אלקטל-לוסנט תתחזק רשתות תקשורת בצבא בפרויקט בהיקף 15 מיליון שקלים

הסניף הישראלי של ענקית התקשורת זכה באחרונה במכרז שקיים מנהל הרכש במשרד הביטחון בתחום המכונה "אינטגרציית אבנט", שעניינו ביצוע, תכנון, הקמה, הפעלה ושדרוג אתרי תקשוב צה"ליים

אליעזר (איקו) חסון, הסגן הבכיר לרכש מודיעין ותקשוב במשרד הביטחון

אלקטל-לוסנט (Alcatel Lucent) ישראל תתחזק חלק מרשתות התקשורת בצה"ל, כך נודע לאנשים ומחשבים.

הסניף הישראלי של ענקית התקשורת זכה באחרונה במכרז שקיים מנהל הרכש במשרד הביטחון בתחום המכונה "אינטגרציית אבנט", שעניינו ביצוע, תכנון, הקמה, הפעלה ושדרוג אתרי תקשוב צה"ליים. היקף המכרז עומד על 15 מיליון שקלים, ומשך ההתקשרות הוא לשלוש שנים.

מדובר בפרויקט לתחזוקת מגוון המערכות ברשת התקשורת הצה"לית, אשר מתחברות לתשתית הסיב-אופטית.

אלקטל-לוסנט מתחזקת ומתפעלת את הרשת האופטית הצבאית מזה שנים (הרשת האופטית אמורה להשתדרג בקרוב במכרז נפרד), ובעקבות הבחירה בה במכרז הנוכחי, תעניק החברה לצה"ל שירותי תמיכה ותחזוקת מערכות תקשורת של יצרנים מגוונים. התחזוקה, התפעול והתמיכה הטכנית הללו מבוצעים בשל זכייתה במכרז שנערך בשנת 2013.

התפתחות האיומים בגזרה המקומית והעולמית מחייבת את מערכת הביטחון לפתח פתרונות תקשורת, המורכבים משילוב של מערכות שונות, ממגוון יצרנים – וזאת על מנת לנצל את הערך המוסף של כל יצרן.

על מנת להבטיח שילוב מיטבי בין המערכות השונות ולהתאימן לצרכים המבצעיים של צה"ל, נדרשת ראיה מערכתית והבנה עמוקה של צורכי המערכת. רשת התקשורת האופטית של צה"ל מהווה עמוד תווך מרכזי ביעד זה, שכן מגוון מערכות תקשורת מתממשקות ונשענות עליה.

גורמים בשוק התקשורת העריכו כי הבחירה באלקטל-לוסנט, שעד כה תחזקה את הרשת האופטית בצה"ל, נועדה לספק לצה"ל כתובת מקצועית אחת – לניהול מערכות התקשורת הנוכחיות והעתידיות.

מאלקטל-לוסנט ישראל לא נמסרה תגובה לידיעה.

המכרזים נוהלו על ידי אליעזר (איקו) חסון, העומד בראש יחידת הסגן הבכיר לרכש מודיעין ותקשוב במנהל הרכש במשרד הביטחון.

הדור הבא של רשתות ספקי התקשורת

כיום, לאלקטל-לוסנט 62 אלף עובדים, לקוחות בכ-130 מדינות, ומחזור שנתי של 15 מיליארד יורו. משרדי החברה בישראל קמו ב-1999 ונמצאים בכפר סבא. פעילות מרכזית שבסיסה בישראל היא CloudBand – על בסיס רכישה מלפני שלוש שנים, שכיום מהווה מרכז לפתרון הענן לספקי התקשורת שבו מפותחות טכנולוגיות שמטרתן לבנות את הדור הבא של רשתות ספקי התקשורת, ולאפשר הקמת תשתיות ענן אמינות ומהירות לעסקים וצרכנים פרטיים. בסניף הישראלי מועסקים יותר מ-200 עובדים, כמחציתם אנשי מו"פ. יצויין כי החברה העולמית משקיעה במו"פ 16.1% מהמחזור שלה – נתון גבוה מאוד, לעומת, SAS למשל, המשקיעה 12%, יבמ (IBM) כ-6% ו-HP כ-2%.

בארץ יש לחברה שבעה לקוחות גדולים, לצד משרד הביטחון: חברת החשמל, רכבת ישראל, פרטנר, HOT, בזק, Yes, סלקום וטמרס טלקום. לפני חודשים אחדים פורסם כי אנשי אלקטל-לוסנט ישראל הטמיעו מערכת שליטה ובקרה לרשתות התקשורת בחברת החשמל. היא נועדה לאחד את מערכות השליטה והבקרה של מערכות התמסורת של החברה – תחת מערכת ניהול מרכזית אחת.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחד העם

    ברכות לאחד הספקים הנאמנים ביותר אלקטל לוסנט. שותפים אמיתיים ומקצוענים.

אירועים קרובים