קרב משפטי בשוק הסלולר: גולן טלקום מול המנכ"ל לשעבר של מירס

בית המשפט יצטרך לענות בקרוב על שאלות כמו: האם הטענה שגולן טלקום חדלה להקים אתרי תשתית היא הוצאת דיבה? והאם התביעה שלה נגד אברשה בורשטיין, שיצא נגדה בשל כך, היא סתימת פיות?

מי צודק - גולן טלקום או אברשה בורשטיין? צילום אילוסטרציה: BigStock

קרב משפטי מעניין שקשור לשוק הסלולר מתקיים בימים אלה בין גולן טלקום לאברשה בורשטיין, מי שהיה מנכ"ל מירס (שהפכה ל-HOT Mobile). העילה היא מכתב ששלח בורשטיין לשר התקשורת וראש הממשלה, בו הוא יוצא נגד חוסר המעש, כלשונו, של הממשלה והעדר האכיפה מול גולן טלקום. זו תבעה אותו בתגובה על לשון הרע והוצאת דיבה, בסכום של 100 אלף שקלים.

במכתב ציין בורשטיין כי "גולן טלקום חדלה בשלב מסוים להקים אתרים, בניגוד מוחלט לרישיון שניתן לה, פירקה את אתריה ונשענה אך ורק על תשתיות סלקום, במסגרת הנדידה הפנים ארצית".

לעומת זאת, גולן טענה בכתב התביעה כי בניגוד לדבריו של בורשטיין במכתב, היא השקיעה סכומי עתק לשם הקמת תשתיות. לטענתה, "דבריו של בורשטיין נאמרו בזדון ומתוך כוונה לפגוע בה", והם "הסבו לה נזק וממשיכים להסב לה נזק".

בכתב התביעה מתייחסת גולן לבורשטיין כאל "מי שהיה מנכ"ל חברת מירס, שלימים הפכה להיות HOT Mobile, אחת המתחרות של התובעת".

בורשטיין הגיב בכתב ההגנה, שהוגש בימים אלה, וכתב כי "התובעת אינה ממלאת אחר התנאים שעל בסיסם ניתנה לה הזכות להיות מפעיל סלולרי מלא, להבדיל ממפעיל וירטואלי, והמהפכה שהייתה שותפה לה וגרמה לסבל לאנשים לא מעטים עומדת על פי תהום".

בנוסף, לדבריו, גולן הגישה נגדו את התביעה "בראש ובראשונה על מנת לסתום פיות ולמנוע דיון ציבורי שהולך ותופח בעת האחרונה, שעניינו הפרתה את תנאי הרישיון שלה ואי עמידתה בתנאים שנקבעו על ידי משרד התקשורת בסוגיות שונות, בין היתר בהעדר השקעה מספקת מצידה בהקמת תשתיות כנדרש. בנוסף, נועדה התביעה ליצור הסחת דעת ומיסוך סביב האמת בדבר פירוק אתרים, הפרת תנאי הרישיון ומצבו הקשה של שוק הסלולר באופן כללי, שהתובעת כלל לא טורחת להכחיש בתביעתה".

"תביעה טורדנית וחסרת עילה"

עוד טוען בורשטיין כי הדברים שכתב במכתבו למשרד התקשורת פורסמו לפני כן על ידי אחרים והיו ידועים למשרד. כמו כן, לדבריו, מיטב המומחים, הפרשנים והעיתונאים ניתחו את פעילותה העסקית של גולן ואי העמידה בתנאי הרישיון שהוענק לה, והגיעו לאותם תובנות שעליהן התריע במכתבו.

בסיכום כתב ההגנה מבקש בורשטיין מבית המשפט "לא רק לדחות את התביעה, אלא גם לפעול לפסיקת הוצאות ראויות וריאליות נגד התובעת. זאת, כדי למגר את התופעה של תביעות טורדניות מעין אלה, תביעות חסרות עילה, שלא רק שיש בהן קרדום להטרדה של נתבעים על לא עוול בכפם, אלא שהן מעיקות גם ובעיקר על המערכת המשפטית ועל הציבור בכללותו. כמו כן, בפסקו הוצאות כנגד התובעת, יתבקש בית המשפט הנכבד לייחס משקל להיות התביעה ניסיון בלתי הולם לפגוע בחופש הביטוי ולמנוע את השיח הציבורי בנושא – הכול למען האינטרס הכלכלי הצר של התובעת".

לפני ימים אחדים החליט משרד התקשורת לחלט ערבויות של גולן טלקום בעשרות מיליוני שקלים, מתוך 80 המיליונים שהפקידה, עקב "הפרה מהותית של תנאי הרישיון". ההפרה, לפי המשרד, באה לידי ביטוי בכך שהחברה לא השלימה את הפריסה של הרשת שהיא מחויבת לה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים