גדי גילאון, מוביסק: "התושבים יתנגדו לכך שהערים ימשיכו להיות לא דיגיטליות"

"התושב הדיגיטלי מצפה לקבל את השירות בכל זמן ומקום, מכל מכשיר ובאופן אינטואיטיבי; הרשויות המקומיות חייבות להכין תוכניות אב לצורך כך", אמר גילאון, היו"ר והבעלים של החברה

גדי גילאון, ה-CDO וסמנכ"ל הטכנולוגיות של קבוצת לובינסקי, ומבעלי מוביסק. צילום: קובי קנטור ז"ל

"עיר שלא תבצע הנגשה דיגיטלית תמצא את עצמה בלי השותפים שלה – התושבים. הם לא יסכימו שהעיר תישאר לא דיגיטלית. רשויות חייבות להכין תוכניות אב לצורך כך", אמר גדי גילאון, היו"ר והבעלים של מוביסק.

גילאון דיבר בכנס IT מוניציפאלי 2015. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך באחרונה במרכז הכנסים אווניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מקצועני IT מהרשויות המקומיות ואנשי מקצוע נוספים בתחום. הנחה את האירוע יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

בדבריו ציין גילאון כי "ארגון דיגיטלי, כמו גם רשות מקומית דיגיטלית, אינם אופציה אלא חובה. התושב הדיגיטלי מצפה לקבל את השירות בכל זמן ומקום, מכל מכשיר ובאופן אינטואיטיבי. אלא שהמציאות אחרת: אתרים רבים של רשויות מקומיות מעלים תמונה עגומה – הם לא מותאמים למובייל ולא באמת אפשר לעבוד איתם. זה יוצר לרשות המקומית תדמית לא טובה".

הוא הציע לרשויות המקומיות להשתמש יותר באמצעים כמו פייסבוק (Facebook) ו-ווטסאפ (WhatsApp), על מנת להגיע לתושב. "באמצעות ווטסאפ, אפשר לנהל מול התושב שיח שונה לחלוטין והרבה יותר רלוונטי, שיחה א-סינכרונית במקום סינכרונית. במקום טלפון של 1:1 או צ'ט של 1:3, שיחה של 1:15. הרשות החדשה צריכה לתת לתושב חוויה בשפה שהוא רוצה, לאו דווקא בשפה שהעירייה רוצה. זו לא השקעה גדולה או מסובכת".

איציק כרמלי, מנמ"ר עיריית ראשון לציון. צילום: קובי קנטור

איציק כרמלי, מנמ"ר עיריית ראשון לציון. צילום: קובי קנטור

גילאון הוסיף כי "יישום עיר חכמה עלול להיות בעייתי אם אין חשיבה מחוץ לקופסה. הרבה פעמים, אין ברשויות המקומיות את הדמיון והידע כדי להעביר את המחשבות בנושא לביצוע. מדברים על פרויקטים גדולים ועתירי תקציבים, אבל לא כולם ישימים. צריך להפעיל את הדמיון ואם אין ברשות אנשים שמסוגלים לעשות זאת, לשכור כאלה שכן".

המקרה של ראשון לציון

איציק כרמלי, מנמ"ר עיריית ראשון לציון, סיפר על תוכנית האב העירונית לתקשוב החינוך. לדבריו, "במסגרת התוכנית, כל בתי הספר הגישו תוכניות פדגוגיות-מחשוביות".

הוא ציין כי "עד סוף השנה יחוברו בסיבים אופטיים 44 מתוך 65 אתרים חינוכיים, כלומר: שני שלישים. עד סוף 2016 נגיע למצב שבו כלל מוסדות החינוך יהיו מחוברים".

כרמלי מנה מספר דברים שלדבריו מסייעים לפרויקט: "יש מחויבות של הנהלת העירייה; הפדגוגיה מובילה את המהלך; ניהול מבוסס נתונים – מדידה והערכה; שימוש בטכנולוגיה חדשנית; ביצוע רכש בצורה מושכלת; קיומו של מבנה ארגוני תומך; קיומו של מערך תמיכה ושירות; ופורטל חינוכי עירוני".

"הנושא החינוכי הוא חלק מהעיר החכמה", אמר כרמלי. "החלטנו לבנות מודול כמו זה שהשתמשנו בו לפרויקט החינוכי – גם לעיר חכמה באופן כללי. כך, למשל, עיריית ראשון לציון מעוניינת לבנות בעיר עוד 30 אלף יחידות דיור ולשלב בהן את העיר החכמה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים