"באים לבנקאים" נגד גוגל: החזירו את האתר לתוצאות החיפוש

בעל הדומיין של הקבוצה, ערן ורד, תובע את ענקית הרשת בטענה שלא הייתה צריכה להסיר את האתר ● לדבריו, "גוגל נהגה בלי שיקול דעת, כמו האח הגדול" ● החברה בתגובה: כשנקבל את התביעה - נגיב

גוגל. צילום: BigStock

"באים לבנקאים" נגד גוגל (Google): ערן ורד, פעיל חברתי והבעלים של האתר של קבוצת המחאה, הגיש תביעה נגד ענקית הרשת, בדרישה שתחזיר את האתר לתוצאות החיפוש. זאת, לאחר שהחברה ביצעה את ההורדה, לדבריה, בעקבות צו חסוי שניתן על ידי בית המשפט.

הצו הוצא עקב בקשה של מנכ"ל בנק הפועלים, ציון קינן, לאחר שעו"ד ברק כהן, פעיל ב-"באים לבנקאים", ופעילים אחרים בקבוצה קיימו מחאה נגדו ונגד בכירים אחרים במערכת הבנקאית.

אלא ש-ורד טוען שהצו כלל לא רלוונטי אליו. "החלטת בית המשפט לא אוסרת עליי להתבטא באינטרנט. אני בעל הדומיין מאז ומתמיד ואין נגדי שום החלטה", אמר לאנשים ומחשבים.

הוא אמר כי "גוגל נהגה בלי שיקול דעת, אנשיה היו צריכים לפנות אליי ולא עשו זאת". לדברי ורד, המקרה הנוכחי לאו דווקא קשור לסוגיות של חופש ביטוי באינטרנט הישראלי, אותו הוא מכנה "לא קיים", אלא לצורת התנהגות גלובלית של גוגל. "הם מורידים דברים בלי היגיון, נוהגים כמו האח הגדול. גוגל מורידה אפילו כתבי בית דין על סמך 'הזכות להישכח', אלא שזה לא תקף בארץ. אין חוק שמחייב את גוגל להסיר דברים חד צדדית".

החלטתה של גוגל באה לאחר שפייסבוק (Facebook) החליטה להסיר את הדף של "באים לבנקאים". רק חמישה ימים לאחר ההסרה ציינה גוגל כי היא נובעת מסיבות משפטיות. בעקבות המקרה החליט ורד, כאמור, להגיש את התביעה – באמצעות עו"ד יהונתן קלינגר, מומחה לדיני אינטרנט.

יצוין כי בגוגל לא קיבלו את כתב התביעה ומסרו כי יתייחסו אליו לכשיתקבל.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חבר של רקפת

    סתם בטלנים שלא עושים כלום עם החיים שלהם. אחד, בכיין פייסבוק מקצועי שאף אחד לא מעריך או מתייחס אליו, השני עשה תואר במשפטים ולא מצליח להתפרנס מזה. במקום לעבוד כמו בני אדם ולפעול בצורה לגיטמית הם בחרו לפגוע במשפחות ובוכים כאשר נאבקים בהם בחזרה. בכיינים חסרי כבוד.

  2. ארנב

    כל הכבוד הלוואי שינצחו מגיע להם לגוגל אין זכות להתנהג כמו מאפיה

אירועים קרובים