"הפרסום באינטרנט נוגס בטלוויזיה, אבל אסור להספיד אותה"

"יש הסטה של תקציבי פרסום מהטלוויזיה לאינטרנט, אם כי היא עדיין לוקחת את החלק הגדול ביותר בעוגה", אמר יעקבי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום

נתי יעקבי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום. צילום: רמי כפרי

"האם הפרסום באינטרנט מהווה איום על הפרסום בטלוויזיה? כן. כך לפחות טוענים המנהלים של גופי השידור בטלוויזיה. יש הסטה של תקציבי פרסום ממנה לווידיאו באינטרנט, אם כי אני לא מספיד אותה. היא עדיין לוקחת את החלק הגדול ביותר בעוגת הפרסום בכל מדינה", כך אמר נתי יעקבי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום.

יעקבי דיבר במסגרת כנס השיווק הדיגיטלי של אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה.

לדברי יעקבי, "הפרסום ב-וידיאו באינטרנט הוא תחום שפורח בשנים האחרונות. יש לכך כמה סיבות: ראשית, הוא צומח כי הטכנולוגיה מאפשרת לו לצמוח – אם זה הפס הרחב, הדור הרביעי והמהירות של 100 מגה. בנוסף, מדובר בקהל שבוי וממוקד, הפרסומת הופכת לוויראלית ואין רגולציה".

הוא ציין כי מעודדים את הזינוק בתחום הכלים האטרקטיביים, לדבריו, שמציעות יוטיוב (YouTube) ופייסבוק (Facebook) לפרסום בווידיאו באינטרנט, והיכולת לפלח את הסרטונים ולהפנות אותם לקהלי יעד ספציפיים.

"בספטמבר האחרון היו 600 קמפיינים בווידיאו באינטרנט ו-360 בטלוויזיה", ציין יעקבי. "80% מהקמפיינים שעלו ברשת לא עלו בטלוויזיה, בהם של חברות גדולות – וזאת סיבה לדאגה". עוד הוא אמר כי הנתונים מראים שמשווקי סרטים, מוצרי גילוח ומדיחי כלים העדיפו לפרסם באונליין, בעוד שמשווקים בתחומי התקשורת והבשמים העדיפו את הטלוויזיה.

מה זה F-Commerce?

רביב טל, מנכ"ל VIGO, פעילות המדיה של קבוצת יפעת, ציין כי "החברה מנטרת, אוספת ומנתחת מדי יום את מאות אלפי הפוסטים שמתפרסמים במדיה החברתית".

רביב טל, מנכ"ל VIGO. צילום: רמי כפרי

רביב טל, מנכ"ל VIGO. צילום: רמי כפרי

הוא דיבר על F-Commerce – מסחר בפייסבוק, שלפעמים נקרא מסחר חברתי (על שם הרשתות החברתיות). "יש שלוש סיבות מרכזיות להשקעה בפייסבוק: קהל הלקוחות נמצא שם; יש לייקים ושיתופים, והמוצר והפרסום יכולים להגיע גם לחברים של הלקוחות; וניתן ליצור שם מערכת יחסים ארוכה עם הלקוח", אמר.

"המסחר האלקטרוני הביא לעולם מאפיינים חדשים: אינטראקטיביות, בינלאומיות, נגישות ופרסונליזציה של המידע. ה-F-Commerce מוסיף אלמנטים חדשים, בעיקר בדיקה מה האנשים שהלקוח סומך עליהם אומרים על המוצר, וזה מעלה משמעותית את האמינות של התהליך", הוסיף טל.

הוא ציין כמה נתונים: "93% מהעסקים בעולם נמצאים ברשתות החברתיות. המכירות ברשתות החברתיות יגיעו ב-2015 ל-30 מיליארד דולר – עלייה של 50% מ-2014. רכישה ממוצעת במדיה החברתית היא בסכום של 60 דולר".

"חלק גדול מהסחר בפייסבוק מתבצע בין לקוחות לבין עצמם, בלי התערבות של חברות", הוסיף טל. "זה קורה ביותר מ-1,000 קבוצות פייסבוק בישראל. העמוד המוביל הוא פשפשוק, שמתבצעות בו ביום אלפי עסקות ללא מעורבות של חברות ושיש בו 800 אלף גולשים".

"בנוסף, עולה הפופולריות של קבוצות רכישה במדיה החברתית. קל מאוד להתאגד אונליין ולבצע את הקנייה בעולם הפיזי. חלק מהקבוצות מתאגדות לצורך רכישה אחת וחלקן האחר – קבוצות מתמשכות", ציין.

לסיום אמר טל כי "החיבור הנכון ביותר הוא בין הרכישות ברשת לרכישות בעולם הפיזי, בין האונליין לאופליין".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים