הסכם קיבוצי ראשון בבזק בינלאומי

ההסכם יחול על כ-1,900 עובדים ויכלול תוספות שכר ותמריצים, הסדרת מנגנון פיטורים ושיפור תנאי הרווחה ● אבי ניסנקורן, יו''ר ההסתדרות: "ההסכם - אמירה חברתית חשובה"

אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות; מוטי אלמליח, מנכ"ל בזק בינלאומי; לימור ליברמן לביא, יו"ר הוועד; שגית סלע גל, סמנכ"לית משאבי אנוש בזק בינלאומי. צילום: אלירן אביטל

הסכם קיבוצי ראשון לעובדי בזק בינלאומי נחתם אמש (ג').

על ההסכם חתמו אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות, מוטי אלמליח, מנכ"ל בזק בינלאומי ולימור ליברמן-לביא, יו"ר ועד העובדים בחברה.

ההסכם, שתוקפו לשלוש שנים, יחול על כ-1,900 עובדים, וכולל תוספות שכר, מענק חתימה, שיפור התנאים הסוציאליים והגדלת ההפרשות הפנסיוניות. ההסכם משפר את תנאי העובדים, לאחר שנים ארוכות בהן לא ניתנו תוספות שכר בחברה.

במשך כל תקופת ההסכם, העובדים יקבלו תוספות שכר בגובה ממוצע של כ-12.5%. בשנה הראשונה להסכם, שכר המינימום בחברה לא יפחת מ-7% מעל לשכר המינימום הקבוע בחוק, וזאת בנוסף לעדכונים במשק בשנים הקרובות. עובדים בעלי וותק של שנתיים לפחות יקבלו בתחילת ההסכם תוספות שכר באופן דיפרנציאלי, עד לגובה של כ-30%. בשנה השנייה והשלישית להסכם, העובדים יקבלו תוספות נוספות בגובה ממוצע של כ-3%, כשחלק מהתוספת יהיה קבוע וחלקו יינתן על פי הצטיינות בעבודה. ההסכם גם מסדיר את הבונוס לעמידה ביעדי החברה.

סוגיות נוספות הקשורות לתנאי העובדים

העובדים יקבלו מיד עם החתימה על ההסכם מענק חתימה חד פעמי על פי הוותק שלהם בחברה, בסכום של עד עשרים אלף שקל. כל התוספות הכלכליות לעובדים יחולו באופן רטרואקטיבי החל מאוקטובר 2015. במקביל לתוספות השכר, יוגדלו ההפרשות הפנסיוניות של העובדים. בנוסף, ההסכם מגדיל את מכסת ימי החופשה של העובדים.

סעיף נוסף בהסכם קובע כי כלל העובדים הזכאים לתשלום תמריצים ועמלות, יהיו זכאים מעתה להפרשות פנסיוניות וקרן השתלמות גם בעבור רכיבים אלו. עבור רבים מעובדי החברה, תוספות אלו מהוות חלק מהותי מהשכר החודשי. ההסכם מסדיר גם מנגנון הגנה לעובדים המשתכרים מתמריצים.

ההסכם מסדיר סוגיות נוספות הקשורות לתנאי העובדים. כך, זמני ההפסקות במוקדי השירות יוארכו ויוגדל התגמול לעובדים המבצעים כוננויות ותורנויות לילה. עוד נקבע כי עובדי חברה שתנאי העסקתם לא כללו את ההסדר לחוק פיצויי פיטורים, יקבלו את הפיצויים שנצברו להם, גם במקרה שיחליטו לעזוב את החברה.

ההסכם הקיבוצי כולל סוגיות שונות שנוגעות לניוד עובדים, כגון שמירת תנאי עבודה מלאים לעובד שינויד, ולאיוש משרות חדשות בבזק בינלאומי, תוך הבטחת עדיפות והזדמנויות קידום לעובדים קיימים. ההסכם מסדיר גם מנגנון פיטורים הוגן ושקוף, המעניק לוועד העובדים משקל חשוב במחלוקות שנוגעות להעסקת עובדים. עובד המועסק בחברה יותר משלוש שנים יהיה זכאי לקבל  מעמד של קביעות. ההגנה מפני פיטורים מעוגנת בהסכם גם במקרים של צמצום והתייעלות: החברה תחויב להתייעץ עם הוועד לפני תחילת פיטורי צמצום או התייעלות והוועד יוכל להעלות חלופות לפיטורים. כמו כן, ההסכם מגדיר מכסת גג לפיטורי התייעלות. עובד קבוע שיסיים את העסקתו במסגרת הליך התייעלות, יהיה זכאי למענק פיטורים מוגדל, כפול מזכותו בחוק.

הטבות סוציאליות

בזק בינלאומי התחייבה להגדיל משמעותית את תקציב הרווחה שישמש למימון פעילויות למען העובדים. תקציב המתנות לחגים יוכפל ותוגדל גם השתתפות החברה בסבסוד ארוחות ובתשלומי אחזקת רכב לעובדים. כמו כן, בזק בינלאומי תקציב 350 אלף שקל בכל אחת משנות ההסכם לטובת מימון מלגות לימודים לעובדים. החברה התחייבה גם להגדיל את תקציב הביטוח הקולקטיבי לכלל העובדים, שיהיו זכאים לקבל ביטוח בריאות כבר מיומם הראשון בחברה. כל עובד שהשלים 32 חודשי עבודה בחברה, יהיה זכאי להצטרף לקרן השתלמות לפי בחירתו. בנוסף, עובדים שהוותק שלהם בחברה גבוה משלוש שנים יקבלו מעתה גם תוספת ביגוד. ערכו של יום ההבראה יעלה ויעמוד על 480 שקלים. החברה תשתתף בתשלום עבור גנים וקייטנות לילדים בחודשי הקיץ.

ניסנקורן אמר כי "הנהלת החברה החליטה להציב את האדם העובד במרכז. ההסכם הקיבוצי בבזק בינלאומי הוא קודם כל אמירה חברתית חשובה. תנאי העסקה הוגנים הם לא רק תנאי לשמירת היציבות בענף – אלא כלי חשוב לצמצום הפערים ולשינוי חברתי אמיתי".

לדברי אלמליח, "ההבנה המשותפת כי עמידה ביעדים העסקיים הכרחית להצלחת החברה בהמשך, היא שסללה את הדרך להסכם הגון ומיטיב לעובדים. נמשיך להשקיע גם בעתיד בעובדינו, המבדלים וממצבים אותנו כחברה מובילה".

יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההיי-טק, ציין כי "יצרנו מציאות חיים חדשה עבור קרוב לאלפיים עובדי בזק בינלאומי. הבאנו להישגים משמעותיים שמשקפים את הדאגה לעתיד העובדים".

עשרות אלפי מתאגדים

במרץ 2015, 1,500 עובדי בזק און ליין הצטרפו להסתדרות. שבוע לפני כן עשו זאת כ-750 עובדי קומברס (Comverse).

אלה מצטרפים לעשרות אלפי עובדים שכבר מאורגנים באיגוד המקצועי שהקימה ההסתדרות ב-2014 לעובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק. מאז הקמתו, התאגדו בו עובדים בחברות היי-טק גדולות כגון סאפ (SAP), נס טכנולוגיות, פלאפון, סלקום, HOT Mobile, פרטנר, בזק בינלאומי ו-RRMedia.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים