פסק דין: מפיץ דואר זבל ישלם פיצויים של 711 מיליון דולרים לפייסבוק

סנפורד וולאס, מהמפיצים הגדולים של דואר זבל בעולם, כבר חויב בעבר לשלם פיצויים של 234 מיליון דולרים למיי-ספייס, ועתה הוא עשוי לעמוד גם בפני כתב אישום פלילי ולהישלח לכלא ● בין השאר, גרף וולאס רווחים מהפניית קורבנותיו לאתרי אינטרנט ששילמו למי שהפנה אליהם גולשים

סנפורד וולאס, מהמפיצים הגדולים של דואר זבל בעולם, ממשיך להסתבך: לאחר שהוטל עליו לשלם פיצויי עתק של 234 מיליון דולרים למיי-ספייס (MySpace), נעתר בית המשפט הפדרלי בקליפורניה לבקשתה של פייסבוק (Facebook) וקבע, כי וולאס ישלם גם לה פיצויים – בסכום דמיוני של 711 מיליון דולרים. יש שיאמרו, כי וולאס יצא בזול, לאחר שפייסבוק ביקשה מבית המשפט להטיל עליו את הפיצויים המקסימליים הקבועים בחוק – שבעה מיליארד דולרים.

סנפורד עסק בהפצה של הודעות זבל בדואר אלקטרוני באמצע שנות התשעים, ולפני כן בהפצה של הודעות זבל בפקס. על פי מסמכים שהוגשו לבית המשפט, הפיץ וולאס בפייסבוק הודעות פישינג ביחד עם שותף, שכתב האישום נגדו בוטל. בעקבות לחיצה על הקישור שהופיע בהודעות, התאפשר לוולאס להפיץ הודעות גם לאנשי הקשר של הקורבנות, וכך לאסוף קורבנות נוספים. על פי כתב האישום, גרף וולאס רווחים גם מהפניה של הנמענים לאתרי אינטרנט שמשלמים למי שמפנה אליהם גולשים.

"מהמסמכים שהוגשו עולה, כי וולאס הפר ביודעין את זכויותיה של פייסבוק ואת זכויותיהם של משתמשיה, שחשבונותיהם נפגעו כתוצאה ממעשיו", כתב השופט בפסק הדין. עוד קבע השופט, כי וולאס הפר ביודעין צו מניעה שהוצא כנגדו, והעביר את התיק לתביעה הכללית של ארה"ב כדי שיוגש כנגד וולאס גם כתב אישום פלילי. יש לציין, כי קשה להניח שפייסבוק תצליח לגבות את הפיצויים האסטרונומיים, ועל כן, פסק הדין הוא בעיקר אקט שנועד להרתיע מפיצי דואר זבל נוספים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים