מנכ"ל יאהו! מודה: "איבדנו את הברק"

"אנו חברת אינטרנט בת 14 שנים, שאיכשהו הפכה למשעממת", אמרה קרול ברץ במפגש שערכה עם אנליסטים, על מנת להחזיר את האמון שלהם בחברה ● בזה אחר זה הזמינה מנכ"ל יאהו! מנהלים בכירים בחברה להציג את התחום עליו הם אמונים, כדי להוכיח את מה שהיא מכנה "הדרך החדשה של החברה"

במסגרת הניסיונות לשכנע את המשקיעים והמפרסמים בעתיד המזהיר הצפוי לחברה, הסכימה מנכ"ל יאהו! (!Yahoo) להודות בפומבי בהווה הלא מלהיב. "אנו בתחילתה של דרך חדשה", אמרה קרול ברץ במפגש עם אנליסטים שנערך במשרדי החברה בסאניוול, קליפורניה. "יאהו! נחשבה לכוכב זוהר באמצע שנות התשעים ובתחילת שנות האלפיים, אך בהמשך איבדנו את הברק".

המפגש, שנמשך יום שלם, נועד לשכנע את הקהילה הפיננסית בעתידה של החברה. מאז שדחה המנכ"ל הקודם, ג'רי יאנג, את הצעת הרכש של מיקרוסופט (Microsoft) בשנת 2008, צנח השער של מניות יאהו! לכמחצית מהסכום שהציעה מיקרוסופט בזמנו (33 דולרים למניה). אם לוקחים בחשבון גם את המיתון הכלכלי, הרי שאפילו עלייה קלה בשער המניה תיחשב לידיעה חיובית מבחינתה של יאהו!.

ברץ הזמינה לבמה שורה של מנהלים בכירים ביאהו!, על מנת להמחיש לבאים כיצד מבקשת החברה לעשות שימוש מועיל יותר בנכס העיקרי שלה – המספר העצום של הגולשים שמבקרים באתר. טפאן בהאט, למשל, סגן נשיא בכיר לחוויית לקוח משולבת, סיפר כיצד העיצוב החדש של דף הבית סייע להגדיל את פרק הזמן הממוצע ששוהים הגולשים בדף ב-20%, ולהעלות את שיעור הלחיצות על פרסומות ותכנים.

בריאן למקין, סגן נשיא בכיר ליישומים, סיפר על השיפורים שנערכו במסננים של דואר הזבל ועל הניסיונות להתאים את שירות Yahoo Mail לטלפונים סלולריים. ג'ימי פיטרו, סגן נשיא למדיה, סיפר כיצד מתכוונת החברה להגדיל את מספר המבקרים שבאים לצרוך ביאהו! תכנים חדשותיים ובידוריים. "אנו חברת אינטרנט שפונה לקהל רחב ומציעה את התכנים המעניינים ביותר באינטרנט ל-600 מיליון בני אדם", אמרה ברץ.

"אולם", המשיכה, "המפרסמים אוהבים לצעוד על קרקע בטוחה". כדי שמפרסמים איכותיים ישקיעו סכומי כסף גדולים בפרסום ביאהו!, חייבת החברה להציע תכנים איכותיים שמתאימים לפרסומות שאליהן היא שואפת. ברץ ניסתה להדוף את התפיסה שעל פיה עידן החדשנות של יאהו! כבר מאחוריה. "איכשהו, איבדנו את ההערכה שרחשתם כלפינו", הודתה ברץ. "אנו חברת אינטרנט בת 14 שנים, שאיכשהו הפכה למשעממת".

ברץ ניסתה לשכנע שיש ליאהו! מקום בכל דיון שעוסק בעתיד האינטרנט, שכדאי למשקיעים לעקוב אחר המהלכים של החברה ושהיא עומדת בפני התקדמות משמעותית: אין ספק שאפילו לשמור על העובדים קל יותר כאשר שער המניה מטפס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים