האם אכן האקרים רוסים פרצו לדאו ג'ונס?

ההאקרים התכוונו כנראה לשים ידיהם על ידיעות בלעדיות וידיעות באמברגו, כדי למכור את המידע לסוחרים בבורסה לניירות ערך עוד בטרם פורסם המידע בציבור ● בהצהרה מטעמה טוענת המו"לית כי "עד היום לא מצאנו כל הוכחות למה שנטען כלפינו"

האם מדובר באמת או בשקר? דאו ג'ונס

קבוצה של האקרים רוסים טוענת כי הסתננה לשרתי דאו ג'ונס (Dow Jones & Co) – המו"לית של הוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) ושל עוד מקורות חדשות ומידע מוכרים הכוללים את בארונ'ס (Barron's), סוכנות הידיעות דאו ג'ונס, האתר MarketWatch ואחרות, השייכת לקבוצת התקשורת ניוז קורפ (News Corp) שבשליטתו של המיליארדר רופרט מרדוק.

ההאקרים התכוונו כנראה לשים ידיהם על ידיעות בלעדיות וידיעות באמברגו, כדי למכור את המידע לסוחרים בבורסה לניירות ערך עוד בטרם פורסם המידע בציבור. מדובר על חומרים למשל, כמו אינפורמציה אודות מיזוגים ורכישות שמבצעים תאגידים או ארגונים וחברות, ואף על מהלכים של ממשלות שמידע מוקדם עליהם יכול לספק יתרון עצום לבעליו במסחר במניות.

על הפריצה דיווח בלומברג (Bloomberg) שציטט ארבעה מקורות הכוללים את השירות החשאי (USSS), הרשות לניירות ערך בארצות הברית (SEC) והבולשת הפדרלית (FBI), שלטענת העיתון מובילות חקירה בעניינה של הפריצה כבר במשך יותר משנה.

קשר בין הפריצות

בהצהרה מטעמה טוענת דאו ג'ונס, כי "מאז שבלומברג פרסם את המאמר שלו, עבדנו קשה כדי לברר האם יש אמת בדיווחים. עד היום לא מצאנו כל הוכחות למה שנטען בכתבה." ועם זאת הפריצה תוארה על-ידי יודעי דבר כחמורה בהרבה מזו שעליה בישרה דאו ג'ונס לפני כשבוע, עת דיווחה על שיתוף פעולה שלה עם חברה לאבטחת מידע המתמחה בפשיעת-רשת ומול הרשויות לאכיפת החוק, לאחר שהתגלה שההאקרים ניסו לפרוץ ולהשיג את פרטי כרטיסי האשראי של כ-3,500 מלקוחותיה.

עדיין אין בהירות האם יש קשר בין שתי הפריצות המדוברות, והאם החדירה לחדשות שבידי החברה והשימוש לכאורה במידע הפנימי לצורך סחר, אכן השפיעו על שוק המניות. שני מקורות המכירים את פרטי החקירה טוענים כי ההאקרים אכן ניסו להשיג באמצעות הפריצה מידע אשר נמצא בהכנה לקראת פרסום.

קלי לנגמסר, דוברת FBI ניו יורק, אישרה את דבר החקירה שמנהלת הבולשת אודות הפריצה לשרתי דאו ג'ונס, אך סירבה להוסיף לפרטים. ג'ים מרגולין, דוברו של משרד התובע הכללי במחוז הדרומי בניו יורק ודוברי השירות החשאי והרשות לניירות ערך סירבו למסור את תגובתם לסוגיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים