"Big Data – לא רק שיטה לעיבוד נתונים, אלא תפיסת עולם"

"מדובר בדרך להבנת הלקוח וליצירת הנכסים העסקיים שהארגון רוצה", כך אמר אבי שלום, אנליסט בכיר ב-WideLink ● הוא ציין בדברים שאמר איך ארגונים יכולים להסתייע ב-Big Data לשיפור שיטות המכירה שלהם

אבי שלום, יועץ אסטרטגי למערכות תוכנה ארגוניות. צילום: ניב קנטור

"Big Data זה כבר מזמן לא רק שיטה לעיבוד נתונים, אלא תפיסת עולם, דרך להבנת הלקוח וליצירת הנכסים העסקיים שהארגון רוצה", כך אמר אבי שלום, אנליסט בכיר ב-WideLink.

שלום דיבר בכנס BI & Big Data שנערך באחרונה באולם האירועים Lago בראשון לציון, בהפקת אנשים ומחשבים. למרות האירועים הביטחוניים, הכנס משך אליו מאות אנשי מקצוע, שהתעדכנו בחידושים ובמגמות בתחומים אלה. הנחה את האירוע אמיר רסקין, שותף ב-B-Pro.

הרצאתו של שלום התמקדה בנושא זה, כמו גם בייעול שיטות המכירה ובאופן שבו ה-Big Data מסייע לכך. "מה שמטריד מנכ"לים כיום זה הצורך להקטין את משך המכירה", אמר. "תהליך המכירה מתייקר, ומוצרים ושירותים הופכים להיות יותר ויותר מורכבים. השאלה היא האם טכנולוגיה ותהליכים טכנולוגיים יכולים לסייע בכך".

כחלק מהתשובה, הוא ציין כי "רוב הארגונים מתמודדים כמעט עם אותם דברים: מה הלקוח רוצה ומה מפריע לו להשיג את מבוקשו. לארגונים כמו eBay, אמזון (Amazon) או עלי באבא (Alibaba) יש יכולת לרגל אחרי הלקוח, על מנת להבין מה הוא רוצה ומה כדאי להציע לו. ככל שיכולת העיבוד של ארגון יותר טובה, כך הוא יכול להציע הצעות טובות יותר ללקוחות".

"יכולות ניבוי וחיזוי לצד ה-BI"

שלום הוסיף כי "יכולות ניתוח המידע הולכות ומשתפרות. כיום מדברים על יכולות ניבוי וחיזוי לצד ה-BI, ולא רק על ה-BI. יותר ויותר ארגונים מבצעים אנליטיקה כדי להבין את התנהגות הלקוח".

על הלקוחות הוא אמר שהם "עושים תחקיר לפני שהם קונים, בין אם בחנויות הפיזיות ובין אם באתרים. הם מגיעים לתהליך המכירה כשהם כבר יודעים מספיק כדי לקבל החלטה. כדי להתמודד עם זה, על הארגון לדעת איזה ערך מוסף הוא יוצר. לכן, ניתוח התנהגות הלקוח הופך יותר ויותר קריטי".

כפתרון לכך הציע שלום גישה משולבת. "ה-BI, יחד עם ניתוח הלקוחות, מאפשר לכווץ את מחזורי המכירה וליצור יותר מכירות. זאת, מאחר שארגונים מבינים את התנהגות הלקוח ומציעים לו רק דברים שהוא רוצה. דבר נוסף שזה מסייע לו הוא הפיכת הלקוח למרוצה יותר מהפניות שהארגון מבצע אליו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים