לנובו נפרדת מהמותג מוטורולה

הנהלת החברה הסינית קבעה כי שני מותגי הטלפונים החכמים שלה ימותגו תחתיה, ובתוכם יהיה קו מוצרים שייקרא מוטו ● חלק מהמשתמשים כבר מבולבלים לגבי משמעות המהלך

הלקח נלמד. לנובו ומוטורולה

לנובו (Lenovo) נפרדת מהמותג מוטורולה (Motorola), כך הודיעה החברה בסוף השבוע בכנס הענק CES בלאס וגאס.

הנהלת לנובו קבעה כי שני מותגי הטלפונים החכמים שלה, של לנובו ושל מוטורולה, ימותגו תחת לנובו, ובתוכם, יהיה קו מוצרים שייקרא מוטו. חלק מהמשתמשים היו מבולבלים לגבי משמעות המהלך.

באוקטובר 2014  גוגל (Google) ולנובו השלימו את מכירת מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility) מהענקית האמריקנית לזו הסינית, בעסקה ששווייה בעת הסגירה עמד על 2.9 מיליארד דולר. בעקבות הרכישה ממוקמת לנובו כיצרנית הסמארטפונים השלישית בגודלה בעולם.

לנובו קיבלה את היצע הטלפונים החכמים של מוטורולה, בהם Moto X ,Moto G ,Moto E וסדרת ה-Droid. היא תפעיל את מוטורולה כחברה בת בבעלות מלאה ומשרדי ההנהלה הראשית של הנרכשת יישארו בשיקגו. רוב הפטנטים של מוטורולה מוביליטי נשארו בידי גוגל, אולם מוטורולה תוכל להשתמש בהם ובנכסי קניין רוחני אחרים. הנרכשת תשמור על יותר מ-2,000 נכסי פטנטים ומספר גדול של הסכמי רישיונות פטנטים צולבים, וכן על המותג מוטורולה מוביליטי והסימנים המסחריים הקשורים אליו.

בבלוג הרשמי שלה, מוטורולה פרסמה הסבר ארוך על הפעולות של לנובו והבטיחה לקהל ששני התאגידים עבדו יחד במשימה זו. המסר העיקרי שלה היה "מוטורולה מוביליטי כאן כדי להישאר – כחלק מהארכיטקטורה הארגונית של לנובו". על פי הבלוג, "גם אם מדובר כעת בחברה בת בבעלות מלאה של לנובו, לצוות עובדי מוטורולה לשעבר עדיין יש את אותם המעצבים ועובדי ייצור המכשירים". הרעיון, הסבירו אנשי מוטורולה, "הוא לא להיפטר מהחברה כישות עיצוב, אלא לפשט את המיתוג של מוצרי לנובו".

בתגובה רשמית של לנובו נכתב כי "מוטורולה מוביליטי תמשיך להתקיים כחברה בת בבעלות מלאה של לנובו ותהיה אחראית על ההנדסה, העיצוב והייצור של כלל מוצרי המובייל שלנו. עם זאת, בסמארטפונים ובמכשירים הלבישים שלנו נשתמש ברחבי העולם במותגים Moto ן-Vibe". בחברה ציינו כי "המילה Moto היא מזה זמן רב שם נרדף למוטורולה ובאחרונה יצאנו איתה כמותג, שמייצג ולוקח קדימה את המסורת של מוטורולה".

אנליסטים ציינו כי המטרה היא להרגיע את המשתמשים, לפיה המיתוג מחדש הוא פעולה ברמה השיווקית, ולא יוצרת שינוי בפיתוח המוצרים או בעיצובם. לפני שנרכשה על ידי גוגל בשנת 2012 ולאחר מכן ב-2014 על ידי לנובו – מוטורולה הייתה אחד מהשמות הגדולים ביותר בתעשיית הניידים. לנובו, מנגד, הממוצבת חזק בעולם המחשוב האישי, אינה מזוהה עם עולם הטלפונים הניידים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים