רון מילר, קומוולט: "צו השעה – ניהול המידע, כדרך להפיכתו לנכס ארגוני אסטרטגי"

לדברי מילר, "מנמ''רים בארגונים ניצבים בצומת של אתגרים: קווי העסקים בארגון רוצים הכל יותר מהר וזול יותר" ● הוא מוסיף ואומר כי "נדרש להביט על המידע בדרך אחרת ובצורה שונה: הוא אינו מכשול - תנו לו לעבוד עבורכם"

רון מילר, סגן נשיא עולמי למכירות, קומוולט. צילום: קובי קנטור

"התמורות הטכנולוגיות העצומות שעוברות על ארגונים, מחייבות את הקברניטים לייצר תהליך אימוץ מהיר שלהן, על מנת להציע ערך עסקי מובהק. לכן, צו השעה הוא לנהל באופן מושכל את המידע ולא רק לגבות אותו כבעבר, על מנת שהוא יהווה נכס אסטרטגי ארגוני". כך אמר רון מילר, סגן נשיא עולמי למכירות, קומוולט (CommVault).

מילר היה דובר המפתח בכנס הלקוחות השנתי שערכה קומוולט ישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ב'), במרכז הכנסים אווניו, קריית שדה התעופה, הנחה אותו איש התקשורת עוזי מירון, והשתתפו בו יותר מ-500 לקוחות החברה בארץ ושותפיה העסקיים.

לדברי מילר, "מנמ"רים בארגונים ניצבים בצומת של אתגרים: קווי העסקים בארגון רוצים יותר מוצרים ושירותים מה-IT, הם גם רוצים הכל יותר מהר וזול יותר, עומסי העבודה גדלים, מערכות ה-IT הופכות למורכבות יותר ויותר, הלקוחות הפנימיים רוצים ניתוח מעמיק, Analytics – רב יותר, ולרוב תקציביהם נשארים שטוחים או קטנים". מילר ציטט נתון של חברת המחקר פורסטר (Forrester Research), לפיו 75% מתקציבי ה-IT מושקעים בשימור הקיים, מה שמותיר רק רבע מהתקציב לפיתוח וחדשנות.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

מילר תיאר כמה מהשינויים הטכנולוגיים שעוברים על מערכי המחשוב בארגונים: אפליקציות חדשות שרצות על גבי תשתיות חדשות, חלק מהתשתיות הוא וירטואלי, העולם עובר לענן לסוגיו, יש מעבר למודלים שונים של מחשוב, כגון תוכנה כשירות ותשתית כשירות, ועוד. "מערכי ה-IT בארגונים משתנים והדבר מביא למורכבות רבה יותר של מערכי ה-IT", אמר מילר. "בנוסף, גדלים הסיכונים, סיכוני האבטחה והסיכונים התפעוליים, שכן חלק מהמידע מצוי מחוץ לארגון".

60% מהמידע – עותקים

בנוסף, אמר מילר, "לצד הגידול ה'טבעי' של המידע, יש גידול 'מלאכותי' שלו: רק 40% ממנו נוצר באופן ראשוני ואילו 60% ממנו הם העתקים משניים, שנוצרו לצורכי מנהלה וגיבוי. כך, נוצר מצב של עותק על עותק על עותק, מה שמגדיל את פוטנציאל הסיכון ואת התקציב לטיפול בעותקים".

אתגרי המנמ"ר בקשר לטיפול המידע, אמר מילר, הם: "הגנה על המידע, אבטחת מידע, הלימה לרגולציות, זמינות, גישה למידע, התאוששות מאסון, צמצום עלויות האחסון, מיכון הטיפול במידע, תזמור, דיווח וניהול המידע בעולם הנייד. בנוסף, נדרש לטפל במידע מתוך הקשר, לערוך שיתוף קבצים, לספק יכולת לחיקור אלקטרוני (eDiscovery), לחיפוש ולניתוח מעמיק מרובה נתונים".

קומוולט, אמר מילר, "מספקת פלטפורמה מוגדרת-תוכנה, ועליה יש יכולות גיבוי, ארכוב, הגנה על המידע, הגנה על תחנות הקצה ויכולות הלימה לרגולציות. זאת עם repository וירטואלי, המספק מבט על כל המידע ויכולת לנהל אותו. לא אכפת לנו איפה המידע יושב, כן אכפת לנו למטב את עלויות האחסון עם תעדוף שלו". בדרך זו, הסביר, "מתממש החזון שלנו להגנה על המידע, לניהולו, יחד עם הענקת ערך למידע".

הוא הסביר כי לחברה "יש יכולת לספק שני ערכים ל-IT, תפעולי ועסקי. בהיבט התפעולי, נדרש פישוט תהליכים, שקיפות והפחתת ההוצאות. בהיבט העסקי, נדרש לספק למידע ערך תלוי-הקשר, וזה נעשה על ידי ניתוח מעמיק".

"הפלטפורמה החדשה שלנו", ציין מילר, "לא 'נועלת' את הלקוח, יש לה יכולת להתמודד עם טכנולוגיות 'משבשות', היא מטפלת בהיבטי הארכוב, היא אגנוסטית לחומרה מולה היא פועלת, והיא מספקת ממשל, על ידי ניהול מחזור חיי המידע. כך, המנמ"ר, אנשיו, ועובדי הארגון, מקבלים יכולת לדעת דברים על המידע: איפה הוא, מה ערכו, מי יצר אותו, האם לשמור עליו, אם כן – לכמה זמן, והכי חשוב – כיצד ניתן לנצל את המידע בצורה המיטבית".

מילר סיכם בציינו כי "אנו יודעים לנהל את סביבת המידע ולהעניק לה ערך. אנו מגדירים מחדש את תפיסת ההגנה על המידע, ומסייעים לארגונים לנוע במסע אל הענן. נדרש להביט על המידע בדרך אחרת ובצורה שונה: הוא אינו מכשול, הוא לא משהו שקשה לנהל אותו, אלא הוא יכול להפוך לדבר רב עוצמה, לבעל ערך קריטי לעסק. תנו למידע לעבוד עבורכם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים