תומר שרון, אואזיס: "כולם חשופים למתקפות – אבל אנחנו מספקים כיפת ברזל"

שרון, מנכ"ל החברה, מסביר כי הסייבר הפך לבאזז, על אף שלא מדובר בנושא חדש ● "בעיות אלה הן לא רק של מניעת שירות או של ספקי תקשורת, אלא של כולם עד לרמת הפרט - למשל, כשאתם עושים קניות באינטרנט והאתר של הרשת נפל בגלל מתקפה", אמר

26/10/2015 15:00
תומר שרון, מנכ"ל אואזיס טכנולוגיות. צילום: ניב קנטור

"יש ארבעה אלמנטים חשובים בעולם מתקפות הסייבר: ההבנה שזו בעיה נוכחית, היכולת לנטר חולשות ומתקפות, לספק הגנה וזמן ההתאוששות. בכל הקשור להגנה – אנחנו מספקים 'כיפת ברזל' ללקוחות", כך הסביר תומר שרון, מנכ"ל אואזיס טכנולוגיות.

שרון אמר את הדברים במסגרת הפורום הטכנולוגי השנתי של אואזיס טכנולוגיות. הכנס נערך היום (ב') תחת הכותרת "מפגש על תפיסות ופתרונות טכנולוגיים חדשניים בסביבות ה-IT וה-DC", במתחם יס פלאנט בראשון לציון בהפקת אנשים ומחשבים.

שרון פירט את ארבעת האלמנטים. "ממעוף הציפור אפשר להדגיש ארבעה שלבים. הראשון, צריך להבין ולהפנים שבעיות אבטחת שירות הן בעיות של היום, בטח לא של המחר. זו בעיה קיימת שיש לתת עליה את הדעת. בשלב השני, צריך לדעת איך להיערך לשעת השין. לקוחותינו אומרים לנו שהם מזהים אנומליה ברשת ושואלים כיצד להגיב. צריך להכין תרחישי תגובות. כמו שאומרים: 'קשה באימונים, קל בקרב'. אין היום ארגונים שמתרגלים התקפות שירות, וזה צריך להיות בשגרה.


צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

מספקים כיפת ברזל

"השלב השלישי הוא הגנה מפני אותן התקפות. אנחנו מספקים 'כיפת ברזל'. אואזיס פעילה מאוד בתחום זה ומייצגת פתרונות, ועל כך יעיד הקשר שלנו עם השותף האסטרטגי Radware. וישנו השלב הרביעי – זמן התאוששות. באמצעות ארכיטקטורה נכונה של הרשת והדטה סנטר, אנחנו מצליחים לעמוד באותם מקרים. אנחנו שותפים אמיצים של ג'וניפר (Juniper) ו-simplivity, ומצליחים ליצור זמן התאוששות של דקות ספורות", הוסיף.

לדבריו, הסייבר הפך לבאזז, אבל לא מדובר בנושא חדש. "זו מילה יפה לניהול סיכונים באינטרנט. בעיות סייבר הן לא רק של מניעת שירות או של ספקי תקשורת, אלא של כולם – עד לרמת הפרט. למשל, כשאתם עושים קניות באינטרנט והאתר של הרשת נפל בגלל מתקפה", הסביר.

שרון ציין על פעילות החברה בארץ ובחו"ל. "ישנה סינרגיה בפעילות של קבוצת טלרד, בכל רובד פתרונות התקשורת – נטוורק, סיסטם, אבטחת מידע ושירותים מנוהלים. הן ברמת התשתיות והן ברמת ה-IT".

אקו-סיסטם שלם של כלכלה שחורה

עמוס רוזנבויים, סמנכ"ל טכנולוגיות באואזיס, סיפר על שני סוגי איומים בתחום הסייבר שחברתו מתמודדת איתם בהצלחה. "יש כיום אקו-סיסטם שלם של כלכלה שחורה ואנחנו מתעסקים ביתר שאת בהתקפות DDOS ו-Ransomeware", הסביר.

עמוס רוזנבויים, סמנכ"ל טכנולוגיות באואזיס טכנולוגיות. צילום: ניב קנטור

עמוס רוזנבויים, סמנכ"ל טכנולוגיות באואזיס טכנולוגיות. צילום: ניב קנטור

כדי להמחיש את הקלות והנגישות שבה ניתן לבצע מתקפות אלו, הציג רוזנבויים סרטון תדמית ביוטיוב (YouTube) לקבוצה שמתעסקת ב-DDOS. "החל מ-19.99 דולר אפשר לשכור חבר'ה ש'יורידו' בשבילכם אנשים", אמר. "חלק מהחברות חושבות: 'אני לא עסק אונליין, זה לא יפגע בי', אבל המציאות מראה אחרת".

ישנן כאמור מתקפות שכל תכליתן היא סחיטת החברות. "מאיימים עליכם למשל, שינתקו אתכם מהדטה. 2.9% משלמים, כשהכופר הממוצע הוא 300 דולר לשרת. גם אם משלמים – זה כמובן לא חד פעמי. לא מדובר בחבר'ה שמכבדים חוזים", אמר. הוא הדגיש כי "גם אם משלמים, זה לא מונע מאיתנו להקים הגנות בזמן הזה, שכן התיאבון של התוקפים לחזור ולהגדיל את הכופר רק הולך וגובר".

בסוף האירוע נאם העיתונאי והסופר רונן ברגמן. הרצאת האורח של ברגמן התמקדה באיומי הטרור העולמי והאזורי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים