מכרז ראשון ברשויות המקומיות לקבלת ייעוץ ליישום העיר החכמה

עיריית ראשון לציון יצאה למכרז בהיקף כספי שמוערך במיליון שקלים ● בין החברות שהגישו הצעות: אמנת, מטריקס, גיאוקרטוגרפיה, אלטרנט ועוד

איציק כרמלי, מנמ"ר עיריית ראשון לציון

נמשכת ההתקדמות לקראת הערים החכמות: עיריית ראשון לציון פרסמה מכרז לבחירת חברת ייעוץ שתסייע לה בפרויקט העיר החכמה, במסגרת תוכנית אב כוללת. זהו המכרז הראשון שפורסם בתחום וההיקף הכספי שלו מוערך במיליון שקלים – כך נודע לאנשים ומחשבים.

יצוין כי העירייה הגבילה במכרז את הסכום עבור ל-300 אלף שקלים בתוספת 300 שקלים עבור כל שעת ייעוץ ורכיבים נוספים. מובילים את התוכנית ראש העירייה, דב צור, והמנמ"ר שלה, איציק כרמלי.

שלב הגשת ההצעות הסתיים בימים אלה ובין החברות שעשו זאת ניתן למנות מספר שחקנים גדולים שפועלים בשוק המקומי. לאנשים ומחשבים נודעי כי 11 חברות ניגשו למכרז הייעוץ. בין החברות הבולטות: מטריקס יחד עם גיאוקרטוגרפיה, אמנת ניגשה למכרז יחד עם  היועץ אורי בן ארי, אלטרנט בראשות איל אלתר, ד"ר עדנה פשר יועצים, ועוד חברות שעוסקות ביעוץ אדריכלי ותכנון ערים. יצוין כי החברה שתזכה במכרז הייעוץ לא תוכל להיות מעורבת בפרויקט עצמו.

בקול הקורא שפורסם לקראת המכרז ציין צור כי ראשון לציון נמצאת בימים אלה בתנופת פיתוח וכי היא נערכת לקליטת 30 אלף תושבים, בנוסף לרבע מיליון התושבים שכבר גרים בה. בכך היא מתכוונת להשלים את תוכניותיה להיות העיר השלישית בגודלה בישראל. צור כתב כי "במסגרת ההיערכות ושיפור השירות לתושב, שואפת העירייה להיות מוקד מרכזי לעסקים, היי-טק, פיננסים ומדע. יישום עיר חכמה יסייע לעירייה להגיע ליעדים אלה".

חברת הייעוץ שתזכה תצטרך לכתוב תוכניות ולתת מענה לתחומים שונים של העיר החכמה, בהם הידוק הקשר עם התושבים, תשתיות וטכנולוגיה, חינוך, תחבורה, ביטחון, איכות סביבה ובנייה. הזוכים במכרז יסייעו לעירייה לכתוב תוכנית אב כוללת תלת שנתית ורב שלבית, במחיר קבוע מראש, שתוגדר כתוכנית אב לעיר. כותבי התוכנית ימפו את המצב הקיים בעיר ויכתבו מהו המצב הרצוי ואיך להגיע אליו.

בשלטון המקומי עוקבים בעניין רב אחרי תוצאות המכרז, והוא עתיד לשמש דוגמה לערים אחרות, שבוחנות את נושא העיר החכמה או כבר נערכות לכך. כרמלי יחשוף את פרטי המכרז בוועידה השנתית IT מוניציפאלי של אנשים ומחשבים, שתיערך ב-2 בנובמבר, בשיתוף פורום המנמ"רים בשלטון המקומי. בכנס זה ישתתפו ראשי הערים של אילת ורעננה, ויוצגו פרויקטים שונים של עיר חכמה. בין היתר, תציג ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו, את פרויקט העיר החכמה המבוצע בתחומה.

מתעניינים במחשוב בשלטון המקומי? רוצים לשמוע עוד? הירשמו לכנס IT מוניציפאלי של אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים