"החברות הציבוריות אינן חשופות מספיק לפעילות של סטארט-אפים"

כך אמר אלדד הרשטיג, מנהל מחלקת טכנולוגיות מידע ותפעול בבורסה לניירות ערך בתל אביב, במפגש הראשון של פורום מנהלי המחשוב של החברות הבורסאיות בישראל ● הוא ציין כי מצב זה קורה בין היתר בגלל היעדר מידע מפורט ורחב יותר על הפעילות שלהם, במיוחד כלפי משקיעים זרים

מימין: אד פרנק, מנכ"ל Axis; אלדד הרשטיג, מנהל מחלקת טכנולוגיות מידע ותפעול בבורסה לניירות ערך; ואמנון בק, מנמ"ר הבנק הבינלאומי. צילום: יח"צ

"החברות הציבוריות בישראל אינן חשופות מספיק לפעילות של סטארט-אפים בישראל, ואחת הסיבות לכך שהם אינם שקופים מספיק בכל מה שקשור למידע אודותיהן באתרים שלהם". כך אמר אלדד הרשטיג, מנהל מחלקת טכנולוגיות מידע ותפעול בבורסה לניירות ערך בתל אביב. הרשטיג דיבר במפגש הראשון של פורום מנהלי המחשוב של החברות הבורסאיות בישראל, שנערך אתמול (ב') במרכז הכנסים של הבורסה. הפורום הוקם בשיתוף פעולה של הבורסה עם אנשים ומחשבים ו-Axis, המתמחה בליווי ואיתור חברות סטארט-אפ בארץ ובעולם.

הרשטיג אמר כי "ישראל ידועה כמדינה שמושכת עניין רב בכל מה שקשור לסטארט-אפים. השוק הארגוני מתעניין בהם בגלל החדשנות, אולם משום מה חלק מהחברות הציבוריות לא מעודדות חברות צעירות, והן לא מספיק מתעניינות בהן, בין היתר בגלל היעדר מידע מפורט ורחב יותר על הפעילות שלהם, במיוחד כלפי משקיעים זרים".

הוא ציין כי הבורסה, בשיתוף עם רשות ניירות ערך וגורמי רגולציה אחרים, עשו מספר מהלכים בשנים האחרונות לעדכון ושינוי תקנות כדי שיקלו על הצטרפות של חברות סטארט-אפ לשוק ההון. חלק מהמהלכים כבר נעשו, ויש לקוות כי זה יחזק את הקשר שלהן עם חברי הבורסה. "מטרת הפורום היא לספק מידע למנהלי הטכנולוגיות של חברות הבורסה, ולסייע להם לחזק את הקשר עם החברות הצעירות והחדשניות", מסביר הרשטיג.

לא ניתן להתעלם מהמגמה

בהמשך הציג הרשטיג כלי לניהול נכסים ואחזקות לחברות סטארט-אפ, שפותח בבורסה בתל אביב והוא עומד לרשות כל חברה, גם אם היא אינה בורסאית, שרוצה לנהל טוב יותר את הנכסים ואת האחזקות שלה בשוק ההון, תהליך שלא קיים בצורה מסודרת בחברות סטארט-אפ רבות.

בהמשך התייחס הרשטיג לאלגו-טריידינג, שהוא הטרנד הטכנולוגי החדש. מדובר במסחר בעצימות גבוהה שמנותב לרוב על ידי תוכנות מחשב מבוססות אלגוריתמים מתוחכמים, ושם המשחק שלו הוא מהירות תגובה שמביאה לניצול מהיר יותר של הזדמנויות בשוק ההון, כאשר התוצאה היא עסקות בורסאיות שמניבות תוצאות טובות יותר לפעילים בשוק ההון.

הרשטיג סקר את הטכנולוגיות שעומדות מאחורי האלגו, מחקר שבדק את האפקטיביות שלהם ואת היתרונות והחסרונות. הוא ציין כי ברור שאף גורם לא יכול להתעלם ממגמה זו. "אנו מצויים במירוץ חימוש טכנולוגי, כאשר מהירות התגובה היא לב התחרות בין הבורסות והשחקנים בשוק, וכל בורסה – כולל זו בתל אביב, לומדת את הנושא ומתאימה את עצמה טכנולוגית כדי לעמוד במירוץ החימוש הזה", אמר הרשטיג.

מעוררים עניין רב בכל העולם

דובר נוסף בכנס היה אד פרנק, מנכ"ל Axis שאמר בין היתר כי "הטכנולוגיה הישראלית מעוררת עניין רב בכל העולם. החברות הגדולות מחפשות טכנולוגיות חדשות ושולחות אנשים לכאן ולמקומות אחרים כדי לאתר את החברות הישראליות". עוד הוסיף כי "החברה שלנו עוסקת באיתור ובקישור בין טכנולוגיות חדשניות לבין הארגונים שמחפשים פתרונות כאלו. אנו עושים זאת בכמה מוקדים בעולם, וחשבנו שמן הראוי לעשות את זה פה בישראל, שנחשבת לאומת הסטארט-אפים, וזו אחת המטרות של מפגש זה".

פרנק מנה את היתרונות הבולטים של החדשנות הישראלית שמושכת אליה יזמים רבים כל כך: התמחות ייחודית בכל מה שקשור לביטחון, אבטחה וסייבר; אקו-סיסטם רחב ביותר; ובעיקר מוחות ישראלים שחושבים מחוץ לקופסה".

בחלק השני של המפגש, הוביל פרנק מרתון של חמש חברות סטארט-אפ שהציגו בפני פורום של שלושה מנמ"רים את הפתרונות שלהן, והשיבו לשאלות. בפאנל ישבו מלבד הרשטיג, גם שלמה שמאי, סמנכ"ל טכנולוגיות של חברת הביטוח הפניקס, ואריק ביטון, סגן מנהל אגף מערכות מידע ברכבת ישראל.

משתתפי המרתון היו: עופר פרידמן, מנכ"ל AU10TIX , רועי רותם, COO של Avanan, גבי ניזרי מנכ"ל אייהו (Ayehu), חגי ידידיה מנכ"ל Cyber Dw, ואבי קזסטן, מנכ"ל Sixgill.

במהלך 2016 ייערכו מפגשים נוספים בנושאים שונים שמעניינים את חברי פורום המנמ"רים בחברות הציבוריות בישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים