עדכון ה-iOS הבא של ה-iPhone יעזור לכולנו לישון טוב יותר

ה-iOS 9.3 תכלול כלי המכונה Night Shift שמתאים אוטומטית את מסך המכשיר למצב האור, ומבחין בין שעות הלילה ליום בכדי להפוך את צבעוניות המסך לנוחה יותר למשתמשים

מרדים אותנו טוב יותר. iOS 9

אם גם לכם נמאס ממסך ה-iPhone שמקשה עליכם עוד יותר את ההליכה לישון, הרי שתשמחו לדעת כי עדכון ה-iOS הבא שתשחרר אפל (Apple) עשוי לתקן את הקושי הזה בשבילכם. אתר המפתחים של החברה טוען שהגרסה הבאה של מערכת ההפעלה, ה-9.3 iOS – כוללת תכונה שמשנה את התצוגה כדי להפוך אותה ל"קלה יותר לעיניים" לפני שאתם מתכוננים לפרוש לשנת הלילה שלכם.

אור כחול – לילה לבן

מחקרים רבים הוכיחו כי האור שמפיצים מכשירי אלקטרוניקה משפיע על השינה שלנו. הבעיה העיקרית היא שהאור הכחול הבוקע ממסכי LED יכול להאט או לעצור את ייצור המלטונין בגופנו, ומלטונין הוא ההורמון שמאותת למוח שלנו שהגיע זמן המיטה. כלי ה-Night Shift משתמש בשעון שבמכשיר שלכם ובמיקום המוגדר בו כדי לקבוע מתי הגיע מועד השקיעה, הסבירה אפל באתר המפתחים שלה, ואז באופן אוטומטי משנה את צבעוניות המסך "אל הצד החם של ספקטרום הצבעים, דבר המקל על עיניי המתבונן". בבוקר חוזרת התצוגה למצבה הקודם.

אפל אינה החברה היחידה שהחלה לנקוט בצעדים בכדי להפוך את זמן השימוש במכשיריה בלילה לקל יותר. בחודש שעבר הציגה אמזון (Amazon), יצרנית ה-Fire tablet, את Blue Shade, תכונה שיכולה להתאים תצוגת לוח כך שתקטין את החשיפה שלנו לאור הכחול. התכונה גם מאפשרת למשתמשים להוסיף מסנני צבע חמים לתצוגה וכן להפחית את הבהירות לרמה חדשה ונמוכה במיוחד שאמזון טוענת שעדיין נוחה לקריאה בשעת לילה.

עוד במערכת ההפעלה המעודכנת

את ה-9 iOS הציגה אפל בספטמבר, בדיוק בעיתוי הנכון להפעלתה על מכשירי ה-iPhone 6S ו-iPhone 6s Plus החדשים שלה. לרוב מספקת ענקית הטכנולוגיה למשתמשיה עדכון iOS שנתי גדול אחד ועוד מספר עדכונים קטנים יותר לאורך השנה. החברה צריכה לשמור על מערכת רעננה כדי לשמר את עניין הלקוחות במוצריה ועל-מנת להבטיח כי מפתחי תוכנה ימשיכו לפתח יישומים חדשים בעבור מכשיריה. הרענונים חיוניים גם כדי לשמור על אפל צמודה לקצב ההתפתחות של מתחרותיה הרבות, כמו גוגל (Google), למשל. הענקית מקפידה לנסות ולחזות טכנולוגיות חדשניות על מנת שאלו ישולבו ב-9 iOS ויספקו פייט ליכולות ולביצועים ש-Google Now ו-Google Now On Tap יכולות לספק למשתמשי מכשיר האנדרואיד.

מאפיינים חדשים נוספים שיכלול ככל הנראה עדכון iOS 9.3 הם עדכון לאפליקציית Notes, המאפשר לאבטח הערות הכוללות למשל פרטים פיננסיים או מידע רפואי באמצעות סיסמה או טביעת אצבע, וכן יכולת למיין את ההערות לפי תאריך יצירה, תאריך שינוי או סדר אלפביתי. אפל גם מעדכנת את אפליקציית החדשות שלה, ה-News app, וזאת בכדי לספק יותר מאמרים המותאמים אישית למשתמשים. עדכון של תוכנת הבריאות Health ייכלל גם הוא במערכת ההפעלה המשודרגת, ומטרתו להפוך איתור אפליקציות צד שלישי לפשוט יותר.

לעת עתה זמין העדכון ל-iOS 9.3 רק למפתחים. החברה מקופרטינו עדיין לא ציינה מתי ישוחרר העדכון החדש של מערכת ההפעלה למשתמשים שלא בגרסת בטא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים