גולשים להנאתכם בזמן העבודה? אתם לא לבד

סקר שערכה עמותת אשנ"ב בשיתוף עם HR Israel בקרב 50 עובדים ומנהלים מגלה כי יותר ממחצית מהם גולשים מהמשרד למעלה משעה שלא לצרכי עבודה

גלישה באינטרנט. אילוסטרציה: BigStock

האם אתם נוהגים לגלוש להנאתכם בזמן שעות העבודה? האם זה מותר על פי נהלי המעסיק שלכם? אם כן, אתם כנראה לא לבד.

סקר עדכני שערכה עמותת אשנ"ב בשיתוף עם HR Israel בקרב 50 עובדים ומנהלים, מגלה כי למעלה ממחצית המשיבים גולשים למעלה משעה שלא לצרכי עבודה. מרביתם נוהגים לגלוש ברשתות החברתיות (33%), מיד אחריהם באתרי חדשות (24%) ולאחריהם אתרים הקשורים לסידורים אישיים (17%), כאשר בסוף ישנם מנועי חיפוש למידע כללי (14%).

רוב המשיבים טענו כי לא היו מעוניינים לגלוש זמן רב יותר (69% לעומת 31%), עובדה שמביאה את עורכי הסקר להעלות את השאלה, האם יש בכלל מקום להגביל את שעות הגלישה של העובדים במקומות עבודה, ובמקום זאת לסמוך על שיקול דעתו של העובד.

הסקר הינו פילוט המהווה בסיס למחקר רחב ומקיף בנושא שנועד לבחון את הדילמות בין הזכות של המעסיקים לחסום אפשרויות גלישה ברשת בשעות העבודה, לבין המציאות המשתנה שמאפשרת לעובדים לגלוש בזמן העבודה מבלי לפגוע בעבודה עצמה.

גלישה לצורכי פנאי – לא לגיטימית כלל ואף פוגמת בעבודת העובד

חלק גדול מהמשיבים ציינו כי לדעתם הארגון תופס את הגלישה לצורכי פנאי ברשת כלא לגיטימית כלל ואף פוגמת בעבודת העובד ו/או הארגון (יותר מ-60%). לעומת זאת, כמעט 70% מהמשיבים ציינו כי לדעתם התופעה לגיטימית לחלוטין (רק 7% ציינו כי אינה לגיטימית כלל). אחוז זהה מהמשיבים שותף לטענה כי על הארגון לא לאפשר לעובד לגלוש שלא לצרכי עבודה, מאחר שהדבר עלול לחבל בעבודתו. מרבית המשיבים (למעלה מ-90%) אינם שותפים לתפיסה זו.

לשאלה: "מה דעתך על התופעה באופן כללי"? ענה חלק גדול מהמשיבים כי מדובר בתופעה בלתי נמנעת ואף לגיטימית. חלק תיארו אותה כזמן לפריקת מתחים בעבודה ("הפסקת סיגריה"; "דרך טובה להפוגה והפסקה"; "מקדמת יצירתיות, חדשנות ופותחת פתח לרעיונות נוספים"; "קצת מנוחה מהעבודה"; "יציאה משגרה"' וכד').

כמו כן, רבים מהמשיבים התייחסו לתופעת הטשטוש בין זמן הפנאי לעבודה ("כמו שיודעים לצלצל אליי בענייני עבודה בערב, גם אני רוצה קצת עיסוקים אישיים במהלך זמן העבודה"; "כמו שהעבודה נכנסת אלינו הביתה, לסרט, למסעדה, כך הפנאי מגיע איתנו לעבודה"' וכד').

ממצאי הסקר ונושא הגלישה בזמן עבודה יעמדו במרכז כנס החורף של עמותת אשנב, שייערך ב-11 לינואר בבית גוגל בתל אביב.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סטטיסטיקה ידועה מזה שנים

    מדובר באובדן עצום למקום העבודה, כימות השעות האבודות עולה למעסיק הון על פני שנים וכלל שהחברה גדולה יותר ומנגונני הפיקוח רופפים, כך "נעלמות" להן הפרודוקטיביות והריווחיות.

אירועים קרובים