מסתמן: דל תמכור את פרו סיסטמס לאטוס ב-4.3 מיליארד דולר

המשאים ומתנים השונים לרכישת חלקים מהחברה נועדו לצמצם את חובותיה בשל רכישת הענק מאוקטובר האחרון, של EMC, תמורת 67 מיליארד דולר

דל ואטוס

על רקע הצורך הדחוף של דל (Dell), המחפשת קונים לרכישת חלק מעסקיה נראה כי המכירה הראשונה עומדת לקרות בקרוב: אמש (ד') דווח כי אטוס (Atos) היא המובילה במשא ומתן המתנהל במקביל בין כמה רוכשות פוטנציאליות, לרכישת עסקי שירותי ה-IT שלה, פרו סיסטמס (Perot Systems). אטוס צפויה לשלם על פרו כ-4.3 מיליארד דולר.

המשאים ומתנים השונים לרכישת חלקים מדל נועדו לצמצם את חובותיה בשל רכישת הענק מאוקטובר האחרון, של EMC, תמורת 67 מיליארד דולר. יצוין כי דל עדיין לא הצביעה על מקורות בסך עשרה מיליארד דולר, מתוך כלל הכספים הנדרשים לביצוע הרכישה. דל זקוקה למימוש רכישות של חלקים ממנה כדי להראות לבעלי המניות כי מצבה הכספי טוב יותר מזה הנוכחי.

דל ניהלה משא ומתן במקביל בין כמה חברות, ואטוס, חברת המיקור-חוץ ל-IT הצרפתית, היא כאמור המועמדת המובילה לרכישה. בחודש שעבר דווח כי דל פנתה לכמה חברות ייעוץ IT בינלאומיות כקונות פוטנציאליות: TCS (ר"ת Tata Consultancy Services), חברת הייעוץ והשירותים הטכנולוגית, שהיא חברה בת של תאגיד טאטא (Tata) ההודי בן 147 שנים; אטוס; Genpact, חברת שירותי IT מניו יורק שהייתה בעבר חלק מג'נרל אלקטריק (GE); ו-CGI, חברת המחשוב הקנדית.

לא מגיעים להסכמה

אתמול, לעומת זאת, דווח כי אחת המתמודדות מול אטוס הן Cognizant, חברת שירותי ייעוץ IT בתחומי השירותים הפיננסיים, מודיעין וניתוח מידע עסקי, בריאות, ייצור, קמעונאות, לוגיסטיקה ועוד. המתמודדת השניה היא תאגיד התקשורת היפני NTT. על TCS נאמר כי היא עזבה את המשא ומתן, למרות ששיחות עימה הגיעו לשלב מתקדם – לאחר שדל התעקשה על תג מחיר של חמישה מיליארד דולר עבור פרו סיסטמס, והצדדים לא הצליחו להגיע להסכמה על מחיר.

דל רכשה את פרו סיסטמס, ספקית שירותי מחשוב מטקסס, ב-2009 בסכום של 3.9 מיליארד דולרים. הרכישה נועדה לאפשר לדל להתחרות בשוק הרווחי, אז, של שירותי IT – מול יבמ (IBM) ו-HP. שווייה של יחידת השירותים מוערך כיום בין חמישה לשישה מיליארד דולר.

פרו סיסטמס הוקמה ב-1998 על ידי המיליארדר רוס פרו, שהיה בעבר מועמד עצמאי לנשיאות ארצות הברית. החברה מספקת שירותי IT לגופי ממשל ולספקי שירותי בריאות רבים בארצות הברית. בטרם הקים את פרו סיסטמס, הוא הקים את EDS, שנמכרה במיליארדים רבים ל-HP בעשור הקודם.

דל משנה מיקוד

בפברואר 2013 הנהלת דל החליטה למכור אותה למייסד והמנכ"ל, מייקל דל, ולקרן ההשקעות הפרטית סילבר לייק (Silver Lake), תמורת 24.4 מיליארד דולר ולהפוך אותה לחברה פרטית. מאז הבהיר דל כי אין לו רצון לפעול כחברה ציבורית. חובותיה של דל עומדים על יותר מ-11 מיליארד דולר – בלא קשר לחובות במיליארדים, הכרוכים ברכישה הצפויה של EMC.

בשנים האחרונות התמודדה דל עם הירידה העקבית בביקוש למחשבים אישיים ברחבי העולם. מאז הפכה לחברה פרטית, דל שינתה את המיקוד שלה כספקית של מחשבים אישיים, ומיצבה עצמה כשחקנית הפועלת בכלל עולמות ה-IT, לרבות בתחומי האחסון ואבטחת מידע. הרכישה של EMC צפוייה לסייע לה לפעול בצורה נרחבת יותר בעולם המחשוב הארגוני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים