דיווחים: Apple Music הגיע ל-10 מיליון משתמשים רשומים

חצי שנה לאחר שהושק, השירות מגיע לאבן דרך משמעותית ביותר: כמות משתמשים מכובדת ביותר המשלמת בעבורו לא מעט כסף ● הנתון הנוכחי מצביע על צמיחה מרשימה בדרישה לשירות עד כה, וככל הנראה גם מעיד על סיכויי הצלחה נכבדים בעתיד

גרסה חדשה ב-macOS - אחרי יותר משנתיים. Apple Music

כבר באוקטובר מיהרה אפל (Apple) לעדכן ששירות המוזיקה הצעיר שלה, ה-Apple Music שהושק רק בתחילת הקיץ האחרון – הגיע ל-6.5 מיליון לקוחות, אבל רבים היו זהירים מלהסיק מסקנות ונשארו בשלב התהייה האם המספרים המרשימים הללו באמת עומדים להמשיך ולגדול, או שאפל כבר גרפה למעשה את רוב הלקוחות הפוטנציאליים לשירות. חודש לאחר ההשקה נרשמו לשירות כ-11 מיליון משתמשים, אך היה ספק אם אותה כמות נרשמים גם תישאר שם לאחר שתצטרך לשלם על כך כסף – עכשיו מסתמן כי ככל הנראה אין לחבורת התפוח מקופרטינו סיבה להרבות בדאגות – מקורות של הפייננשל טיימס (Financial Times) קיבלו לאחרונה את הסיבה להאמין ששירות המוזיקה של אפל הגיע לאחרונה למנוי (בתשלום) ה-10 מיליון שלו – הישג בכלל לא רע בעבור שירות שפעיל בקושי חצי שנה.

לשם השוואה, לשירות המוזיקה Spotify לקח שש שנים להגיע לאותה אבן דרך, למרות שכיום הוא מתגאה ב-20 מיליון לקוחות פרימיום ועוד 75 מיליון מאזינים פעילים (תודות לשירות החינם שלו).

אפל טרם הגיבה על הנתון החדש, אבל לא קשה להבין כיצד הגיעה החברה לבסיס מנויים כה מכובד בזמן כה קצר – ה-Apple Music הושק ביום אחד ביותר מ-100 מדינות, בזמן ש-Spotify אפילו לא הגיע לארצות הברית עד שחלפו שלוש שנים לקיומו. מדובר על כוח שהוא תוצר של רישוי שרוב המתחרים לא יכולים אפילו לקוות להשיג. וכפי שיעיד כל מי שקנה או עדכן מכשיר iOS בחודשים האחרונים, די קשה להתעלם משירות המוזיקה החדש שמפמפמת אפל: כל משתמש חדש או מעודכן זוכה לקבלת פנים הכוללת הצעת הרשמה מיידית, שמספקת לו גישה לחלקים גדולים מהמוזיקה ב-iTunes ולממשקי מוזיקה אחרים הקשורים ל-iOS.  ייתכן שהמהומה התקשורתית סביב טיילור סוויפט, והבחירה של אפל ללכת איתה ולא נגדה ולהביא אותה אל לקוחות שירות המוזיקה, עזרה גם היא.

ספק אם ענקית הטכנולוגיה תמשיך לרכוש לקוחות בקצב (הרצחני) הנוכחי, ולו רק משום שיש כנראה מספר מוגבל של אנשים שמוכנים לשלם 10 דולר בכל חודש בעבור המוזיקה שלהם. למרות זאת, אם 10 מיליון המשתמשים הנוכחיים הוא נתון מדויק, הרי שמדובר על מספר שיעורר ככל הנראה עצבנות גבוהה אצל שירותי המוזיקה היריבים. אנליסטים מעריכים שיכול להיות שאפל תהיה מי שתחזיק בשירות הזרמת המוזיקה הגדול ביותר בשנה הבאה, וזה הישג לא מבוטל בעבור חברה שרבים האמינו שהצטרפה למסיבה באיחור לא אופנתי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים