רונן אנגלר, מטריקס: "בכל רגע נבדקים אצלנו בין חמישה לעשרה סטארט-אפים"
אנגלר, סמנכ"ל המכירות בחברה, מבהיר כי "אפשר לומר שהיום קיימת בשלות גדולה יותר אצל מנמ"רים להיחשף לחברות סטארט-אפ"
בחודש מרץ השנה השיקה מטריקס את מיזם הסטארט-אפים שלה, שקיבל את השם המקורי 8300 ( כל הקשר ל-8200 אינו מקרי לחלוטין). המיזם מוצב כזרוע עסקית חדשה שתספק פתרונות טכנולוגיים ועסקיים לחברות סטארט-אפ ישראליות.
הזרוע פועלת כגוף ייעודי, ונשענת על הידע הרב שקיים ביחידות השונות של מטריקס, במסגרת פעולותיה המגוונות בשוק הישראלי. בראש היחידה עומד רונן אנגלר, סמנכ"ל המכירות של מטריקס.
אנגלר אומר שקצת יותר מחצי שנה לאחר תחילת הפעילות, מטפלת הזרוע בכ-100 חברות סטארט-אפ בצורות שונות. "להערכתי בכל רגע נבדקים אצלנו בין חמישה לעשרה סטארט-אפים שפונים אלינו", אומר אנגלר.
"הקמנו את 8300 כדי לרכז במקום אחד ונגיש את כל הידע, הניסיון והמומחים הרבים שיש במטריקס", מסביר אנגלר. "חברות שאנו בוחרים לעבוד איתם, מתוך עשרות שפונות אלינו, מקבלות חבילה של שירותים, שהם מודולריים ובמידה רבה גם מתפתחים בשלבים".
בין הכלים: ייעוץ וליווי טכנולוגי משלב בחירת הטכנולוגיה והארכיטקטורה ולאורך כל מחזור החיים של המוצר; שירותי פיתוח ובדיקות תוכנה; פתרונות ושירותי ענן לרבות DevOps; ומוצרים טכנולוגיים בתחומים שונים.
תחושה של שליחות
אנגלר אומר שאחד השירותים החשובים ש-8300 מספקת הוא ליווי וייעוץ של מנטורים בנושאים הקשורים לגיבוש תוכנית עסקית, מיפוי שוק ופיתוח עסקי ועוד. "לא מעט פעמים אנו יושבים עם חברות סטארט-אפ, שומעים את מה שיש להם ומייעצים להם איך להתקדם, איפה לשפר ואז לחזור אלינו. זה לא מובן מאליו בשוק, אבל אנו עושים זאת כי אחת הסיבות להקמת הזרוע היא תחושה של שליחות. אנחנו כמטריקס רואים עצמנו מחויבים לסייע לקידום החדשנות. הסיוע המנטורי מבוסס על האקו-סיסטם הרחב שיש למטריקס שכולל מומחים ומובילים טכנולוגים, מנהלים ומקבלי החלטות, שותפים עסקיים וחברות טכנולוגיה מובילות".
מודל הפעילות של הזרוע מבוסס על הצורך מצד אחד של ארגונים לחפש חדשנות, ומצד שני החשיבות שיש לחברות צעירות להטמיע את המערכות שלהם בארגונים גדולים ובינוניים, אבל הם לא תמיד נגישים לאותם ארגונים ולא יודעים מה הצרכים שלהם. אנגלר וצוות אנשי המקצוע שלו, מחברים בין שני הקצוות, תוך ליווי מקצועי ומעורבות בשלבי הפיתוח של הפתרון, הכוונה לצרכים של ארגונים ועוד.
"אופי הפתרונות הוא שונה, ולפעמים הוא חוצה ארגון, ולכן נדרשת המעורבות שלנו. הנקודה כאן אינה רק למכור מוצרים אלא לייצר פתרון שיסייע לחברה הצעירה לקדם את המטרות שלה", אומר אנגלר.
"אם אני מזהה חברה שמגיעה למצב שיש לה פתרון בשל, אז צריך להכניס אותם לארגונים כדי שתוכל לגייס רפרנס", מסביר אנגלר. "צריך לדעת לעבוד איתם, הם לא יודעים בכלל איך להגיע לאותם גופים ולא תמיד יודעים גם להציג את הפתרון. אנחנו מכירים את שני הצדדים ולכן היתרון שלנו".
השקעה לטווח ארוך
"אפשר לומר שהיום קיימת בשלות גדולה יותר אצל מנמ"רים להיחשף לחברות סטארט-אפ", אומר אנגלר. "לא פעם אני פוגש ארגונים שפתאום רוצים מוצר עם קוד פתוח, ואני תופס את עצמי ואומר 'רגע, רק לפני שנה ישבתי פה, דיברתי עם אותו מנמ"ר על קוד פתוח והוא לא הבין על מה אני מדבר, והנה היום הוא דורש את זה', ואז אני מתחיל לסרוק את החברות שאנו עובדים איתם, ורואה אם יש להם פתרון", אומר אנגלר.
המודל העסקי בסיפור הזה של הקשר בין חברות סטארט-אפ למנמ"רים, אינו פשוט ודורש לא מעט השקעה. "אני מודע לזה שלא תמיד אני ארוויח כסף מהחיבור שאני עושה בין סטארט-אפים לבין המנמ"רים", אומר אנגלר, "אבל זו השקעה לטווח ארוך שמניבה פרויקטים ופעילות נוספת באותם ארגונים שאנו מכירים ועובדים איתם" אומר אנגלר.
מעבר לליווי, מארגנת 8300 מפגשי נטוורקינג בין מנמ"רים לסטארט-אפים, שכוללים גם הרצאות ממוקדות ובעיקר מפגשים בין נציגי החברות לבין נציגי הארגונים.
פעילות אחרת של 8300, שכבר החלה בעבר במטריקס, היא לשמש בית תוכנה שמעביר לייצור עד לשלב מוצר את הפתרון אחרי שעבר את כל המבחנים. "רכשנו סטארט-אפ בשם OnO Apps שמתמחה באספקת שירותי אפיון, עיצוב ופיתוח ובדיקות בהתמקדות בתחום אפליקציות מובייל. בעזרת החברה הזו והמומחים שלה, אנו משמשים למעשה קו הייצור שלהם", אומר אנגלר. "פעילות דומה נעשית מול יתר חברות הבנות שלנו, כמו למשל 2Bsecure, שמסייעת בפתרונות אבטחה לענן".
אני חושב שהנחת העבודה של 8300 שגויה. הם מציעים פתרונות ואנשים בינוניים של חברת IT / גולגלות גדולה (מטריקס) בעוד שסטרטאפים מחפשים פתרונות ואנשים מצויינים. זה לא עובד יחד. הם פנוי אלי ולא התרשמתי.