בכיר בפוג'יטסו: "המיקוד שלנו בישראל – שוק ה-IT והשירותים הניתנים לו"

"אנחנו מבינים שבמדינה הזו יש הרבה יכולות פיתוח, אבל אין לנו תוכניות מיידיות לפתוח מעבדת מחקר בישראל", אמר סאטורו היאשי, סגן יושב ראש ביצועי בפוג'יטסו ● זאת, על אף שהחברה משקיעה כ-5% מהכנסותיה הגלובליות בתחום זה ● היאשי הוסיף, כי "אנחנו נמצאים כיום בשינוי לחברה שנותנת פתרונות דינמיים לעסקים דינמיים; זה המוטו שלנו, ואנחנו מקווים כך לבדל את עצמנו מול חברות אחרות שפועלות בשוק ה-IT"

"ישראל היא בעינינו מקום חשוב, ואנחנו מתכוונים לחזק את המיקוד שלנו כאן בשוק שרתי ה-x86 וכן להציע שירותים חדשים", כך אמר סאטורו היאשי, סגן יושב ראש ביצועי בפוג'יטסו (Fujitsu) פתרונות טכנולוגיים, בסוף השבוע. הדברים נאמרו במסיבת עיתונאים שערכה החברה בארץ, בפעם הראשונה מאז שנפרדה מסימנס (Siemens) ולאחר שכל הקבוצות בארגון אוחדו תחת קורת גג אחת. עם זאת, ועל אף שהחברה משקיעה כ-5% מהכנסותיה במחקר ופיתוח, אין לה כוונות לעשות כן בקרוב גם בישראל. "אנחנו מבינים שבמדינה הזו יש הרבה יכולות פיתוח, אבל אין לנו תוכניות מיידיות לפתוח כאן מעבדת מחקר", אמר היאשי.

הוא הוסיף, כי בכוונתה של פוג'יטסו לחזק את מעמדה ברחבי העולם, ולהשקיע לצורך כך כספים רבים. זאת, במטרה לשנות את המצב כיום, שבו מבוצעים כשני שלישים מהעסקים של פוג'יטסו בשוק היפני. היאשי אמר, כי "אנחנו נמצאים כיום בשינוי לחברה שנותנת פתרונות דינמיים לעסקים דינמיים. זה המוטו שלנו, ואנחנו מקווים לבדל באמצעותו את עצמנו מול חברות אחרות שפועלות בשוק ה-IT. אנחנו רוצים להיות לא רק חברת חומרה, אלא חברה שמספקת גם תוכנה לפי הצורך וגם את התמיכה הנדרשת".

וולפנג הוראק, סגן נשיא בכיר לאזור דרום מזרח אירופה של החברה, שאליו שייכת גם ישראל, ציין במסיבת העיתונאים שמדובר באזור מאוד הטרוגני. לדבריו, הוא כולל מדינות מפותחות ומתפתחות ברמות שונות. "יש לנו מיקוד במספר מדינות באזור הזה, וישראל היא אחת מהן", אמר הוראק. "אנחנו רוצים לחזק את הנוכחות שלנו כאן".

הוא הוסיף, כי "המטרה של פוג'יטסו היא, בסופו של דבר, לבנות עסק גלובלי אמיתי. זאת, על אף שאנחנו מתחילים מהבסיס, ולא נוכל לספק את הכול מהיום הראשון". לדבריו, "באזור שלנו אנחנו מתרכזים בעיקר בתשתיות דינמיות, כשאחד החלקים החשובים הוא לספק תשתית IT כשירות ותשתיות מנוהלות. זהו גם המודל שלנו כרגע לישראל".

מתמקדים בשוק הארגוני

אבי בן יוסף, מנהל המכירות לערוצים בישראל, אמר, כי המיקוד של פוג'יטסו בשוק הארגוני גדל מאוד, ובשנים האחרונות החברה הייתה עסוקה בבניית תשתית לתמיכה בשוק הזה. הוא ציין, כי היא עושה זאת מבלי להזניח את שוק מכירות המחשבים, שבו הגיעה ברבעון השני של 2009 לנתח שוק של 5.6%, וממוקמת באמצע העשירייה הפותחת של מכירות המחשבים בישראל. "יש לנו ערוץ שכולל כבר יותר מ-200 דילרים, ואנחנו לא מתכוונים לבצע מכירות שלא באמצעותו", אמר. "בתחום ה-IT אנחנו רוצים להציע שירות חדש ל-SMB ול-SME שנקרא אחסון לפי דרישה, והמטרה שלנו אינה להיות מקום ראשון בשוק אלא להיות עבור הצרכנים בכל תחום ותחום של השוק".

בין התחומים שבהם רואה פוג'יטסו את עצמה כנותנת שירותים מובילים נמצאים הווירטואליזציה ומיחשוב הענן. עם זאת, הוראק ציין, כי "אנחנו לא רואים את עצמנו מתחרים בגוגל (Google) ובאמזון (Amazon) בשוק מיחשוב הענן". הוא הוסיף, כי "ה-IT הופך לאט לאט למשהו שעוזר לחברה לבדל את עצמה. מדובר בחלק אינטגרלי באסטרטגיה הפנימית של החברות שעמן אנחנו עובדים והן צריכות לבנות ענן ארגוני או ענן פרטי עם קישור כלשהו לענן החיצוני – ושם אנחנו רוצים להיות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Jo'le

    שלום רב אני גם קניתי מחשב נייד פוגיטוס וקחרי זה קראתי משהו על פוגיטסו שהייתה בעיה עם הסוללה .. ופשוט מאוד עם יש מישהו יתן הסברה עמוקה אשמח לקבל במייל שלי תודה מראש

אירועים קרובים