האם Apple Music מנסה לצוד את משתמשי אנדרואיד?

אתר חדשות הטכנולוגיה הגרמני Mobile Geeks מפרסם תמונות מגרסת בטא של האפליקציה, שמאפשרות לגבש רשמים ראשונים ● נראה שאפל תייבא את גרסת ה-iOS של האפליקציה לאנדרואיד בלי לבצע שינויים כלשהם בממשק המשתמש

גרסה חדשה ב-macOS - אחרי יותר משנתיים. Apple Music

שירות Apple Music יגיע בשבועות הקרובים גם למשתמשי אנדרואיד (Android).

איך יראה המהלך הזה? אתר חדשות הטכנולוגיה הגרמני Mobile Geeks מפרסם תמונות מגרסת בטא של האפליקציה, שמאפשרות לגבש רשמים ראשונים. לפי הדיווח וצילומי המסך שפורסמו, נראה שאפל (Apple) תייבא את גרסת ה-iOS של האפליקציה לאנדרואיד בלי לבצע שינויים כלשהם בממשק המשתמש. ייתכן שיש הבדלים שנובעים מהאופי השונה של אנדרואיד ו-iOS אך סביר יותר שאלו יתגלו רק בשימוש יומיומי, ובוודאי לא מכמה תמונות מודלפות.

כבר בהשקת השירות בחודש יוני, הצהירה אפל ששירות המוזיקה שלה יגיע לאנדרואיד עוד לפני סוף השנה.

היתרון הגדול של פלטפורמת האנדרואיד הוא, כמובן, יכולת הגישה לנפח עצום של משתמשי מערכת האנדרואיד. נדיר מצד אפל לרדוף אחרי נפח בצורה בולטת כמו במקרה זה, ובייחוד על פלטפורמה שהשליטה בה אינה בידיה.

לכבוש נתחי שוק על גבי פלטפורמה מתחרה

למעשה, אפל עושה כאן מה שכבר עשתה בעבר באמצעות תוכנת iTunes למערכת ההפעלה Windows – משתמשת בתוכנה שלה כדי לכבוש נתחי שוק על גבי פלטפורמה מתחרה. אין ספק שאם אפל רוצה להרחיב את בסיס המשתמשים של ה-iPhone, היא צריכה ללכוד משתמשים בפלטפורמה שונה, בייחוד בעלת נתח השוק הגדול בעולם. כמו שגרסת החלונות של iTunes פילסה דרך לעולם ה-iPod בלי עלויות גלויות כמעט, כך גרסת האנדרואיד של שירות Apple Music תפלס עבור משתמשי האנדרואיד שביל כניסה לעולם הענן של אפל, ובעלויות נמוכות מאוד מצדה. גם האפליקציה של אפל להגירה מאנדרואיד ל-iOS נועדה לאותה מטרה.

ייתכן גם, שאפל נוקטת עתה אסטרטגיה שמובחנת בבירור אצל מיקרוסופט (Microsoft), של הרחבת זמינות יישומים ושירותים לפלטפורמות נוספות (עד כדי שיתוף פעולה עם אפל בהנגשת Office על מחשביה).

הטבה רק לאנדרואיד

באחרונה הכריז טים קוק, מנכ"ל אפל, כי 6.5 מיליון אנשים כבר משתמשים בתשלום בשירות המוזיקה החדש של החברה, אך כדאי לזכור, שהשירות ניתן חינם בשלושת החודשים הראשונים, ועדיין לא ידוע כמה מתוך 6.5 מיליון המשתמשים אכן ימשיכו בו בתשלום קבוע. סך כל המשתמשים בשירות עומד על 15 מיליון, כולל מורידי גרסת ניסיון חינמית, ומספר זה הוא נמוך משמעותית מכלל משתמשי Spotify ו-Pandora. מכאן נובע הצורך הגדול של אפל למשוך אליה משתמשים נוספים.

ביומיים האחרונים מופצות ברשת תמונות מודלפות של יישום המוזיקה לאנדרואיד, שלפיהן תכלול הגרסה האנדרואידית את רדיו Beats 1, המלצות אישיות ואת תכונת Connect – חיבור לרשת חברתית של מוזיקאים, כמו גם תכונות נוספות.

לפי אתר 9to5Mac, יוכלו משתמשי אנדרואיד לחפש בקטלוג המוזיקה המלא של אפל, שיש בו 30 מיליון שירים, ולפי הדיווחים אף יקבלו "הטבה" שאינה אפשרית במכשירי iOS, בדמות היכולת לקבוע גבולות לאחסון מוזיקה על המכשיר, כך שלא תתפוס נפח גדול מדי במכשיר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים