אלברטו מרנפלד, אורקל: "המודל הכלכלי-טכנולוגי של העולם הישן קורס לנגד עינינו"

העלייה באורך חיי החומרה, העדר השקעות בחדשנות ואבטחת המידע מסייעים למעבר לענן ● מרנפלד, סמנכ"ל בכיר ומנהל אגף יישומי SaaS באורקל ישראל, מסביר את השינוי ואת התרומה של החברה בתחום ● חלק א'

11/11/2015 16:17

בין 150 הבכירים הישראליים ו-50 אלף המשתתפים ב-Oracle Open World – הכנס השנתי של החברה, שנערך בסן פרנסיסקו – היה אלברטו מרנפלד, סמנכ"ל בכיר ומנהל אגף יישומי SaaS באורקל (Oracle) ישראל.

אחד המוטיבים המרכזיים, שהודגש בעיקר על ידי לארי אליסון, המייסד, היו"ר, מנהל הטכנולוגיות הראשי והרוח החיה של החברה, היה יישומיים בענן. כלומר, כלכלת התוכנה כשירות – SaaS – התחום בו מרנפלד עוסק. אליסון, שבדרך כלל מתנגח במתחריו ללא מעצורים, החמיא בתחילה לסאפ (SAP) כשהכתיר אותה כחלוצת היישומים הארגוניים וכמי שהובילה את השוק במשך 40 שנים.

לארי אליסון על הבמה המרכזית בכנסOpenWorld 2015 של אורקל. צילום: פלי הנמר

לארי אליסון על הבמה המרכזית בכנסOpenWorld 2015 של אורקל. צילום: פלי הנמר

אלא שכיום, המצב השתנה, לדברי אליסון, ואורקל היא מלכת התוכנה כשירות. הוא העיד כי הוא לא מוצא את סאפ אצל הלקוחות שמחפשים יישומים כשירות בענן האינטגרלי – שילוב של ענן ציבורי, פרטי ומנוהל יחד עם יישומים במתקן של הארגון עצמו. עוד טען אליסון כי אורקל היא החברה היחידה שיש לה פתרונות תוכנה כשירות לכל המגזרים ועל כל תחומי היישומים – CRM ,ERP ,SRM ,BI, HCM, שיווק דיגיטלי, Analytics ועוד – ולא מתמחה רק בתחום אחד, כמו Salesforce, למשל.

הכרזות ומשמעויותיהן

מרנפלד דיבר בראיון לאנשים ומחשבים על ההכרזות של אורקל ועל המשמעויות שלהן. "אחת ההכרזות המרכזיות היא שהתוכנה כשירות של אורקל זה חלק מתפיסת עולם. כלומר, אורקל ביצעה מהפך שלם בתחום הענן, כי SaaS מביא עמו את ה-PaaS וגם את ה-IaaS. אנחנו היחידים בעולם שמסוגלים להציע ללקוחותינו את כל הפתרונות בשלושת הרבדים".

"המחשוב עובר מהעולם הישן של ספקי תוכנה או ספקי חומרה לעולם חדש של ספקי פלטפורמת ענן. אנחנו מציעים את פלטפורמת הענן הרחבה ביותר, שכוללת SaaS ,PaaS ו-IaaS", הוסיף.

"המודל של אפליקציות On Premise כבר לא מחזיק מים", אמר מרנפלד. "המודל הכלכלי-טכנולוגי של העולם הישן קורס לנגד עינינו, בגלל כמה סיבות: אורך החיים הממוצע של החומרה גדל בכ-30%; כ-80% מתקציבי ה-IT הולכים על תחזוקה שוטפת, וזה אומר שאין השקעות בחדשנות; ואבטחת המידע הפכה להיות מהותית. ארגונים משקיעים תקציבי עתק באבטחת מידע ומאידך, הענן מציע מסגרת מאובטחת יותר מאשר הארגון עצמו".

מה היו ההכרזות העיקריות בכנס בתחום יישומי ה-SaaS?
"ראשית, יש כיום לאורקל יותר אפליקציות על הענן מאשר לכל ספק ענן אחר: סוויטת ERP; סוויטת EPM (ר"ת Enterprise performance management); סוויטת CX (חוויות לקוח), כולל פתרונות מכירות ושירות לקוחות; סוויטת שיווק דיגיטלי ופלטפורמת Social CRM; וסוויטת HCM.

בנוסף, הכרזנו על פתרונות חדשים בתחום ניהול שרשרת האספקה; פתרונות ענן עבור חברות יצרניות, כחלק מסוויטת ה-ERP; אפליקציית מסחר אלקטרוני בענן, אינטגרטיבית עם מערכת ה-CRM ומערכות השיווק הדיגיטלי שלנו; ועל מערכת למידה מתוקשבת על הענן שהיא Embedded בכל המודולים של ה-SaaS שלנו. היא מאפשרת למידה 'על המקום' של כל התהליכים העסקיים הכלולים באפליקציות ה-SaaS השונות. ניתן להשיג אותה גם כמודול נוסף, לצורך למידה בארגון.

כמו כן, הוכרז בכנס שכל פתרונות ה-SaaS שלנו הם Native Mobile ושה-UI שלנו נעשה אינטואיטיבי לפי הצרכים של הדור הנוכחי. כלומר, מדובר ב-UI מכוון צרכן".

היכן ממוצבת אורקל בתחום יישומי ה-SaaS בישראל?
"בעבר, סאפ הובילה בפתרונות On Premise, אלא שאורקל סגרה את הפער במהירות, כפי שציין זאת אליסון. אורקל ביצעה את הפרויקט הגדול מאז נוסדה ופיתחה סוויטה שלמה של אפליקציות על הענן: ERP ,HCM, שרשרת אספקות, מסחר אלקטרוני, CRM ועוד – כולן על בסיס טכנולוגיה אחידה, בסטנדרטים פתוחים (Java), מאובטחת, עם BI embedded ועם UI המתאים לדור ה-Y. אין לנו מתחרה ברוחב פורטפוליו הפתרונות שלנו. רוב המתחרים שלנו מביאים פתרונות נישה בתחומי ה-CRM, משאבי האנוש ומודולים בתחום ה-ERP. אפילו סאפ היא ספקית נישה בתחום ה-SaaS וזנחה את נושא הסוויטה כ-SaaS.

החזון של אורקל החדשה. צילום: פלי הנמר

החזון של אורקל החדשה. צילום: פלי הנמר

בארץ, מספר רב של ארגונים רכשו והטמיעו אפליקציות ענן של אורקל: בזק בינלאומי קנתה מערכת משאבי אנוש, עם ממשק למערכת של חילן; מלאנוקס החליפה את אפליקציית ה-Success Factors של סאפ במערכת משאבי אנוש של אורקל על הענן; רדוור רכשה הן את אפליקציית שירות הלקוחות והן את אפליקציית ה-CRM שלנו; 888 מספקת שירות לקוחות עם הענן שלנו; ג'יימס ריצ'ארדסון ואלקטרה מבצעות שיווק דיגיטלי עם האפליקציה שלנו; ו-Clicksoftware מבצעת על בסיס הענן של אורקל תכנון תקציב ארגוני. בכל רבעון מצטרפים לקוחות ישראליים רבים לפלטפורמת התוכנה כשירות שאנחנו מציעים".

בהתייחס לכנס ולהשתתפותם של הישראלים בו אמר מרנפלד כי הוא "היווה הזדמנות לפגוש לקוחות נוספים מרחבי העולם שהטמיעו את הפתרונות שלנו בשנים האחרונות. יש לנו כ-1,300 לקוחות Cloud ERP, כ- 5000 לקוחות Cloud CRM, עוד כ- 5,000 לקוחות Cloud HCM ורבים נוספים בתחום השיווק הדיגיטלי. אנחנו גדלים מהר יותר מ-Salesforce ומ-Workday, וכבר לא מתחרים בסאפ בתחום הענן. הכנס היווה בנוסף הזדמנות לפגוש את אנשי הפיתוח של אורקל, שזמינים להסביר בצורה פתוחה ומקצועית על מפת הדרכים שלה בענן".

בחלק הבא של הראיון, שיפורסם מחר (ה'), מדבר מרנפלד על המודל של התאגיד הדיגיטלי ועל תופעות שונות שמשפיעות על עולם המחשוב הארגוני, ומה יש לאורקל לומר לארגונים הישראליים בעקבות כך.

המשך יבוא…

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים