"נתניהו נוטה שלא לאשר את מיזוג גולן-סלקום"

כך אומרים גורמים בלשכת ראש הממשלה ושר התקשורת ● ח"כ איתן כבל, יו"ר ועדת הכלכלה, גיבה את נתניהו ואמר כי מניעת המיזוג היא "החלטה מתבקשת למען התחרות והאזרחים"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו. צילום: מתוך עמוד הפייסבוק שלו

עוד מכה לעסקת הרכישה של גולן טלקום בידי סלקום: ראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו, "נוטה שלא לאשר את העסקה. טרם התקבלה החלטה סופית" – כך על פי גורמים בלשכתו.

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, גיבה את נתניהו והתייחס לנושא בפתח ישיבת הוועדה שהתקיימה הבוקר (ב'). לדבריו, "ההחלטה למנוע את מיזוג גולן-סלקום היא נכונה ומתבקשת למען התחרות ולמען אזרחי מדינת ישראל".

מאז הודיעו החברות על העסקה נשמעו התנגדויות רבות מפי אנשי ציבור ותקשורת, ובמרכזם שר האוצר, משה כחלון, שבזמן כהונתו כשר התקשורת הוביל את הרפורמה בסלולר והוקמה גולן טלקום, כדי להתחרות בחברות הוותיקות בשוק. כחלון הביע את התנגדותו לעסקה בהזדמנויות רבות ואמר כי "משרד האוצר יעשה הכול כדי למנוע את המיזוג הזה". גם גלעד ארדן, המכהן כיום כשר לביטחון פנים ומי שהיה שר התקשורת אחרי כחלון, הביע התנגדות לעסקה.

מלבד משרד התקשורת, צריך המיזוג לעבור את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים, שעדיין לא פרסם את החלטתו. עם זאת, בתגובות ראשוניות שלו לפנייתם של כחלון וארדן, שפנו אליו בבקשה שלא לאשר את העסקה, הוא כתב כי "מדובר במיזוג מורכב, שיחייב בחינה מעמיקה".

מבקר המדינה בודק את התנהלות משרד התקשורת

אתמול (א') אף פורסם כי מבקר המדינה החל בבדיקות התנהלות משרד התקשורת בהקשר לגולן טלקום, בעקבות פנייה שקיבל מכמה חברות. בפניות הן טענו כי משרד התקשורת מקל עם גולן טלקום בעמידה בכללי הרגולציה, בעוד הוא מקשה את ידו על כל החברות האחרות. על פי טענותיהן, גולן טלקום ביצעה הפרות רבות של רישיונה ושל כללי הרגולציה, ומלבד התרעות, משרד התקשורת העלים מכך עין – ככל הנראה כדי לא לעצור את התחרות שהתחוללה עם כניסתה לשוק.

אחת הטענות נגד גולן טלקום, שנשמעת כבר כמה שנים, היא שבניגוד לרישיונה, החברה לא הקימה רשת. בנוסף, על פי הטוענים, בשנה האחרונה היא פירקה לחלוטין את מתקני הגישה שהקימה והיא פועלת בעצם כמפעיל וירטואלי, שלקוחותיו "רוכבים" על הרשת של סלקום.

לפי פרסומים בתקשורת, החברה חייבת עדיין לסלקום כ-500 מיליון שקלים ולמשרד התקשורת כ-270 מיליון, ועומדת נגדה תביעה של המפעילה הווירטואלית טלזר. נראה כי בשנות פעילותה צברה החברה חובות רבים. לפחות בשנתיים הראשונות לפעילותה של גולן טלקום לא הסתיר מיכאל גולן, הבעלים, את העובדה שהיא לא מרוויחה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים