דונלד טראמפ: "אגרום לאפל לחזור לייצר בארצות הברית"

"נגרום לאפל לבנות את המחשבים הארורים שלהם ודברים אחרים במדינה הזו במקום במדינות אחרות", אמר המתמודד למועמדות הרפובליקנים לנשיאות ארצות הברית, בעוד התבטאות "מאופקת" אופיינית לו

20/01/2016 14:34
קיבל רוח גבית מפוטין בבחירות 2016? דולנד טראמפ. צילום: BigStock

המיליארדר דונלד טראמפ, איש העסקים הפרובוקטיבי שמתמודד בימים אלה על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית, לא ידוע באיפוקו. בחודשים האחרונים הוא עורר סערה אחרי סערה עם שלל התבטאויות, ובהן הערות שובניסטיות, קריאה לאטום את הגבולות בפני מוסלמים ואף הדבקת הכינוי "סוחרי סמים" למהגרים ממכסיקו.

הפעם, טראמפ סיפק הצהרה שמעידה בעיקר על חוסר הבנה בכלכלה בת ימינו. "נגרום לאפל (Apple) לבנות את המחשבים הארורים שלהם ודברים אחרים במדינה הזו במקום במדינות אחרות", אמר המועמד בנאום בחירות באוניברסיטת ליברטי שבווירג'יניה.

למרבה האירוניה, טראמפ, שמתהדר בערכים ליברליים ותמיכה בסחר חופשי, טוען שיש לאלץ את החברות לייצר במקומות מסוימים. "סחר חופשי זה טוב, אבל אנחנו חייבים לעשות זאת (להחזיר את הייצור לארצות הברית – ר"י), או שלא תהיה לנו מדינה יותר", אמר.

נכון להיום, המוצר היחיד של אפל שמיוצר בתוך גבולות ארצות הברית הוא מחשב Mac Pro. בחודש שעבר אמר טים קוק, מנכ"ל החברה, בראיון לתוכנית 60 דקות של CBS שהסיבה האמיתית שענקית הטכנולוגיה מייצרת בסין היא בכלל לא כספית. "אלה הכישורים", ציין בפני העיתונאי צ'ארלי רוז.

דבריו של טראמפ הם חלק מתוכניתו "להפוך את ארצות הברית שוב לגדולה", על ידי החזרת פסי ייצור ועבודה לתחומי המדינה. למעשה, הוא הבטיח יותר מזה: "נהפוך את ארצות הברית לגדולה ביותר בכל הזמנים".

זו לא הפעם הראשונה שטראמפ מתבטא בנושא. בספרו Crippled America, שראה אור ב-2012, הבטיח המיליארדר דברים ברוח דומה. "אנחנו חייבים להחזיר את אפל וחברות כמוה חזרה לארצות הברית. אנחנו חייבים לעשות זאת. זה אחד מהחלומות שלי עבור המדינה", כתב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים