"איומי הסייבר הפכו לבלתי נראים וההתקפות באות דרך פעולות טריוויאליות של המשתמש"

כך אמר תומר פרי, מנכ"ל אינוקום מקבוצת אמן ● פרי הוסיף כי "תחכום המתקפות מחייב שינוי באסטרטגיית ההגנה של הארגונים, אך לזה יש להוסיף את הרגולציות החדשות שיצאו בחודשים האחרונים"

תומר פרי, מנכ"ל אינוקום. צילום: קובי קנטור

"איומי הסייבר הפכו להיות בלתי נראים, וההתקפות באות דרך פעולות טריוויאליות של המשתמש". כך אמר תומר פרי, מנכ"ל אינוקום מקבוצת אמן. פרי דיבר בפאנל שעסק בתחזיות ל-2016 שנערך במסגרת פורום C3 בברלין.

"התפתחות איומי הסייבר והרגולציות מחייבות את הארגונים להתאים ולהגן על עצמם בהתאם" אמר פרי. "תחכום המתקפות מחייב שינוי באסטרטגיית ההגנה של הארגונים. לזה יש להוסיף את הרגולציות החדשות שיצאו בחודשים האחרונים בעיקר לשוק הפיננסי".

פרי מסביר כי "ישנם מספר וקטורי הגנה מפני מתקפות: זיהוי וניטור כל התעבורה שנכנסת או יוצאת מהארגון, בדיקת קבצים חשודים כמתקפת יום אפס וניטרולם, בדיקת התנהגות חשודה בתחנת הקצה כולל תעבורת מיילים ומודיעין שוטף כל הזמן". עוד הוסיף כי "הרגולציות בתחום משתנות בהתאם – לפני מספר שבועות יצאה רגולציה לחברות הביטוח שמחייבת אותם להיערך לפתרון למודיעין סייבר בשנת 2016. זהו וקטור חיצוני להגנות הארגוניות כאשר מתקבלים פידים לתוך מערכת ה-SIM/SOC באופן אוטומטי, וננקטות פעולות לזיהוי ומניעה של אירועים לפני שהם פוגעים בארגון".

"גם בתחום הענן יש להיערך עם פתרונות הגנה על המידע", אמר. "בהתאם לרגולציית המפקח על הבנקים, כל אפליקציה אשר עובדת בענן מחייבת את הארגון להצפין את הנתונים ולשמור את מפתחות ההצפנה בארגון".

כלכלת האפליקציות

זוהר פרל, מנהל חטיבת CA וסמנכ"ל מכירות בכיר ב-Ness Pro, אמר כי "להערכתנו, הנושאים המרכזיים ימשיכו להיות אלה שנתנו את הטון ב-2015 כאשר בכל אחד מהם מתקיימת התפתחות טבעית שמגיעה מהבנה והגדרה טובה יותר של הצרכים מחד, ובשלות טכנולוגית מאידך". פרל הוסיף כי "ברמת העל, היום כדי לשרוד ובוודאי שכדי לצמוח, כל חברה חייבת להסתכל על עצמה (גם) כחברה טכנולוגית שמונעת על ידי המהפיכה הדיגיטלית או מה שמוגדר גם כ'כלכלת האפליקציות'".

גדי גילאון, יו"ר מוביסק אמר כי בשנה הבאה יתחזק תפקיד ה-CDO. "תפקיד המנמ"ר הקלאסי הסתיים. רוב הדיונים הם לא רלוונטים. למנמ"ר לא מעניין איפה הדיסקים יושבים, זה לא תפקידו – הוא עבר לעבוד מול השיווק ומול הדיגיטל", הסביר. "בשנה הבאה המנמ"רים ישקיעו באותם פרויקטים שהלקוחות שלהם ידרשו מהם, וככל שיותר מוקדם נבין את זה – נוכל לשרוד טוב יותר".

ענת שלומוביץ, מנמ"רית עיריית פתח תקווה, אמרה כי "אסטרטגיית המחשוב שלנו לשנת 2016 תעסוק בשלושה רבדים עיקריים: שיפור הקשר עם התושב, כגון תמיכה בעיר חכמה – מערכות CRM, מצלמות, אפליקציה עירונית, הנגשה ועוד שדרוג ושיפור תהליכים פנימיים מעבר לטכנולוגית IP, אוטומציה של תהליכים, איחוד מערכות וכד'; חדשנות טכנולוגית; ותמיכה בכלל פעילות המחשוב על ידי אבטחת מידע, הכנה לחירום והתאוששות מאסון".

דניאל נחום, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מפעל הפיס אמר כי הוא מעריך שהתקציבים לא יגדלו, כי בשנתיים האחרונות נעשו במפעל הפיס פרויקטי תשתית גדולים. הנושאים המרכזיים שיעמדו על סדר יומו של המנמ"ר ב-2016 הם העמקת הקשר עם לקוחות הארגון תוך ניצול טכנולוגיות עדכניות כגון מובייל, מדיה חברתית והאינטרנט של הדברים, אבטחת מידע וסייבר והעמקה וחידוש התשתיות האפליקטיביות כ-enabler ליישומים: התמודדות עם הגברת אכיפה של רגולציה בכל הרמות. כמו כן אמר נחום כי אגף הטכנולוגיה שהוא עומד בראשו היה שותף פיתוח למערכות משחקים חדשות, שהם הליבה העסקית של מפעל הפיס, והם יושקו בשנה הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים