האו"ם אימץ טכנולוגיה חדשה, שאמורה לאפשר ייצור מטען אוניברסלי למכשירי הסלולר

ארגון הטלקום של האו"ם, ה-ITU, הצטרף ליוזמת ארגון ה-GSM העולמי, הקוראת ליצרניות הסלולר להנהיג מטען אוניברסלי שיתאים לכל המכשירים העתידיים ● בין השאר, השימוש במטען האחיד אמור להקטין את בזבוז האנרגיה ופליטת גזי החממה

גם האו"ם התגייס ליוזמת ארגון ה-GSM העולמי, הקוראת ליצרניות מכשירי הסלולר להשתמש במטען סטנדרטי, שיתאים לכל מכשירי הסלולר העתידיים. ארגון הטלקום של האו"ם, ה-ITU, אימץ אתמול (א') טכנולוגיה חדשה, שאמורה לאפשר את פיתוח המטען האוניברסלי.

המטען החדש, שיהיה בעל תקע מיני-USB, אמור להתאים לכל סוג של טלפון סלולרי, ובמקביל להפחית את צריכת האנרגיה, כך לפי הודעת ה-ITU. פתרון הטעינה הבינלאומי החדש אף יסייע בהפחתת מספר המטענים המיוצרים בעולם, יוצאים משימוש או מושלכים מדי שנה, ובכך יקטין את בזבוז האנרגיה ואת פליטת גזי החממה.

"זהו צעד משמעותי להפחתת ההשפעה הסביבתית שיש לטעינה סלולרית", אמר מלקולם ג'ונסון, מנהל משרד התקינה בתקשורת של ה-ITU. מטענים אחידים ובינלאומיים הם פתרון הגיוני, שאני מצפה לראות גם בתחומים אחרים", הוא הוסיף.

בארגון ה-GSM – הגוף המסחרי המאגד את תעשיית הסלולר, העריכו, כי פתרון הטעינה הבינלאומי החדש יביא לצמצום של 50% באנרגיה הנצרכת על ידי מטענים שנשארים מחוברים למכשירים במצב Standby, ובכך אף יפחיתו את פליטת גזי החממה ב-13.6 מיליון טונות. בנוסף, יתייתר הצורך לייצר 51,000 טונות של מטענים חלופיים, המיוצרים מדי שנה. המטענים החדשים יהיו בדירוג ארבעה כוכבים של יעילות אנרגטית, ויהיו גם יעילים פי שלושה בצריכת האנרגיה שלהם מאלה שאינם מדורגים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מר

    מתי ייצרו טלפונים עם שבב טעינה ע"י השמש מובנה במכשיר אההה???

אירועים קרובים