גוגל מוסיפה פלוס ל-Plus

ענקית החיפוש הודיעה לאחרונה כי הרשת החברתית שלה, +Google, מתעדכנת ומתחדשת במטרה לספק תחרות מוצלחת יותר מול פייסבוק ורשתות חברתיות אחרות ● האם תצליח סוף סוף לעשות שינוי ולהפוך לפופולרית, או שהניסיון העיקש הזה נועד לכישלון ויהי מה?!

משתדרג. +Google

ענקית החיפוש ממנלו פארק שבקליפורניה הודיעה לאחרונה כי הרשת החברתית שלה, +Google, מתעדכנת ומתחדשת במטרה לספק תחרות מוצלחת יותר מול פייסבוק (Facebook) ורשתות חברתיות אחרות, כדי למשוך את מאות מיליוני המשתמשים הרשומים לעשות בסופסוף שימוש קבוע בשירותי הפלוס שלה.

הרשת החברתית של גוגל (Google) מעולם לא הצליחה להתמודד כראוי מול פייסבוק הדומיננטית והמצליחה. למרות שלפלטפורמה של גוגל יש מאות מיליוני משתמשים רשומים, המספר נחות משמעותית לעומת יותר ממיליארד החברים הרשומים שבהם מתגאה היריבה.

סקר שנערך באחרונה בארצות הברית שכלל 25 אלף משתתפים, מצא כי 17.8% מהנשאלים טענו שנכנסו לפחות פעם אחת לרשת החברתית של גוגל במהלך החודש האחרון. קבוצת גילאי 25-43 הציגה נתון מעט גבוה יותר של 22.6%. אבל יש לקחת בחשבון שכניסה ל-+Google נחשבת ככזו, גם כשרק שנכנסים לחשבון ה-Gmail. כך או כך, עדיין מדובר על נתון הנמוך משמעותית מזה שאליו הגיעה פייסבוק ש-60% אחוז ממשתתפי הסקר דיווחו שהם נכנסים אליה לפחות פעם בחודש.

רק לפני מספר חודשים ערכה גוגל כמה שינויים ב-+Google, כמו למשל ההפרדה בין שירות Google Photos לרשת החברתית – וזאת מתוך כוונה לאפשר חוויית משתמש מרוכזת בהרבה. למי שחשדו שהשינויים היוו איתות לסגירת הרשת הקרבה ובאה, מתברר כעת שלמעשה כוונתה של גוגל הפוכה, והיא משתנה ומשנה וכעת שבה לעדכן את הרשת, ומכניסה בה מספר חידושים רציניים נוספים.

"למדנו את מה שהיה להם לומר"

"אם תיכנסו ל-+Google היום, תגלו שהדברים נראים שונים במקצת", כתב אדי קסלר, מנהל תחום ה-Streams בחברה, בפוסט שפרסם בבלוג של גוגל. "העברנו זמן רב בהאזנה למשתמשים, לצרכים שלהם ולהערותיהם, ובכלל, למדנו את מה שהיה להם לומר", הוסיף קסלר.

ההקשבה הזו למשתמשים הובילה לשתי מהפכות משמעותיות שלטענת גוגל יוכלו לסייע לפלטפורמה לזכות למומנטום מוצלח יותר, ובהתאמה, ליותר אהדה. השינוי הראשון הוא קהילות (Communities), והשני מכונה אוספים (Collections). קהילות הן מעין קבוצות שבהן משתמשים יכולים להתרכז יחד, לחלוק דעות, לשאול שאלות, להעיר או לשתף תכנים בהתאם למגוון רחב של נושאים מובילים שהם מתעניינים בהם יחדיו. אוספים היא למעשה דרך חדשה לאחד ולקבץ פוסטים בהתאם לנושאים כגון פוליטיקה, דת, תחביבים שונים ועוד. האיסוף לפי תחומי עניין שונה מזה שנעשה לפי מעגל החברים המשותף, כפי שהיה נהוג ב-+Google קודם לכן. אל השינויים הקונספטואליים הללו מתווסף גם עיצוב חדש ומעט עליז יותר מקודמו.

החידושים ברשת החברתית מבית גוגל הושקו בגרסה השולחנית ואפשר להתנסות בהם כבר עתה. לפי גוגל, השינויים והעיצוב המחודש אמורים להפוך את הרשת החברתית לפשוטה וידידותית בהרבה לשימוש בעיקר במובייל, ואולם השינויים ייכנסו לתוקף בהדרגה, והחברה עתידה לשחרר אותם גם בגרסאות לסלולר באנדרואיד וב-iOS לאט ובטוח בזמן הקרוב.

עושה רושם שלגוגל, שהניחה תשתית, אין כרגע תכניות לסגת מהכוונה לכונן תחרות מוצלחת מול פייסבוק. עכשיו רק נותר לתהות – האם תצליח סוף סוף ענקית החיפוש לעשות שינוי ולהפוך לפופולרית, או שהניסיון העיקש הזה נועד לכישלון ויהי מה?!

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים