים לערוך פרויקט DR במשרדי החברה בארה"ב, לצד פרויקטים לניהול מסמכים ולניהול ידע ארגוני. הוא סיכם באומרו כי "זו טעות מצד ארגונים לדחות פרויקטי IT".

רלי מרידור, סמנכ"ל מערכות מידע בדואר ישראל, אמרה בתום הפאנל לאנשים ומחשבים, כי תקציב המיחשוב בחברה קוצץ ב-20% השנה. "ניתן וצריך לקצץ. היד על הדופק כל הזמן, והצורך בקיצוץ ייעל מאד את העבודה", אמרה, "הקיצוץ מחבר עוד יותר את המיחשוב לעסק ולתוצאות העסקיות. כל פעילות נבחנת לפני ביצועה בתועלות העסקיות – עוד יותר מאשר בימים רגילים. זה מלמד לנהוג כך בכל רגע ובכל שעה, גם את אנשי ה-IT וגם את המשתמשים".

היא ציינה, כי ברבעון האחרון של השנה הם מסיימים פרויקטים רבים, "אולם עדיין לא מורגש שינוי מהותי בנושא המיתון". למרות זאת, אמרה, היא עצרה רק פרויקטי IT בודדים, ורוב הפרויקטים נמשכו. בסוף השנה, אמרה מרידור, יעלה לאוויר פרויקט ה-iPost, במסגרתו "יותר מ-15 חברות גדולות ישלחו לאזרחים את הדואר בצורה מאובטחת ואלקטרונית. בקרוב יחל גיוס נמענים נרחב ברחבי הארץ, שיקבלו תיבה אלקטרונית מאובטחת חינם לקבלת דואר ולאחסונו. הפרויקט מאפשר לחברות לחסוך כסף רב ועוזר בימי מיתון אלו".

פרויקטים נוספים הנעשים בימים אלו, סיימה, הם הטמעת CRM של מיקרוסופט, העלאת חנות מקוונת באינטרנט, סיום פרויקט ניהול ידע לנותני השירות בסניפי הדואר ובמוקדים, והעמקת השימוש במערכת של סאפ (SAP).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים