ORT פורסת מערכת לספירת נוסעים באוטובוסים של אפיקים; ההיקף – יותר ממיליון שקלים

הפרויקט החל לפני שלושה חודשים וצפוי להסתיים בתחילת 2016 ● בסופו תיפרס המערכת, ויחוברו בחיבור Wi-Fi 230 אוטובוסים של חברת התחבורה הציבורית

ניר למפרט, יו"ר עמותת בוגרי 8200 ומנכ"ל קבוצת מר. צילום: יח"צ

ORT מקבוצת מר פורסת מערכת לספירת נוסעים באוטובוסים של אפיקים. הפרויקט החל לפני שלושה חודשים וצפוי להסתיים בתחילת 2016. היקפו הכספי של הפרויקט עומד על יותר ממיליון שקלים.

ORT היא חברה בת של ח. מר תעשיות, והיא עוסקת בתכנון והטמעת תוכנות ופתרונות SIM וכרטיסים חכמים עבור תעשיות התחבורה, הסלולר והאבטחה.

בסופו של הפרויקט, תיפרס המערכת לספירת הנוסעים ויחוברו בחיבור Wi-Fi 230 אוטובוסים של חברת התחבורה הציבורית, אפיקים. בשלב הראשון של הפרויקט, נפרסה המערכת ב-70 אוטובוסים בקווי אשדוד ויבנה, מהלך שנשלם באוגוסט השנה. חלקו השני צפוי להסתיים במהלך הרבעון הראשון של 2016, וכולל פריסה של המערכת ב-160 אוטובוסים בקווי בני-ברק והשומרון.

אפיקים, מקבוצת אמנון מסילות, מפעילה יותר מ-450 אוטובוסים ב-145 קווי תחבורה ציבורית עירוניים, בין-עירוניים – באיזור השומרון, ובערים אשדוד, יבנה,  ירושלים, בני ברק, פתח-תקווה וקרית אונו.

זיהוי מדויק של מספר הנוסעים

במסגרת הפרויקט ORT תכננה, התקינה והטמיעה מערכת ספירת נוסעים ונתבים סלולריים, המקושרים אל מוקד התפעול של אפיקים. המערכת מורכבת מחיישנים שמותקנים בשתי דלתות האוטובוס, כאשר כל חיישן מבוסס על שתי מצלמות וידיאו סטריאוסקופיות – אשר מייצרות תמונה, ממנה מפענחת המערכת את מספר האנשים.

בניגוד לחיישנים הנפוצים היום, אשר מבוססים על אינפרא אדום, חיישני וידיאו סטריאוסקופי מאפשרים זיהוי מדויק של מספר הנוסעים, באופן שאינו מושפע מתנאי הסביבה, כמו טמפרטורה או חושך. ספירת הנוסעים שעולים ויורדים בכל תחנה, מועברת למוקד אפיקים באמצעות הנתבים הסלולריים, ומאפשרת לצוות המוקד לנטר בזמן אמת את מספר הנוסעים בכל קו, ולפעול בהתאם.

עוד מאפשרת המערכת להפיק דוח"ות ניתוח בדיעבד של כמויות ותנועת הנוסעים, לטובת תפעול שוטף של מערך הקווים ולצורך עדכון נתוני משרד התחבורה. הנתבים הסלולריים שהותקנו מספקים גם חיבור Wi-Fi לנוסעים.

לדברי אחוות בן חור, מנכ"ל אפיקים, "מדובר בפרויקט חדשני. הוא מבוצע במסגרת החלטת משרד התחבורה להכניס מערכות לספירת נוסעים בתחבורה הציבורית. מעבר לייעוד המקורי של הפרויקט, הוא מאפשר לחברה יכולות נוספות של שליטה ומעקב על האוטובוסים – בזמן אמת".

אורי פוקס, מנכ"ל ORT, הוסיף כי "הפרויקט משלב חדשנות וראייה רחבה בתפעול המערכת. סיפקנו לאפיקים כלי מתקדם, אשר מאפשר לצוות החברה לבצע מיטוב (אופטימיזציה) של חלוקת הקווים והאוטובוסים בהתאם לעומסים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים