"תחום האג'ייל בישראל ובעולם עולה כיתה – יותר אנשים פועלים לפיתוח אג'ילי"

כך אמר עודד תמיר, מאמן לתחום באג'יילספארקס, בפאנל שנערך בכנס From eGov to dGov ● לדבריו, "נדרש להגיע למצב בו יוצרים יכולות להתמקד בערך המתקבל, ואז אפשר ללכת מהר"

עודד תמיר, מאמן לתחום האג'ייל, אג'יילספארקס. צילום: קובי קנטור

"תחום האג'ייל בישראל – וכך גם בעולם – עולה כיתה. הוא בשל מבעבר, ויותר אנשים גדלים בקהילה של האג'ייל ופועלים לפיתוח אג'ילי". כך אמר עודד תמיר, מאמן לתחום האג'ייל, אג'יילספארקס (AgileSparks).

תמיר דיבר בפאנל שנערך בכנס המחשוב הממשלתי, שנשא את הכותר From eGov to dGov. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך שלשום (ג') במרכז הכנסים אווניו, קריית שדה התעופה. בכנס השתתפו מאות אנשי IT מהמגזר הממשלתי, והנחה אותו ד"ר נחמן אורון, יועץ מחשוב בכיר למגזר הממשלה. גם את הפאנל הנחה אורון, ועניינו היה "תקשוב ממשלתי לאן – יישומים, תשתיות והגנת סייבר".

תמיר ציין כי הוא מתמחה בהטמעת אג'ייל בארגונים, והוסיף כי "נדרש להגיע למצב בו יוצרים יכולות להתמקד בערך המתקבל, ואז אפשר ללכת מהר. יש לצעוד צעדים קטנים ומדודים – ולראות מה האזרח צריך, לא לעשות תכניות גדולות. האג'ייל הוא בבחינת Waze עסקי. צריך להגיע למידע חדש, כזה המאפשר לשנות את הדרך, על בסיס מה שהאזרח רוצה, או צריך".

תמיר נתן דוגמה מהסוכנות לשירותי ההגירה והאזרחות בארצות הברית. "מארק שוורץ, מנמ"ר הסוכנות, עשה מהפכה בתחום: הוא לא הבין למה תהליכי הפיתוח בה אורכים שמונה חודשים", סיפר, "הוא הבין שכותבי מסמך הפיתוח לא היו אנשים רעים, ולכן הנחה לבחון איך משנים אותו כך שמשך הזמן של הפיתוח יקוצר, תוך מימוש תפיסות אג'ייל ו-DevOps. כך, במקום לקבל מהפיתוח תוצרת פעם בשנה, מתקבלים תוצרים כאלה כמה פעמים בשנה".

"אני עובד בארגוני IT", סיכם, "התחום נכנס יותר ויותר לעשייה. אני קורא למנמ"רים ומנהלי ה-IT במגזר הממשלתי לקחת כלי רב עוצמה זה – ולהיות שותף עסקי לעשייה. יש הרבה דוגמאות של הצלחה בעולם. המסר של אג'ייל הוא בהיותו כלי המאפשר לזוז מהר, קדימה –  ובכיוון הנכון".

מסע שאינו נגמר

רז הייפרמן, מנהל שירותים רוחביים, רשות התקשוב הממשלתי, משרד ראש הממשלה, אמר כי "הטרנספורמציה הדיגיטלית היא בבחינת מסע שאינו נגמר: עוד לא סיימנו להטמיע טכנולוגיה חדשנית אחת והנה צצה לה אחרת. בכל מקרה, מדובר בשינוי עמוק ורחב היקף".

רז הייפרמן, מנהל שירותים רוחביים, רשות התקשוב הממשלתי, משרד ראש הממשלה. צילום: קובי קנטור

רז הייפרמן, מנהל שירותים רוחביים, רשות התקשוב הממשלתי, משרד ראש הממשלה. צילום: קובי קנטור

לדברי הייפרמן, "נקודת המבט שלנו על טרנספורמציה דיגיטלית היא שזהו מסע, ארגוני-עסקי, אשר מתבסס על טכנולוגיה דיגיטלית". הוא ציין כי "יש לנו זכות מיוחדת לעבוד עם השותפים ולסייע לממשלה להשתנות. כך היא תוכל להיות יותר יעילה וידידותית והיא תהפוך לשקופה".

"זה שינוי עמוק", אמר הייפרמן. "לרשות התקשוב הממשלתי יש נקודת מבט רוחבית על כלל המשרדים, והמשימה היא ליצור את השילוב של ה-IT ואספקת השירותים, זוהי העוצמה". הוא סיים בציינו כי "המסע לא נגמר. תפקידנו הוא לעזור למנמ"רים של משרדי הממשלה להקים שירותים יעילים וחכמים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים