סימביאן השיקה תוכנית חדשה למפתחי יישומים

התוכנית, המכונה Horizon, אמורה לאפשר למפתחים להפיץ בצורה יעילה יותר יישומים למערכת ההפעלה הסלולרית ● יוצרי התכנים יוכלו לכתוב תוכנית פעם אחת, ולהפיץ אותה בחנויות יישומים שונות

סימביאן (Symbian) השיקה אתמול (ג') באופן רשמי תוכנית חדשה בשם Horizon, שנועדה להקל על מפתחים ליצור, לשווק ולהפיץ יישומים שמיועדים למערכת ההפעלה הסלולרית שלה. גם במסגרת התכנית החדשה, סימביאן תמשיך להנפיק אישורים ליישומים משיקולי אבטחה, אך אנשיה הבטיחו, שהליך המיון יהיה פתוח ושקוף יותר מאשר בחלק מהגופים המתחרים. מאחר וסימביאן היא מערכת ההפעלה הפופולרית ביותר לטלפונים חכמים, אמורים המפתחים ליהנות מקהל יעד רחב יותר מאשר במכשירי iPhone, בלקברי (BlackBerry) או במכשירים מבוססי אנדרואיד (Android).

בסימביאן הודו, כי ההיקף הרחב של קהל היעד עלול גם להקשות על המפתחים, והבטיחו סיוע בתרגום לשפות זרות, הנפקת אישורים ליישומים ומסעות שיווק. יוצרי התכנים יוכלו לכתוב תוכנית פעם אחת, ולהפיץ אותה בחנויות היישומים Nokia Ovi Store, Samsung Application Store, AT&T MEdia mall, Mobile Market של China Mobile ו- PlayNow arena של סוני-אריקסון (Sony-Ericsson).

חשיבות היישומים בשוק של טלפונים החכמים הולכת וגוברת, במיוחד בעקבות ההצלחה המרשימה שנחלה חנות App Store של אפל (Apple), בה מוצעים יישומים למכשירי iPhone ו-iPod Touch. בתוך כשנה הורידו משתמשי המכשירים של אפל למעלה משני מיליארד עותקים של יישומים סלולריים, למרות המחאות של המפתחים על הליך המיון השרירותי משהו של היישומים המוצעים בחנות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים