רועי זיסאפל, רדוור: "בעולם הדיגיטלי, אפליקציה איטית תפגע בהכנסות הארגון ובמוניטין שלו"

לדברי זיסאפל, נשיא ומנכ"ל החברה, "המשתמש בעולם זה לא אוהב לחכות, איטיות מתפרשת כדבר רע הפוגע במהימנות הארגון, עד שהוא מטיל ספק אם המוצר בכלל יגיע אליו"

רועי זיסאפל, נשיא ומנכ"ל רדוור. צילום: יח"צ

"תקלות במערכי ה-IT ומתקפות סייבר הם שני הגורמים העיקריים העלולים לפגוע ברמת השירות של האפליקציות ולהאט את הביצועים שלהן. בעידן הדיגיטלי, האטת ביצועים של שניות בודדות או אפילו חלקיקי שניות משפיעה על עסקי הארגון". כך אמר רועי זיסאפל, נשיא ומנכ"ל רדוור (Radware).

זיסאפל דיבר באירוע השנתי שקיימה החברה באחרונה ללקוחות ושותפים ישראלים במלון כרמים, בהשתתפות כמאה מנמ"רים, מנהלי תשתיות ומנהלי אבטחת מידע.

"מחקרים מראים שכל שנייה של האטת ביצועי אתר אינטרנט משמעותה ירידה של 7% ביחס ההמרה, העלול להיות מתורגם להפסד הכנסות של מיליוני דולרים באתר מכירות מקוון ממוצע", אמר זיסאפל. "הנזק הוא לא רק כלכלי, אלא גם המוניטין של הארגון סופג מכה כשהאפליקציה או האתר מגיבים באיטיות. המשתמש בעולם הדיגיטלי לא אוהב לחכות, איטיות מתפרשת כדבר רע, הפוגעת במהימנות הארגון, עד שהמשתמש מטיל ספק אם המוצר בכלל יגיע אליו". לדבריו, "העידן הדיגיטלי החזיר אותנו למובן המילולי של המושג 'זמן שווה כסף' – באמת כל שנייה שווה כסף, והדרישות הן למהירות ולביצועים".

מצב זה, ציין זיסאפל, "מחייב ארגונים לעסוק בשגרה באופטימיזציה של המערכות, לשלוט בהקצאת המשאבים, ולהיות מסוגל לדעת מוקדם ככל האפשר, אם קיימת נקודת כשל שעלולה להוביל להאטה בביצועים. יציאה משגרה מתרחשת כשקיימת תקלת ייצור ב-IT, או כשהארגון נמצא תחת מתקפת מניעת שירות, DoS, ואז המטרה היא להחזיר את השירות לאוויר מהר ככל הניתן".

מצבים בהם מתקפת מניעת שירות היא מתמשכת ואינה מרפה

לדבריו, "אנו עדים ליותר ויותר מצבים מסובכים, בהם ארגונים נאלצים להתמודד במקביל עם תקלות ועם מתקפות, או מצבים בהם מתקפה מובילה לירידת באיכות השירות ולהאטת ביצועים משמעותית". מקרה מורכב נוסף, ציין, "הוא של מתקפה מתמשכת נגד הארגון, שעדיין צריך להיות מסוגל לספק ללקוחות שירות, מבלי שאלה ירגישו בקיומה של תקלה או מתקפה. ארגונים צריכים לשאול את עצמם אם הם ערוכים למקרים מורכבים של תקלות ומתקפות, או למצבים בהם מתקפת מניעת שירות היא מתמשכת ואינה מרפה".

"עולמות של שיפור ביצועים (ADC) והגנת סייבר שבעבר היו נפרדים, נכנסים למרחב אחד וארכיטקטורה אחת אינטגרטיבית, שמטרתה הבטחת זמינות של האפליקציה ואופטימיזציה שלה", אמר זיסאפל. "אלה העולמות בהם רדוור פועלת. אנחנו מסתכלים על שני התחומים האלה כמקשה אחת, עם מיקוד ואחריות לכך שהאפליקציות העסקיות הקריטיות של הארגון יעבדו בכל מצב. הפתרון שלנו כולל, ומיועד להגן על הדטה סנטר באמצעות חומרה המותקנת בתוך הארגון, או באמצעות שירותים ייעודיים מהענן".

"בשנים האחרונות הגדלנו את הפעילות שלנו בארגונים גדולים בעולם", סיכם זיסאפל. "היום רדוור מספקת שירותים לשמונה מ-20 הבנקים הגדולים בעולם; לשבע מ-14 הבורסות הגדולות בעולם; לעשר מ-12 ספקיות הטלקום הגדולות בעולם. ואנחנו עושים זאת תוך התמודדות מוצלחת מול ענקיות טכנולוגיה עולמיות".

מעבר מחומרה לשירות

יואב גזל, סגן נשיא ברדוור לאיזורי אירופה, המזה"ת, אפריקה, דרום אמריקה ומרכזה, ציין כי "המגזר הארגוני דורש פתרון אינטגרטיבי, המחבר בין אופטימיזציה של השירותים ובין ההגנה על האפליקציות מפני מתקפות מניעת שירות. כבר אין הבחנה בין שני התחומים, ורדוור מספקת פתרון בראייה אינטגרטיבית, המשלבת בין פתרונות ADC ,WAF ו-DDoS".

יואב גזל, סגן נשיא ברדוור לאיזורי אירופה, המזה''ת, אפריקה, דרום אמריקה ומרכזה. צילום: הדר עוז

יואב גזל, סגן נשיא ברדוור לאיזורי אירופה, המזה"ת, אפריקה, דרום אמריקה ומרכזה. צילום: הדר עוז

שלוש מגמות משפיעות על תחומי הפעילות של רדוור, אמר גזל, "האחד, מורכבות המתקפות למניעת שירות: מתקפות רחבות היקף, מרובות וקטורים, מתוחכמות ולאורך זמן. מתקפה כזו חוותה ספקית האימייל המוצפן ProtonMail השוויצרית, שהביאה להפלת השירות למספר ימים. השירות חזר לאוויר שעות לאחר שצוותי רדוור הצליחו להביא לבלימת המתקפה". מגמה שניה, ציין, "היא המעבר לפתרונות כשירות, ארגונים עוברים מרכישת חומרה – לרכישת שירות. זה משתלב עם מגמת המעבר לענן, ורדוור בנתה את הפתרון שלה מבוסס ענן. כך, ארגון יכול להקים פתרון לסיכול מתקפות מניעת שירות מבוסס ענן, תוך פחות מ-48 שעות. המגמה השלישית היא המעבר בדטה סנטר לפתרונות אוטומטיים מבוססי תוכנה (SDN), וגם כאן הפתרונות שלנו כוללים את ההתאמות הנדרשות לעולם זה".

ישראל – נמל הבית

ארז ויטלשטיין, מנהל פעילות רדוור בישראל ומזרח אירופה. צילום: הדר עוז

ארז ויטלשטיין, מנהל פעילות רדוור בישראל ומזרח אירופה. צילום: הדר עוז

ארז ויטלשטיין, מנהל פעילות רדוור בישראל ומזרח אירופה, ציין כי "ישראל היא נמל הבית של רדוור: מטה החברה, שירותי המומחים ומרכז המו"פ שלה נמצאים כאן, עובדה המאפשרת לנו לספק ללקוחות ולשותפים בישראל משאבים ייחודיים ולעמוד ברמות גבוהות של שירות, שלא זמינות מיצרנים אחרים".

"לפעילות בישראל יש משמעות נוספת עבורנו", סיים ויטלשטיין. "כיוון שישראל משמשת יעד מועדף להתקפות סייבר, הניסיון המצטבר שלנו בהתמודדות היומיומית עם המתקפות המתוחכמות – מאפשר לנו להביא את הטכנולוגיה ושיטות ההגנה לקצה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים