סטיב לוקאס, סאפ: "ארגונים נדרשים לעבור מהפכה"

לוקאס, הנשיא העולמי של קבוצת פתרונות הפלטפורמה בחברה, אמר את דבריו במליאת הפתיחה של כנס SAP TechEd בברצלונה

11/11/2015 15:22
סטיב לוקאס, נשיא עולמי של קבוצת פתרונות הפלטפורמה בסאפ

״יש אנשים שממשיכים לראות את סאפ (SAP) כחברת ERP שביצעה כמה רכישות. אבל בשנים האחרונות החברה התמקדה בהגדרה מחדש של הטכנולוגיה שלה מלמטה עד למעלה; מהתשתית ועד לפורטפוליו היישומים שאנו מציעים״. כך אמר סטיב לוקאס, נשיא עולמי של קבוצת פתרונות הפלטפורמה בסאפ, במסיבת העיתונאים שנערכה אתמול בכנס SAP TechEd, בברצלונה.

״רוכב האופניים הטוב בעולם אינו יכול לנצח כיום אם הוא רכוב על אופניים שנבנו לפני עשור. באופן דומה, ניתן לומר שארגון נדרש לאמץ חדשנות טכנולוגית כדי להגיע ליעדים עסקיים נחשקים. המסר המרכזי שלי לארגונים הוא שלסאפ יש את הליבה הדיגיטלית; את הטכנולוגיה שמאפשרת לארגון לעשות מהפך לארגון דיגיטלי וכך לדמיין מחדש כיוונים ומטרות עסקיות. באופן זה חברת טרקטורים למשל, שמה לה כחזון חדש שלא לעסוק עוד בייצור טרקטורים, אלא ללכת לכיוון של בעלות על נתונים חקלאיים ורשתות חקלאיות שיאפשרו לחקלאים להגיע לתוצאות טובות יותר, ולספק תוצרת טובה יותר ובעלות מופחתת עבור לקוחותיהם״, אומר לוקאס.

סאפ הכריזה בכנס על עדכונים חדשים ב-SAP S/4HANA  (או SAP Business Suite 4 SAP HANA) בגרסה מקומית (On Premises) ובענן. לדברי לוקאס, העדכונים החדשים ממשיכים את המהפכה הדיגיטלית בארגון, תוך עקביות במגמת החדשנות והפשטות של סאפ עבור לקוחות בתעשיות השונות. לדבריו, הכרזה זו משפיעה על התהליכים החיוניים לעסקים בכל התחומים העסקיים כגון: כספים, מכירות, שירותים, שיווק, ותפעול, ולקדם פעילות דיגיטלית בכל התהליכים המרכזיים בארגון על בסיס פתרון שלם לניהול ארגון דיגיטלי, ששמו SAP S/4HANA Enterprise Management. סאפ אף הציגה בכנס את SAP S/4HANA Lines-of-Business – פתרונות ייעודיים שמשלבים את יכולות הליבה הדיגיטלית הכלולות בפתרון הניהול הארגוני שלה, יחד עם מערך הפתרונות של סאפ (מקומי או בענן) עבור כל אחד מהתחומים העסקיים. בין הפתרונות הללו ניתן למצוא את SAP Cash Management לניהול כספים, SAP SuccessFactors למשאבי אנוש, Ariba Network בתחום הרכש, ופתרונות היברידים בשיווק ובמסחר.

מהפכה בארגון והפיכתו לדיגיטלי

"סאפ מציעה כיום לארגונים לעשות מהפכה, ולהפסיק את העיסוק המוגזם באינטגרציה של מערכות; תחת זאת אנו מציעים את כיוון הארגון הדיגיטלי, שמרכיביו הם ליבה דיגיטלית שמבוססת על פלטפורמת SAP HANA, על פלטפורמת הענן של סאפ, על הדור הבא של יישומי סאפ, ועל תובנה עסקית חסרת תקדים שמציע הפתרון שלנו SAP Cloud for Analytics; כל הפתרונות הללו בשילוב המענה שאנו נותנים למגמות חדשות בשוק כמו האינטרנט של הדברים, מייצרים בארגון מהפכה והופכים אותו לדיגיטלי״, אמר לוקאס במליאה הפותחת, בנוכחות 5,000 הלקוחות והשותפים העסקיים שהגיעו לכנס השנתי של החברה.

״ארגונים שיתעלמו מהמהפכה הדיגיטלית הממשמשת ובאה, יכולים למות״, אמר בדרמטיות לוקאס לקהל. יש לכך הוכחות רבות בשטח; אתם זוכרים שהייתם פעם משכירים קלטות וידיאו מחברה בשם בלוקבסטר (Blockbuster), אז להזכירכם, יום אחד הגיעה נטפליקס (Netflix) הדיגיטלית וחיסלה אותה. ויש עסקים דיגיטליים, כמו אובר (Uber) למשל, שחיסלו בעולם התחבורה תעשייה שלמה. האינטרנט נותן בידי אנשים כוח ויכולת עצומים. כאמור, חברה שמתעלמת מכך, תמות". לדברי לוקאס, יש סוג נוסף של ארגונים שחושב את עצמו לדיגיטלי. "כמה יישומים דיגיטליים שמפעיל ארגון בענן, לא הופך אותו לארגון דיגיטלי. אנטרפרייז דיגיטלי הוא כזה שיש בו מהליבה ועד קצה היישומים חיבוריות מלאה ורציפה", אמר והדגיש כי "מקבץ יישומים בארגון שנאסף במהלך שני העשורים האחרונים, אשר שולבו יחדיו כדי לנסות ולהניע את העניינים קדימה, לא יוכל לתת מענה הולם לדרישות העידן החדש״.

להבין את העבר ולחזות את העתיד

לדברי לוקאס ההגדרה של סאפ עבור ליבה עסקית היא פלטפורמה מחשובית מהדור הבא שמשולבת עם יישומים ועם האינטרנט של הדברים, אשר מאפשרים להעביר תובנה מבוססת אנליטיקה, שבתורה מובילה לתפעול הולם יותר של העסק. ״זו הסאפ שאתם צריכים להכיר, ולא זו ששמעתם עליה״, ביקש לוקאס. הוא ציין את טכנולוגיית SAP HANA Vora כפריצת דרך נוספת, אשר מאפשרת יכולת של in memory  ומגשרת בין עולם הנתונים הטרנזקציונים ל-Big Data שמאוחסן בארגון כמובנה ובלתי מובנה. הוא ציין כי vora אינה תלויה בפלטפורמת HANA בלבד והיא יכולה לעבוד גם בסביבת אפאצ'י.

בהתייחס לתחום האנליטיקה ופתרון Cloud for Analytics של החברה, אמר לוקאס כי האנליטיקס המסורתי כולל מקטעים כמו תובנה עסקית, ויזואליזציה, EPM, ציות לרגולציות, כאלמנטים במה שנחשב בעבר כתובנה עסקית או Analytics. ״לארגונים מגיעה חוויית אנליטיקה חדשה, וזאת כדי לקבל החלטות טובות יותר; להבין את העבר, לחזות את העתיד ולאפשר לארגון לספר באופן מהימן את הסיפור שלו. הפתרון שלנו בתחום זה מאפשר לקחת בחשבון את מכלול האלמנטים הרלונטיים בתוך הארגון ומחוצה לו ולהציג את סיפור הארגוני באופן ויזואלי, תוך יכולת לראות בבהירות גדולה יותר מה היה ולאן צועד הארגון״.

החדשנות שמציעים לארגונים

עוד במליאת הפתיחה של SAP TechEd הציגו אנשי החברה את נושא האינטרנט של הדברים וחלקו של תחום זה בחזון הארגון הדיגיטלי של סאפ. ״עם המענה של החברה לתחום האינטרנט של הדברים, והשילוב ללא התפרים עם פלטפורמת HANA, התקנים חכמים יכולים לבצע החלטות מושכלות ולשלב את הנתונים שמגיעים מהתקנים אלו והפעולות שמבוצעות על ידם כחלק אינטגרלי מהתהליכים העסקיים בארגון״, הבטיח לוקאס.

חלק נרחב ומפתיע בהרצאת המליאה של לוקאס עסק בביקורת שהשמיעו בכירים באורקל (Oracle) בכנס שלה בשבוע שעבר לגבי הטכנולוגיות של סאפ. "במצב רגיל לא הייתי מדבר על מתחרה מעל גבי הבמה, אבל הערות שהשמיעה אורקל כמו זו שיישומי סאפ צריכים להיכתב מחדש כדי לרוץ על גבי פלטפורמת HANA ראויות לתגובה", אמר לוקאס והשיב במלחמה שערה. "הליבה הדיגיטלית החדשנית של סאפ מציעה מהפך ביחס לבסיס הנתונים המסורתי. כשאורקל אומרת ללקוחות רק לחצו על הכפתור ותקבלו יכולת של in memory, היא מתכוונת לחצו על הכפתור והמשיכו לשלם דמי תחזוקה. עוד אמר, כי אורקל הציגה נתונים לגבי מהירות בסיס הנתונים שלהם שנדחו ולא זכו לאישוש. "הנקודה היא שסאפ מעבירה את כל היישומים שלה מאורקל לכיוון הפלטפורמה הדיגיטלית שלנו. אני חושב שהקדשנו זמן רב מדי לדיבור על דברים מן העבר, ועכשיו בואו נדבר על מהפכה והחדשנות מרחיקת הלכת שאנו מציעים לארגונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים