דיווחים: ב-EMC ישראל לא ידעו על העבר הפלילי של המנכ"ל הנכנס, אייל קופיט

קופיט הורשע בעבר בעבירות מס בחברות שהקים, בהן חברות לייבוא עובדים זרים ● נגזרו עליו 20 חודשי מאסר בפועל ו-10 על תנאי, אולם הוא ישב בכלא שנה, לאחר שנוכה לו שליש על התנהגות טובה ● בכיר ב-EMC: "החברה קיימה שני ראיונות וביצעה מהלך מינוי מהיר. לא ידעו שם על הפרשייה"

העבר הפלילי של אייל קופיט, המנכ"ל החדש של הסניף הישראלי של EMC, לא היה ידוע להנהלת החברה ולחברות קודמות שבהן עבד – כך דווח בדה מרקר. על פי הדיווח, באותן חברות אף לא ידעו, כי קופיט הקים בשנות התשעים ובתחילת שנות האלפיים 11 חברות, בהן חברות לייבוא עובדים זרים.

קופיט נידון ב-2002 ל-20 חודשי מאסר בפועל ול-10 חודשים על תנאי בגין עבירות מס שביצע בחלק מהחברות שהקים. בפועל, הוא ישב בכלא שנה, לאחר שנוכה לו שליש על התנהגות טובה. בגזר הדין של השופטת יהודית אמסטרדם נכתב, כי ביחד עם חברת שי-קו, קופיט "הורשע על פי הודאתו בכך שב-1998-1999 לא ניהל פנקסים ורשומות כמתחייב בחוק ובתקנות ניהול פנקסים בכוונה להתחמק מתשלומי מס". עוד הוסיפה השופטת, כי הוא והחברה "הורשעו בכך שב-1996-1999 הוציאו חשבוניות מס לעוסקים אחרים, לא דיווחו על עסקותיהם לרשויות מע"מ והגישו דיווחים הכוללים ידיעות בלתי נכונות בכוונה להתחמק מתשלום מס בסך של כ-3 מיליון שקל. הנאשמים אף הורשעו בכך שניכו מס תשומות בסך 384,849 שקל מבלי שהיו בידם מסמכים לפי חוק המע"מ בכוונה להתחמק מתשלום מס".

מקור ב-EMC אמר לדה מרקר, כי "החברה קיימה שני ראיונות וביצעה מהלך מינוי מהיר. לא ידעו שם על הפרשייה". אנליסט שהוגדר כמקורב לעניין אמר, כי "אין סיכוי שב-EMC ידעו על עברו הפלילי של קופיט בעת מינויו" וכי המינוי הפתיע רבים, שכן "הוא דמות לא מוכרת".

קופיט מונה לתפקיד בשבוע שעבר, והחליף את משה בראונר. הוא מונה לתפקיד לאחר שסיים לעבוד בנט-אפ (NetApp), שם שימש כמנהל מכירות באזור אפריקה, עקב שינויים ארגוניים שבוצעו בחברה.

נט-אפ ישראל בחרה שלא להגיב על הידיעה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דני

    המקור של EMC לא יודע שהוא היה בראיונות במשך חמישי החודשים ונפגש עם כמה וכמה אנשים בכירים בארגון. כמו כן, החברה עשתה מחקר באמצעות ממליצים והגיעה למסקנה הנכונה שהוא האיש הנכון במקום הנכון עבור הסניף המקומי. לאחר תהליך ארוך הוא גבר על עוד שלושה מועמדים חלקם מתוך הארגון שכנראה לא ידעו להפסיד בכבוד וגורמים עכשיו עוול קשה ומפח נפש לעשרות עובדים אחרים. האיש שילם את חובו לחברה נענש ומאז הצליח לשקם את דרכו. הוא נבחר על סמך השגיו המוכחים, כושר הניהול והמנהיגות שלו. טוב יעשו ב-EMC אם לא יחפזו לעשות צעדים פזיזים ונמהרים.

אירועים קרובים