והפעם: תמר ברזוזה, CTO החטיבה העסקית של אוויה ישראל

תמר ברזוזה, CTO החטיבה העסקית של אוויה ישראל

רקע לימודי-מקצועי: בהשכלתי, אני בעלת תואר ראשון במדעי המחשב ובמתמטיקה מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במדעי המחשב ממכון ויצמן.

תפקיד: CTO החטיבה העסקית באוויה (Avaya) ישראל, ששמה Mobility Engagement BU. החטיבה מתמחה בפתרונות תקשורת מבוססת וידיאו לארגונים.

מהות התפקיד: במסגרת תפקידי אני מובילה את פעילויות המחקר והחדשנות של החטיבה, תוך שילוב טכנולוגיה חדשנית, אלגוריתמיקה, יצירתיות והמצאתיות, למען השגת הפתרונות הטובים ביותר והמתקדמים ביותר בשוק.

ניסיון: התחלתי את דרכי לפני 15 שנים ברדוויז'ן,  שנרכשה לפני כשלוש שנים וחצי על ידי אוויה והפכה לחטיבה העסקית האמורה. בתפקידיי הקודמים עסקתי במחקר אלגוריתמי יישומי ובניהול פרויקטי מחקר. בין היתר, התמחיתי בפרויקטי מחקר של האיחוד האירופי, בהם קבוצות מהאקדמיה והתעשייה האירופית חוברות לעבודה משותפת על טכנולוגיה חדשנית.

תובנות אישיות: נהוג לומר שהישראלים מתבלטים בטכנולוגיה העולמית בזכות חוש המצאה ייחודי. אני מסכימה, כמובן, אבל רוצה להוסיף לכך תושייה. היכרותי המעמיקה עם אנשי טכנולוגיה מאירופה ומארצות הברית לימדה אותי שאנחנו ניחנים בתושייה יוצאת דופן, שהופכת אותנו לאנשים פרו-אקטיביים, הניגשים לפתור בעיות בנחישות, בגישה פרגמטית ובביטחון יוצא דופן.

אני צופה בדאגה במודלים העסקיים המתחזקים בעולם הטכנולוגי, שבהם הצרכן הופך למוצר ומשלם בפרטיותו על טכנולוגיה. צרכנים בוחרים להשתמש בטכנולוגיה הזולה ביותר, גם אם היא מגיעה עם מדיניות פרטיות שערורייתית. התוצאה היא שמידע פרטי שלנו מצוי בשרתים שאנחנו לעתים כלל לא מודעים לקיומם, ומשמש במקרה הטוב להתאמת תוכן פרסומי. אך כיוון שלשרתים הללו זכרון אינסופי, אין להתעלם מהפוטנציאל ההרסני החבוי בכך. יש צורך בחקיקה ורגולציה על מנת להגן עלינו, הצרכנים, שבאופן לא מודע מנצלים כל הזדמנות לוותר על פרטיותנו לטובת טכנולוגיה חדשנית – כזו שחיינו היו נראים אחרת בלעדיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים