הממשלה תקים מערך למניעת אלימות נגד ילדים ברשת

המערך יכלול מוקד ואתר אינטרנט לדיווח על מקרים כמו בריונות, סחיטות ושיימינג ● כחלק מהתוכנית תוקם יחידה משטרתית ספציפית לטיפול בנושא

האלימות ברשת נגד ילדים ובני נוער גואה. צילום אילוסטרציה: BigStock

הממשלה אישרה היום (א') פה אחד את הצעתו של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, להקמת מערך לאומי למניעת פשיעה ואלימות נגד ילדים ובני נוער ברשת.

המערך, שייקרא מאו"ר, יכלול מוקד שיופעל 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע ואתר ייעודי. ניתן יהיה לדווח על אירועים גם באמצעות האתר, וכן למצוא שם מידע חיוני בנושא. לצד המערך תוקם יחידה משטרתית למאבק בפשיעה ובאלימות באינטרנט, בפרט נגד ילדים ובני נוער.

כחלק מהקמת מאו"ר תוקם ועדת היגוי בראשותו של מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, רותם פלג. מטרתה תהיה להתוות את המדיניות הלאומית למאבק בפשיעה ובאלימות ברשת, את סדרי העדיפויות, תוכניות העבודה והתקציב. בוועדה יהיו חברים גם מנכ"לי משרדי החינוך, המשפטים, הרווחה והשירותים החברתיים והתקשורת, וגורמים רלוונטיים נוספים.

להקמת המערך יש פן חברתי מעבר למניעת האלימות: על פי ההחלטה, יוכשרו נכי צה"ל, בעלי מוגבלויות, עולים חדשים ועוד כ-"לוחמי מאו"ר", שיבצעו ניטור של המקרים, יפיקו חומרי מודיעין ויכינו תיקי ראיות דיגיטליים נגד חשודים.

הקמת מאו"ר מגיעה לאחר שבשנים האחרונות התרבו ברשת עד מאוד מקרים כגון בריונות, סחיטה, איומים ושיימינג – בכלל ונגד ילדים ובני נוער בפרט. סקר שערכה אשתקד הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מראה כי כל ילד רביעי בארץ נפגע מפשיעה ובריונות ברשת וכל ילדה עשירית הוטרדה מינית באמצעים מקוונים. כ-75% מהקורבנות הילדים נפגעו יותר מפעם אחת.

השר ארדן אמר ש-"לציבור לא תמיד ברור למי לפנות ומתי מדובר בפגיעה. לכן, יש חשיבות בהקמת מערך ממשלתי, בהובלת המשרד לביטחון הפנים, שייתן מענה לבעיית האלימות והפשיעה המקוונת, וייצור כתובת אחת לציבור".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מיכאל

    יוזמה מבורכת ! כמו כן צריך לגבש בחוק שכל אתרי האלימות הקשה והפורנוגרפיה יהיו חסומים כברירת מחדל. ומי שחפץ בכך יפתח אותם. בדיוק כמו שקורה בתכני הכבלים והלווין. ברשת האינטרנט זה הפוך, כל האתרים פתוחים לכל ילד ונער ורק מי שרוצה חוסם אותם דרך המפעיל.

אירועים קרובים