"יש דמיון בין ישראל ושבדיה – מדינות עם שוק קטן שצריכות תמיד להסתכל החוצה"

כך אמר הנריק בילגרן, ראש מחלקת מוצר ה-M3 באינפור ● עוד הוסיף כי "אנשים חושבים ש-ERP זה אותו דבר בכל מקום - יש המון צרכים שונים בתעשיות שונות שיש להם השפעה גדולה, וזה מגיע גם ל-ERP - לאנשים נמאס מזה שהם צריכים לעשות התאמות בשביל התוכנה - הרי התוכנה צריכה לעבוד בשבילם, לא הם בשבילה"

הנריק בילגרן, ראש מחלקת מוצר ה-M3 באינפור

אחד התארים שמצמידים להנריק בילגרן, ראש מחלקת מוצר ה-M3 באינפור (Infor), הוא "האבא של ה-M3, ולכן רק הגיוני שהשאלה הראשונה שאני אשאל אותו, זה איך זה מרגיש להיות אבא של משהו שיותר מ-70 אלף לקוחות משתמשים בו ברחבי העולם.

"אני עושה את זה ממש מההתחלה", אומר בילגרן, "עוד מאז שאנחנו היינו אינטנטיה (Intentia) בשבדיה (זה זמן טוב לציין שאת ה-M3 מייצגת בישראל אינטנטיה, שבניגוד לחברה השבדית שמרה על השם המקורי – ע"פ), ולראות שהמוצר גדל כל כך, זה דבר יפה".

פתרון ה-M3, כמו שבאינטנטיה ובאינפור מספרים, הוא ERP המבוסס Best Practices, ידע ונסיון מארגונים מובילים בעולם בענפי תעשייה שונים, והיתרון שלו הוא בהיותו פתרון פרמטרי, כך שאין צורך בפיתוח – רק בדריכת פרמטרים שכבר נמצאים במערכת.

"יש הרבה דמיון בין ישראל ושבדיה, במובן הזה שמדובר בשתי מדינות קטנות עם שוק קטן, שצריכות תמיד להסתכל החוצה כשזה מגיע למוצרים שמפתחים בהן, וגם שבשתיהן יש דגש על תעשייה עתירת ידע וטכנולוגיה", מספר בילגרן, ומסביר גם כי היום העבודה על המוצר הספציפי התרחבה להיקף גלובלי. "המוצר עדיין מפותח באירופה, וגם בארצות הברית ויש לנו גם מפעל במנילה שבפיליפינים".

"התוכנה צריכה לעבוד בשבילם, לא הם בשביל התוכנה"

ERP נחשב, לעתים בצדק, לתחום מעט משעמם בשוק ה-IT, אבל בילגרן, כמו שהייתם מצפים, לא חושב שזה נכון, ויש לו כמה טענות מעניינות בנושא. "אנשים חושבים ש-ERP זה ERP, אותו דבר בכל מקום. יש לך המון צרכים שונים בתעשיות שונות. תהליכים עסקיים שונים, שיש להם השפעה גדולה, וזה מגיע גם ל-ERP. לאנשים נמאס מזה שהם צריכים לעשות התאמות בשביל התוכנה – הרי התוכנה צריכה לעבוד בשבילם, לא הם בשביל התוכנה. קח למשל תחום שהוא סקסי – תחום האופנה: ברור שאין את אותם תהליכים עסקיים שיש בתחום כמו חיטוב עצים, שם יש צורך בכלי עבודה ענקיים כמו מסורים תעשייתיים. מדובר פה בשני עולמות שונים לחלוטין, והם מצריכים תוכנה מותאמת".

לשאלה כיצד עובד תהליך הפיתוח של כל ורטיקל, מסביר בילגרן כי "יש לנו יועצים בכל תחום. אנחנו יוצרים 'יועצי תעשייה', ונפגשים עם הלקוחות שלנו לפגישות אסטרטגיות, שבהן אנחנו מנסים להבין מה הדברים החשובים שקורים אצלם בעסק, מה הדרישות שלהם ומה הרצונות שלהם, מה הטרנדים העיקריים שקורים עכשיו בתעשייה, מהם הצרכים העסקיים הנוכחיים. אנחנו גם מדברים עם אנליסטים בתחומים השונים, כדי להבין מה קורה בתחום. אחר כך, אנחנו עובדים עם מספר מצומצם של לקוחות שיהיו הפיילוט שלנו, והם עוזרים לנו לגבש את המבנה הסופי ולתת לנו פידבק של התוכנה עם התוספות החדשות והשינויים שהוספנו. כל הדברים האלה עוזרים לנו ליצור מפת דרכים לוורטיקל, ואת מפת הדרכים הזו אנחנו מציגים ללקוחות, כדי שהם ידעו איך אנחנו מתכננים להתקדם".

לגבי שיתוף הפעולה עם הוק אנד לופ (Hook and Loop), פירמת עיצוב ה-UX איתה אינפור עובדים, אומר בילגרן כי "זה די פשוט. יש פונקציה, והלקוחות אומרים שצריך לפשט אותה, כי הרי ב-ERP יש הרבה מסכים וצריכים לזכור איפה להכניס כל ערך בכל שדה. ואז אנחנו יושבים עם הוק אנד לופ ועם הלקוח, ואנחנו שואלים את הלקוח – מה אתה רוצה שהפונקציה הזו תעשה בעצם. והפונקציה הזו, נניח, היא 'צור הזמנה', אבל הלקוח אומר לנו 'אני לא רוצה ליצור הזמנה, אני רוצה למכור חולצה'. וזה דבר שונה. והאנשים של הוק אנד לופ מנתחים את זה ויוצרים, תהליך מבוסס משימה. התהליך צריך להיות: חיפוש החולצה, הסבר ללקוח על המחיר, מכירת החולצה. ואז משנים את המסך בהתאם לדבר החדש, כך שיהיה נוח יותר ומתאים יותר. זה נשמע פשוט, אבל זה חשוב מאוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים