בני שניידר, גב מערכות: "יש מה לעשות עם עובדים בענף בני 50 פלוס"

"צריך לעשות קסמים ולשבור את מעגל הקסמים, ולדאוג להעסקתם של הוותיקים-יחסית בענף - עם מעט התאמות ניתן להגיע למצב שבו כל הצדדים מנצחים", אמר שניידר, מנכ"ל החברה, שפצח בפרויקט להעסקת ותיקי הענף הבלתי מועסקים

בני שניידר, מנכ''ל גב מערכות מרכז מקבוצת גב מערכות. צילום: פלי הנמר

"אני מודע לקיומם של מאות עובדים בענף ההיי-טק המקומי, שבשל גילם – אינם מועסקים במקצועם. ניתן להשליך על קיומם של אלפים שכאלה. יש מה לעשות איתם, וצריך להעסיקם, כדי ליצור מצב של ניצחון לכל הצדדים: לחברות ההיי-טק המקומיות, לכלל התעשייה וכמובן לבלתי מועסקים עצמם". כך אמר בני שניידר, מנכ"ל גב מערכות מרכז מקבוצת גב מערכות.

"ענף ההיי-טק המקומי הנפיק המצאות נהדרות, עם חשיבה מחוץ לקופסה והצלחות כבירות למשק", אמר שניידר. "אלא שבתחום אחד, הגיוס, אנו ממשיכים לחפש מתחת לפנס: רוצים רק את העובד בעל הניסיון הספציפי – ושיהיה צעיר".

"למבוגרי הענף יש יתרונות רבים", פירט, "הם למדו כל החיים, הם לא בהכרח מחפשים קידום, הם רוצים יציבות, ילדיהם גדולים והם לא נדרשים לטפל בהם, הם יודעים ללמוד ולא פחות חשוב – הם לא יעזבו מחר בבוקר". לכן, ציין שניידר, "נדרש להתגבר על המכשלות המועטות שבהעסקת אותה אוכלוסיה – של הכשרתם לטכנולוגיה המבוקשת והיותם שמרנים לעתים, החווים חווייה בלתי נעימה בשל היותם בלתי מועסקים".

להחליף דיסקט

לדבריו, "מה שאנו עושים עימם הוא לערוך שיחות ו'להחליף דיסקט'. וזה קורה כי הם חכמים ובעלי מוטיבציה גבוהה. אנו מסייעים להם לעבור כיוונון, Tuning, ובוחנים מי מהם מסוגל לעבור את השינוי הנדרש כדי להשתלב מחדש במעגל התעסוקה בהיי-טק". על פי שניידר, "המחסור הגדול באנשי תוכנה לתפקידים ספציפיים, עדיין לא גרם לנו לפתוח את העיניים ולהשתמש במאגר בעל פוטנציאל ענק של עובדים בני 50 פלוס, בעלי ניסיון עשיר, שבזמן קצר יחסית מסוגלים ללמוד טכנולוגיה חדשה".

גב מערכות הוקמה בשנת 1988, ומונה 900 עובדים, 550 מהם במרכז ו-350 בצפון. בפילוח מקצועי, חלק פועלים במרכזי שירות לקוחות וחלק מספקים שירותים מקצועיים, עבור כלל מגזרי המשק. שניידר מנהל את גב מערכות מרכז זה שמונה שנים, ולפני כן היה סמנכ"ל חטיבת הייעוץ בנס טכנולוגיות.

ראה סרט ואורו עיניו

"באחרונה צפיתי בסרט 'המתמחה', בכיכוב רוברט דה-נירו, המגלם פנסיונר אלמן שמחפש נואשות אחר תעסוקה", סיפר. "במקרה הוא נתקל במודעה המחפשת מתמחים פנסיונרים. הגימלאי, שבעברו היה סמנכ"ל בחברה שהפיקה מדריכי טלפון – מתחיל לעבוד כמתמחה בחברה למכירת בגדים באינטרנט, בסביבה צעירה מאוד וכמובן שהופך להיות סיפור הצלחה".

"זה תקופה ארוכה אנו מבחינים בתופעה שבעולם ההיי-טק בישראל", אמר שניידר. "עובדים  מפסיקים להיות אטרקטיביים בחצותם את גיל 40 ולמרות שיש מחסור גדול בעובדי היי-טק, יש ציבור רחב עם פוטנציאל גדול שלא מועסק. אנשים מבוגרים מסוגלים להיות יצרניים. משמע, לאנשי התוכנה בגילאי 50 פלוס יכולה להיות קריירה ארוכה".

"בשנה האחרונה הכנסתי למיקוד את נושא העסקת העובדים המבוגרים יחסית", אמר שניידר. "מדובר במהלך המחבר בין הצרכים העסקיים של ארגונים לבין הרצון בהעסקת מבוגרים בענף. יצרתי קשר עם הג'וינט, עם עמותת 'והדרת' לעובדים מבוגרים. המטרה היא להכשיר כמה שיותר מבוגרים מעולם ההיי-טק ולהעסיקם במקומות בהם יש ביקוש להתמחות טכנולוגית ספציפית".

מבקשים לעשות שינוי

"אנו, בגב מערכות, מבקשים לעשות שינוי", אמר שניידר. "אנו מחפשים חברים לדרך, שמוכנים לפתוח את העיניים ואת הלב מתוך מחשבה עסקית ואנושית. אני פונה לעמיתיי בחברות השירותים המקצועיים: אנא שמרו משרה או שתיים בארגונכם עבור מועמד מעל גיל 50. אנו נמצא מועמד מתאים, נכשיר אותו ונלווה אותו בכניסה לתפקיד. גב מערכות, כספקית שירותי תוכנה וייעוץ, נחשפת למספר עצום של עובדים מבוגרים המחפשים עבודה".

שניידר סיכם באומרו כי "הקמתי בגב צוות ייעודי המתמקד אך ורק בתחום זה ופונה למועמדים בני 50 פלוס שאינם מועסקים ומחפשים עבודה. אנו מסייעים להם לעדכן את קורות החיים שלהם, עורכים בדיקת התאמה לתחום שכדאי לכוונם, ומעבירים אותם הכשרה ייעודית לתחום המקצועי הנדרש. התחלנו זה מכבר לנסות לשלב עובדים מבוגרים בתפקידים שונים אצל לקוחותינו. המטרה היא להגיע לגיוס של עשרות עובדים בעשור השישי בחייהם ב-2016. צריך לעשות קסמים ולשבור את מעגל הקסמים, ולדאוג להעסקת הוותיקים יחסית בענף. עם מעט התאמות ניתן להגיע למצב שבו כל הצדדים מנצחים".

תגובות

(9)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יעקב

    כל הכבוד. צריך לברך על כל מאמץ ולהבין שיש צורך גם בשוק התעסוקה, ויש גם צורך אצל העובדים שיש להם יכולות ורצון, ניסיון שיכול להיות לעזר יחסית לצעירים יותר. תמשיכו כך .

  2. אליהו

    גב מערכות תשמח להעסיק אתכם במשרות ממשלתיות, בחברות היי ולאוו טק, כעובדי קבלן נטולי זכויות תמורת 25.30 שקלים לשעה, 10 ימי חופשה בשנה. בהצלחה. ראיון מרשים .

  3. רצדפ

    יש לי תחושה שהסיבות לאי העסקת מבוגרים בהי טק הן 1. אדם מבוגר בד"כ קשה לקבל מרות, כי במקרים רבים הוא הגיע לעמדות ניהוליות מקודם, גם סוג של ציפיה ל"והדרת" מהסביבה דבר שמקשה על ההתנהלות עמו 2. אוירה, אי אפשר להתעלם מהעדפות אישיות בבחירת עובדים מבוגר לא משתלב יפה באוירה הקלילה האמורה לאפיין היי טק 3.

  4. רן

    גב מערכות הם אחד מספסרי העובדים בהיי- טק. יצא לי לראיין אדם שעבר את גיל 40 והועסק בגב מערכות ומטעמם בבנק לאומי. האדם נשאר קבור בטכנולוגיה מיושנת במשך 13 שנה, וכמה שרציתי לקבלו, לא יכלתי כי חסר לו ידע רלוונטי. אם אכן בגב מערכות החליטו לחזור בתשובה יבורכו. אני מקווה שאין זה לצורכי תדמית בלבד.

  5. בנימין

    מצד אחד: שאפו. מצד שני, אבוי לנו על עצם הצורך במליצי יושר למומחים שעברו 40-50. חלקם עדיין חזקים בתחומם ובעלי יכולות שאינן נופלות מאלה של בני ה-20-30 המועסקים בתחום. גם יכולת הלימוד של רבים מבני הגיל המתקדם לא פחותות במאומה מהצעירים מהם. כמו"כ סדר ויעילות בעבודה שנרכשו ברבות השנים. בקיצור: הכל עניין של תדמיות. לצערי קרה לא פעם שמועמד מצויין נפסל רק בשל גיל מתקדם, למרות כישורים מוכחים ויכולת לחסוך למעביד לא מעט הודות לנסיון מעשי, החוסך דמי לימוד יקרים.

  6. משה

    כל הכבוד לגב מערכות! מקווה שחברות אחרות גם יפעלו ככה.

  7. חנן

    כל הכבוד, זו הגישה הנכונה - נקווה שאכן החברות והאנשים שמקבלים את ההחלטה ירימו את הכפפה.

  8. מודי גורפינקל

    כל הכבוד על היוזמה. מי יתן וירבו כמותך במעשים ולא רק בדיבורים

אירועים קרובים