תביעה נגד קבוצת יהב חמיאס על הפרת זכויות בתוכנה

התביעה, שהוגשה על ידי ארגון ה-BSA, עומדת על סך של 200 אלף שקלים ● לטענת הארגון, הקבוצה עשתה שימוש בתוכנות ללא רישיון של אוטודסק ב-15 תחנות עבודה

מי צודק - גולן טלקום או אברשה בורשטיין? צילום אילוסטרציה: BigStock

ארגון ה-BSA, שנלחם נגד השימוש בתוכנות פיראטיות ברחבי העולם, תובע את קבוצת יהב חמיאס ומנהליה בסך של 200 אלף שקלים, בטענה לשימוש בתוכנות ללא רישיון. התביעה הוגשה בבית המשפט המחוזי מרכז.

קבוצת יהב חמיאס עוסקת בתכנון וייצור של טכנולוגיות ומיכון תעשייתי. הקבוצה מאגדת בתוכה מספר חברות ישראליות שמספקות יחד מכלול פתרונות של תכנון ופיתוח של ציוד ומיכון תעשייתי לתהליכי ייצור. הקבוצה מעסיקה כ-170 עובדים, מתוכם כ-15 מהנדסים העוסקים בפיתוח ותכנון, בין היתר באמצעות תוכנות מחשב.

התביעה הוגשה באמצעות משרד עו"ד נעמי אסיא ושות' – משרד עורכי דין, עורכי פטנטים ונוטריון, הנציגים המשפטיים של BSA בישראל. לטענת התובע, קבוצת יהב חמיאס עושה שימוש, על גבי עמדות העבודה של המהנדסים, בתוכנות מתוצרת אוטודסק (Autodesk) מבלי שיש בידיה רישיונות תקפים לשימוש שכזה.

מ-BSA נמסר כי תיעוד שביצעה חברת חקירות שפעלה מטעמו העלה כי בקבוצה השתמשו בשתי גרסאות של תוכנות מתוצרת אוטודסק על כ-15 מחשבים. עוד הם טענו כי כל הניסיונות שנעשו מול מנהלי הקבוצה להגיע לפתרון מוסכם מחוץ לכותלי בית המשפט העלו חרס.

"נמשיך בהגשת תביעות"

"הפגיעה בזכויות הקניין הרוחני של יצרניות התוכנה מתעצמת שבעתיים, שעה שהמפרים מגיעים מתחום שנושא זכויות היוצרים והשמירה עליהן היא מנשמת אפו", אמרה עו"ד אסיא. "אנחנו מצטערים לראות שגם חברה העוסקת בתכנון ופיתוח של מערכות המהוות מושא לקניין רוחני, עושה שימוש בתוכנות ללא רישיון".

לדבריה, "ארגון ה-BSA חוזר וקורא לכל החברות והארגונים במשק לבצע בדק בית יסודי בכל הקשור לרישוי מוצרי התוכנה שנעשה בהם שימוש בארגון, ולוודא כי הם עושים שימוש בעותקי תוכנה בעלי רישיון תקף בלבד".

עו"ד אסיא ציינה כי "תביעה זו היא המשך פעילות האכיפה של ארגון ה-BSA נגד ארגונים אשר בוחרים להשתמש בתוכנות ללא רישוי מתאים. כחלק מפעילות זו, נמשיך בהגשת תביעות נגד חברות וארגונים שנחשדים כמפרים את זכויות היוצרים של חברות התוכנה הפועלות באמצעות הארגון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים