עמית קמה, קמדיה: "ישראל בפיגור של שנתיים-שלוש במימוש תפיסת הארגון הדיגיטלי"

לדברי קמה, מנכ''ל החברה, "בניגוד לכאן, בעולם יש כבר ארגונים שהפכו לדיגיטל" ● "הפיכתם לכאלה אינה מהלך טכנולוגי ובסופו של דבר, כל אחד יצטרך להיות שם", ציין

עמית קמה, מנכ''ל קמדיה שירותים טכנולוגיים

"ארגונים בישראל נמצאים בפיגור של שנתיים עד שלוש שנים בהבנת התפיסה איך נראה ארגון דיגיטלי, כמו גם איך מנהלים את תהליך המעבר של הארגון לדיגיטלי". כך אמר עמית קמה, מנכ"ל קמדיה שירותים טכנולוגיים.

קמה דיבר בכנס CLOUD MOBILITY IOT. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך ביום ה' האחרון באולם יס פלאנט בראשון לציון. את האירוע הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי קמה, "בעולם, בניגוד לישראל, יש כבר ארגונים שהפכו לארגוני דיגיטל בכל שדירת הארגון". הוא ציין כי "הפיכת הארגון לדיגיטלי אינה מהלך טכנולוגי. בסופו של דבר, כל ארגון יצטרך להיות שם". הוא ציטט כמה נתונים המחזקים את המגמה: בשנה החולפת, בוצעו רכישות מקוונות בסך 300 מיליארד דולר, המהווים 10% מכלל הצריכה במדינה; יש כבר כמיליארד צרכנים, שהם כבר עובדים, והם מדור המילניום; כמות הנתונים המיוצרת בעולם הדיגיטלי גדלה בלא הרף.

לדברי קמה, "כמה מניעים מובילים את המהפכה הדיגיטלית: אוכלוסיה חדשה שקמה, המהווה דור חדש של לקוחות מחוברים; האינטרנט של הדברים, למשל אמזון אקו (Amazon echo), שהוא מעין Siri למגזר הביתי; קצב אימוץ הטכנולוגיה, ההולך וגדל: לרדיו לקח 38 שנים להגיע למיליון משתמשים, ואילו אינסטגרם (Instagram) עשה זאת בחודשיים וחצי; הגלובליזציה ומודלים עסקיים חדשים כגון אובר (Uber), עליבאבא (Alibaba) ו-Airbnb".

"העולם זז והארגון צריך להשתנות", אמר קמה. "טרנספורמציה דיגיטלית היא שינוי בתרבות ההפעלה של הארגון – זה בא מלמטה וצריך להיתמך מההנהלה מלמעלה. צריך לחשוב דיגיטלית: איפה הארגון דואג ללקוח, בערוץ ישן או חדש. זה לא קידום אתרים במנועי חיפוש". לדבריו, "הוספת שכבה דיגיטלית לארגון מניבה רווחים".

השינוי הדיגיטלי, ציין, "צריך להיעשות בשני רבדים: 'מה' ו'איך'. ה'מה' כולל יצירה, או רכישה של יכולת דיגיטלית, ואילו ה'איך' הוא ניהול התהליך הדיגיטלי בארגון. יש שלבים בבגרות דיגיטלית, זה תהליך".

קמה סיים בציינו כי "יש לדיגיטל השלכות מרחיקות ערך על פעילות הארגון, ומנגד זה גם יוצר רווח. התהליך אינו פשוט, הוא מורכב ומלא אמוציות. נדרש מישהו שייקח עליו אחריות. ההיבט הדיגיטלי נוגע לנקודות רבות בארגון. ארגונים שלא יתחילו להכין את עצמם לשינוי הדיגיטלי – לא יצליחו לממשו, כי זה תהליך רב שנים. העולם הולך לשם".

הסלולר הופך להיות חלק נכבד מהעולם הקווי

אמיר כהן, מנהל אגף פיתוח עסקי, פרטנר, הציג את החברה. "פרטנר החלה את שירותיה כחברה סלולרית, ועם השנים שילבה כוחות", אמר. "כך, ב-2012 היא רכשה את 012 והגדילה את כמות השירותים לעולם הטלפוניה הקווי. כיום החברה מספקת שירותי אינטרנט, חוות שרתים, טלפוניה ושיחות בינלאומיות".

אמיר כהן, מנהל אגף פיתוח עסקי, פרטנר

אמיר כהן, מנהל אגף פיתוח עסקי, פרטנר

לדבריו, "השילוב של סלולר וקווי יצר שתי משפחות מוצרים ושירותים. האחד, עולם ה-LTE, והשני – אינטגרציה סלולרית בעסקים". כך, הסביר, "LTE היא רשת דור ארבע, משמעותה רוחב פס גדול, המשתווה לרשת הקווית, עם קליטה קבועה ופריסה מהירה. אנו מדברים על FMS  (ר"ת Fixed Mobile Substitution) – החלפת התשתית הקווית בתשתית סלולר יציבה, המייצרת רמת שירות גבוהה. כך, פרטנר נותנת פתרון לתשתיות קוויות מסורתיות ופתרונות גיבוי. הסלולר הופך להיות חלק נכבד מהעולם הקווי".

בנוסף, ציין, "LTE הוא רק חלק מהסיפור: בשנים האחרונות פרסנו במרכזי ערים ועסקים 2,000 ק"מ של סיבים אופטיים. שילוב זה נותן פתרון אחר, המאפשר שימוש באפליקציות. אנו מספקים פתרון לניהול העולם הנייד בארגונים, EMM – יצרנו שילוב המטפל בניהול הרכיבים הניידים, לצד אבטחת מידע. זה עונה על מגמת BYOD. כעת, העולם המקוון נגיש ומאובטח, כי אנו יכולים להפריד בין מידע ארגוני ומידע אישי, עם מענה למדיניות אבטחה והצפנה".

בנוסף, ציין כהן, "השקנו ברבעון השני השנה חוות שרתים חדשה, המעניקה, בין השאר, שירותי מחשוב וירטואליים וגיבוי". פרטנר, סיכם, "מגיעה עם שירותים המספקים פתרון כולל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים