אפל פתחה מעבדה סודית לפיתוח מסכים בטייוואן

המעבדה תחובה בפינה של פארק המדע לונגטן, בין יער ואתר בנייה למפעל ביוטכנולוגיה חדש ● המבנה לא מסגיר כלפי חוץ כל סימן של שייכות לחברה היקרה ביותר בעולם, ורק לאחר שנכנסים אליו ומטפסים שש מדרגות מתגלה השלט המפורסם

מה מסתרר מאחורי הדלת? אילוסטרציה: BigStock

אפל (Apple) שוקדת על ייצורם של מסכי הדור הבא, זה מן הסתם ברור, אבל יודעי דבר טוענים שהחברה פתחה מעבדה סודית בצפון טייוואן, שבה מפתחים מהנדסי החברה את טכנולוגיית התצוגה הבאה של יצרנית הסמארטפון הראשון.

בבניין החברה, הממוקם בפארק המדע לונגטן (Longtan) בטאיוואן, מועסקים לפחות 50 מהנדסים ועובדים בייצור מסכים למכשירים, כולל למכשירי iPhone ו-iPad, כך סיפרו עדים לדברים שביקשו להשאיר את שמותיהם חסויים כיוון שהדברים טרם נחשפו פומבית באופן רשמי. המבנה שבו שוכנת החברה, כך לטענת הדוברים, היה שייך קודם לכן ליצרנית תצוגה מקומית בשם AU Optronics Corp. and Qualcomm Inc.

ענקית הטכנולוגיה, שהחלה בהפעלת המעבדה השנה, שואפת להפוך את המוצרים שלה דקים יותר, קלים יותר, בהירים יותר ולמרות כל אלו, גם לבעלי יותר אנרגיה. לפי השמועה, המהנדסים שמועסקים במעבדה הסודית מפתחים גרסאות יותר מתקדמות של צגי הגביש הנוזלי, המשמשים כיום במכשירי iPhone ו-iPad ובמחשבי Mac האישיים. אפל גם להוטה לעבור לשימוש בדיודות אורגניות פולטות אור, ומשמעות הדבר מסכים אפילו דקים עוד יותר, וכאלו שאינם דורשים תאורה אחורית כלל.

להפחית את התלות בטכנולוגיה

הפיכת מכשירי ה-iPhone וה-iPad לרזים וארוכי טווח יותר בכל דור חדש הייתה לסימן ההיכר של אפל, וללא ספק מדובר על סימן היכר שעוזר לחברה להגיע להישג של 178 מיליארד דולר במכירות שנתיות מקטגוריות שני המוצרים הללו בלבד.

אפל עושה את החלק הארי של המחקר במטה שלה בקופרטינו, ומיקור חוץ מול ספקיות כמו קבוצת הטכנולוגיה Foxconn ו-Japan Display משמש אותה לייצורם של כמעט כל המכשירים והרכיבים שעליהם היא חתומה. יצרנית ה-iPhone גם מעסיקה מדענים ומהנדסים ברחבי העולם לצורך פיתוח חומרים וטכנולוגיות ייצור.

על ידי עבודה ישירה על פיתוח טכנולוגיות תצוגה, יכולה החברה להפחית את התלות שלה בטכנולוגיה שפותחה בידי ספקים חיצוניים כגון LG, סמסונג (Samsung), שארפ (Sharp) ו-Japan Display. במקום יכולה הענקית מקופרטינו לפתח את תהליכי הייצור In-house, תוך מיקור-חוץ ליצרניות קטנות בהרבה כגון AU Optronics הטייוואנית או Innolux.

בשקט בשקט בפארק המדע הטאיוואני

המעבדה הסודית תחובה בפינה של פארק המדע לונגטן, בין יער ואתר בנייה למפעל ביוטכנולוגיה חדש. המבנה לא מסגיר כלפי חוץ כל סימן של שייכות לחברה היקרה ביותר בעולם, ורק לאחר שנכנסים אליו ומטפסים שש מדרגות מתגלה שלט עם שמה של אפל.

חמישים קילומטרים ממרכז העיר טייפה ושעת נסיעה ממטה Foxconn, מציג מפעל הרעפים הלבן וחסר השילוט ניגוד מוחלט לבניינים השכנים של החברות Leotek Electronics Corp. ,Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. ו-AU Optronics, המעוטרים בלוגואים עצומים ובצמחייה מעוצבת.

רשומות ממשרדה של Hsinchu, האמונה על ניהול פארק המדע, מראים כי אפל עברה למפעל באפריל השנה לאחר שרכשה את המפעל כבר באוקטובר.

קריסטין הוגווט, דוברת החברה מקופרטינו שבקליפורניה, סירבה להגיב על הדברים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים