"הערך המוסף של הלקוח צריך להיבחן אל מול יעדי הארגון"

כך אמר אריק ביטון, סגן מנמ"ר רכבת ישראל, בפאנל יחסי ספק-לקוח, שנערך במסגרת כנס C3 שנערך בברלין ● עוד הוסיף ואמר כי "למרות הרצון העז של המנמ"רים לאמץ טכנולוגיות חדשות, אנחנו נמנעים מלקפוץ לכאלה"

אריק ביטון, סגן מנמ"ר רכבת ישראל. צילום: פלי הנמר

"הערך המוסף של הלקוח צריך להיבחן אל מול יעדי הארגון. מנמ"רים מטבעם רוצים להיות בחזית הטכנולוגיה, וזה תפקידם של הספקים לעדכן אותנו". כך אמר אריק ביטון, סגן מנמ"ר רכבת ישראל, בפאנל יחסי ספק-לקוח, שנערך במסגרת כנס C3 שנערך בברלין.

את הפאנל הנחה עו"ד שמוליק חכים, מנמ"ר מנה"ר לשעבר. ביטון המשיך ואמר כי "למרות הרצון העז של המנמ"רים לאמץ טכנולוגיות חדשות, אנחנו נמנעים מלקפוץ לכאלה, ולכן אנו זקוקים לספקים שיהיו לצידנו" אמר ביטון.

כדוגמה הביא ביטון את השימוש של הרכבת בעולם המובייל. "גילינו שזה עולם מרתק. יש יחידות שונות בחברה וכולם רוצים להיות שם. אנחנו ביצענו הליך בחינה של הצרכים (Mobile Enterprise Strategic Assessment) ורק לאחר הצגת הממצאים וההמלצות ואישור הנהלת החברה התחלנו את ההיערכות בצד ה-IT (רכש כלי פיתוח וניטור, גיוס עובדים)", אמר לסיום.

אבי בר זכאי, מנמ"ר חברת הביטוח שירביט אמר כי "התלות של הארגון במערכות המחשוב מוחלטת, וכן מחלקת המחשב צריכה לפתח יכולת תגובה מהירה לטיפול בתקלות והשבתות. נגזר מכך שהספקים צריכים להיות עם יכולות למענה מהיר בתחומים הנ"ל כולל כניסה מהירה לפרויקטים ואספקה בטווחים של שבועות וחודשים בודדים. לדעתי יש לא מעט ספקים שהשכילו לפתח מיומנויות כאלו, כולל הרחבת סל הפתרונות והבנה עסקית של הספק ותחום עיסוקו", אמר בר זכאי.

"הספק חייב להכיר את הלקוח"

אייל נאור, סמנכ"ל מערכות מידע של G4S אמר כי "לפני שאני בודק מה אני רוצה מהספק, אני שואל מה אני מצפה מעצמי, מאחר ואני הוא זה שמשלם לספק, ולדעתי משלם טוב, אני מצפה ממנו שהוא יקבל אותי כמו שאני, ויידע לטפל בי בצורה הכי טובה, ואני אהיה אצלו בסדר עדיפות. אלו הם מערכות יחסים הדדיות".

יוני ראוכברגר, מנמ"ר קל אוטו, התייחס לנושא של החלפת ספקים. "הספק חייב להכיר את הלקוח, ואם הוא בא פעם בשנה, אז שלא יצפה ממני שיקרו דברים איתו. מצד שני, החלפת ספק לפעמים זה נחמד אבל לפעמים פחות, כי ההיכרות שלו עם המערכות שלו חשובה, ולהכניס מישהו חדש זה לא ממש טריוואלי. הספק שעובד איתך צובר ידע וזה דבר שצריך לקחת בחשבון בשיקולים כאשר רוצים להחליף אחד", אמר ראוכברגר.

אלי משה, מנכ"ל היטאצ'י (Hitachi) בישראל התייחס לנושא ואמר כי "להחליף ספק זה תמיד טוב. כשיש אינטרס טוב והזדמנות לספק חדש, אין מניעה לעשות זאת", אמר משה. "אבל כשיש לך ספקים מאוד ותיקים בארגונים פיננסים גדולים, תפקידנו לשמור על המנמ"רים ולא לתת להם סיבה לחשוב שהם יכולים לסייע לנו" אמר משה. "מהמנמ"רים אני מצפה שכל הזמן יגרו אותנו, יגידו לנו מה הצרכים, ויאתגרו אותנו", אמר משה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים