הביטלס זורמים ל-Spotify, ובגדול

"חיפושיות הקצב" הגיעו בעיתוי מושלם כדי להפוך למתנת חג המולד האולטימטיבית למיליוני אוהדים מושבעים ● על אף שהלהקה התפרקה כבר לפני יותר מ-45 שנה, ממש לא נראה שהיא עומדת להפסיק לעורר היסטריה אי פעם, ותעשיית המוזיקה העולמית מודעת לכך לגמרי

לא נשכחים. הביטלס. אילוסטרציה: BigStock

אחרי שבועיים של שמועות שונות ומשונות, אישר אתר הלהקה המפורסמת בעולם, הביטלס, את מה שרבים קיוו לשמוע – הקטלוג המלא של יצירות הלהקה יהיה זמין ב-Spotify – שירות המוזיקה הדיגיטלי שמספק גם את הסטרימינג של Apple music ושל עוד חברות רבות אחרות.

"חיפושיות הקצב" הגיעו ל-Spotify בחצות (ד') לפי שעון אמריקה, בעיתוי מושלם כדי להפוך למתנת חג המולד האולטימטיבית למיליוני אוהדים מושבעים. על אף שהלהקה התפרקה כבר לפני יותר מ-45 שנה, וששניים מחבריה כבר אינם בין החיים, למרבה הצער, ממש לא נראה שהיא עומדת להפסיק לעורר היסטריה אי פעם, ותעשיית המוזיקה העולמית מודעת לכך לגמרי.

Spotify

Spotify

הדרך החדשה לצרוך את מוצרי הביטלס עשויה להוות מהלך משמעותי בתקופה שבה חלק מהאמנים מתרחק משירותי הסטרימינג. כתזכורת, שנים רבות עברו עד שהאלבומים של הביטלס הוצאו למכירה ברשת. האלבומים הפכו לזמינים ב-iTunes רק בשנת 2010, לאחר שנים של ספקולציות ומשא ומתן אינטנסיבי בין החברות Apple Inc ו-Apple Corps, חברת ניהול הזכויות של הלהקה. העיכובים והזמן הממושך שנאלצנו להעביר בציפייה לאלבומים ב-iTunes היו תוצר של רצון בעלי הזכויות למקסם את מכירות האלבומים השלמים, מכיוון ש-iTunes הרי מאפשרת ללקוחותיה לקנות שירים בודדים. הדבר נכון גם לשירותי הסטרימינג, שאפילו אינם משתלמים כמו הרכישות ב-iTunes. אבל נראה ש-Apple Corps חושבת שבכל זאת הגיע הזמן לשחרר את אלבומי הביטלס בשירותי ההזרמה.

מה כולל הקטלוג המלא?

13 אלבומי אולפן מחודשים וארבעה אלבומי אוסף מיוחדים הם האוצר ש-Spotify ,Apple Music ,Google Play ,Amazon Music ,Deezer ,Tidal Slacker ,Groove ו-Rhapsody יציעו לכם במסגרת האוצר הנפלא, שיכיל את כל האלבומים הקלאסיים של הלהקה האלמותית. Spotify הצהיר בנוסף שמשתמשי ה-premium והחינם שלו יוכלו אף הם להזרים את האלבומים.

אמנים פופולריים אחרים – חיים ומאוחדים יותר מהביטלס – עוררו גלים השנה כשבחרו בנטישת שירותי הסטרימינג, בעוד שתום יורק, לדוגמה, סירב בכלל להופיע בסטרימינג מזה שנים. טיילור סוויפט היא אחת מהאמנים שמתבטאים בקולניות הגדולה ביותר כנגד שירותי ההזרמה. סוויפט טוענת שאמנים והלייבלים שבהם הוציאו את המוזיקה שלהם לא זוכים למספיק הכנסות משירותים אלה. בנוסף לסוויפט, ויותר לאחרונה, דחתה גם אדל את האופציה למכירת האלבום האחרון שלה בסטרימינג. אבל בכל הנוגע לביטלס זה כנראה סיפור אחר לגמרי, שבהחלט מגלל הרבה כסף, אבל שיש לו גם חיים משלו ואינטרסים אייקוניים שכנראה לא נהירים ממש לאמניות עכשוויות כמו סוויפט ואדל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים