הבורסה בתל אביב ונאסדא"ק יסייעו לסטארט-אפים ישראליים

שתי הבורסות מקימות מיזם משותף, שיציע לחברות "מנטורינג, ייעוץ, נטוורקינג ושירותים פיננסיים", במטרה לעזור להן להישאר בישראל ● אלטרנטיבה לאקזיטים?

פחות אקזיטים - בסכום כולל נמוך יותר. צילום אילוסטרציה: BigStock

הבורסה בתל אביב ובורסת נאסדא"ק הודיעו על הקמת מיזם משותף שמיועד לסטארט-אפים ישראליים, על מנת לסייע להם בתהליכי הצמיחה שלהם.

על פי ההודעה לעיתונות, המיזם יציע לחברות שישתתפו בו "מנטורינג, ייעוץ, נטוורקינג ושירותים פיננסיים". הוא ימוקם בתל אביב וינוהל על ידי צוות שיבחרו שתי הבורסות.

המיזם הוא חלק מהניסיון של הבורסה בתל אביב ליצור אלטרנטיבה לאקזיטים, שגורמים לחברות ולמוחות ישראליים לצאת לחו"ל, ולתת להם תנאים נוחים יותר לנסות ולהשיג מימון. לדברי המנכ"ל שלה, יוסי ביינארט, "שיתוף הפעולה עם נאסדא"ק הוא חדשות מצוינות לבורסה בתל אביב ולכלכלה הישראלית. בפעם הראשונה, אנחנו יכולים להציע לחברות ישראליות פתרון אמיתי לאתגרים שמלווים אותן בתהליכי הצמיחה שלהן ולתת להן אלטרנטיבה ממשית לעשיית אקזיט, כך שיוכלו להמשיך ולפעול כחברות עצמאיות – בישראל".

מהבורסה בתל אביב ומנאסדא"ק נמסר כי פרטים נוספים על התוכנית המתגבשת יינתנו במהלך חצי השנה הקרובה.

ביינארט הוא לא היחיד שמביע דאגה ממגמת יציאת הסטארט-אפים והיזמים לחו"ל ועומד על הצורך לתת להם את התנאים הנוחים להישאר כאן. גורמים נוספים בתעשייה ובמשק התריעו על כך וקראו לשנות את המצב. אחד הבולטים שבהם הוא אלישע ינאי, שעומד בראש איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה. ינאי מתריע כבר שנים על הסכנה לכלכלה הישראלית אם הסטארט-אפים לא יישארו כאן.

בנוסף לתוכנית החדשה, הבורסה בתל אביב תטמיע את טכנולוגיית INET של נאסדא"ק לשימוש בזמן המסחר. הטכנולוגיה, על פי הבורסה הניו-יורקית, עונה לסטנדרטים הגבוהים ביותר ופועלת ב-100 שווקים ברחבי העולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים